Giro 2015: Volg hier de negende etappe
zondag 17 mei 2015 om 11:00 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negende etappe

Vlak voor de eerste rustdag in de Giro d’Italia moeten de renners nog even stevig aan de bak. De negende etappe van Benevento naar San Giorgio del Sannio is maar liefst 215 kilometer lang. Bovendien moeten er twee cols van de tweede en een van de eerste categorie worden beklommen.

Het peloton trekt zich om kwart over elf in gang. Aankomst wordt verwacht tussen 16.53 en 17.37 uur. Sporza doet verslag vanaf half 3. Eurosport haakt een halfuurtje later aan.

De etappe lijkt een uitgelezen kans voor avonturiers of voor klassementsrenners die een teleurstellende eerste week achter de rug hebben en daarom ruimte kunnen krijgen. Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_altLinks:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
1 4 5 6 7 8 12
17-05-2015 15:16
@timocycling
Lol, 65 km solo dan maar? Dit is gewoon niet slim, dat betaal je straks cash.
17-05-2015 15:17
Slagter zal hetzelfde idee hebben als Kruijswijk gisteren: benen prima, kennelijk vlot het erachter niet, laten ze me maar komen halen. Je weet nooit! Plus Hesjedal bij de achtervolgers.
17-05-2015 15:20
Tinkoff-saxo nu op kop, maar die gaan het gat niet willen dicht rijden aan het interviewte te horen. 4:39 met nog 55 km
17-05-2015 15:20
waarom geen solo, je weet het nooit. Als je met de rest meerijdt win je zeker niet.
17-05-2015 15:21
Met het verschil dat Slagter mocht de groep naar de streep rijden een redelijk kans had, die glazen gooit hij nu in. Wel mooi dat ie het probeert, voor Hesjedal niet verkeerd.
17-05-2015 15:21
Op dit parcours is Slagter als hij bij het groepje blijft toch gewoon wel een van de sterkeren? Het moet zijn dat hij geen vertrouwen had in het welslagen van het groepje, of dat hij dit enkel voor Hesjedal doet.
17-05-2015 15:22
Mannen als Tiralongo, Moinard en Geschke zijn veel sterker dan Slagter momenteel.
17-05-2015 15:23
Heerlijk toch, 2 dagen achtereen een Ollander in de aanval? En dat in het weekend... Hup HOL1!1!!!
17-05-2015 15:25
Aparte move van Slagter. Is misschien wel een deel van de tactiek van Cannondale die Hesjedal nog in de achtervolgende groep hebben. In dat geval had ik het omgedraaid.
17-05-2015 15:26
Dit is gewoon in dienst van Hesjedal.
17-05-2015 15:26
Ik vind het wel slim van TJS. Groepje was wat aan het peddelen. Dan maar doorrijden. En voorlopig doen Hesjedal en Kruijswijk geen trap op kop. Vanuit het peloton komt het gevaar voorlopig niet.
17-05-2015 15:28
Dit is toch een prima strategie van garmin cannondale. Eentje vooruit sturen en tjs kan zowel voor de winst gaan of een brug vormen voor hesjedal. En laatst genoemde hoeft geen trap teveel doen bij de achtervolgers. En ik zou het dus niet andersom doen want hesjedal is veruit de betere klimmer van de twee en denk ook een van de sterkste in de kopgroep
17-05-2015 15:30
[quote]Aparte move van Slagter. Is misschien wel een deel van de tactiek van Cannondale die Hesjedal nog in de achtervolgende groep hebben. In dat geval had ik het omgedraaid.[/quote]
Klopt, maar daar zijn we Nederlanders voor ;)
In principe is er niks mis mee om Hesjedal in deze etappe uit te spelen als kopman
17-05-2015 15:32
interessant hoor. het parcours is lastig. maar niet zo lastig als gisteren. hij hoeft natuurlijk niet stil te vallen. maar misschien gaat hesjedal op de klim proberen er naartoe te rijden. maar ik betwijfel of hij goed genoeg is.
17-05-2015 15:35
@brammetjeTankink
Gaat die tactiek van Intxausti ook toepassen
17-05-2015 15:36
@tokstar: die Intxausti zette iedereen te kijken. Ik dacht echt dat hij helemaal kapot zat en nauwelijks nog kon volgen en ineens vliegt hij weg bij Reichenbach. Als Reichenbach zijnde zou ik gek worden.
17-05-2015 15:37
Moinard sterk, om dan te bedenken dat hij eigenlijk vakantie aan het vieren was.
17-05-2015 15:37
ik schakel net in - maar echt karakter van Kruijswijk om weer mee te zitten, zeg!
17-05-2015 15:38
Kruijswijk ziet er vandaag zwak uit. Denk dat hij de minste is van het groepje.
17-05-2015 15:39
@Timocycling
Wel ja :p, maar hij won
17-05-2015 15:41
Voorsprong TJS blijft stabiel, 1m45. Peloton volgens de GPS op 5m30. Nog 44km te gaan.

Edit: 5m50, handgeklokt.
17-05-2015 15:42
[quote]RogerGarcia - 17 mei 2015 om 15:38 : Kruijswijk ziet er vandaag zwak uit. Denk dat hij de minste is van het groepje.[/quote]
Ben bijzonder benieuwd naar de argumentatie? Welke tekenen van zwakte (achterin hangen, in de luwte blijven) kon je ontdekken? Ik denk dat hij geen trap teveel probeert te doen, na gisteren
17-05-2015 15:43
Hoe zit het met het bergklassement op dit moment??
17-05-2015 15:43
Valt bij iemand anders ook de uitzending soms uit?
17-05-2015 15:48
tjonge jonge nu moet hesjedal op t wiel zitten. wat is dit nou voor een ploegmaat.
1 4 5 6 7 8 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.