Giro 2015: Volg hier de negende etappe
zondag 17 mei 2015 om 11:00 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negende etappe

Vlak voor de eerste rustdag in de Giro d’Italia moeten de renners nog even stevig aan de bak. De negende etappe van Benevento naar San Giorgio del Sannio is maar liefst 215 kilometer lang. Bovendien moeten er twee cols van de tweede en een van de eerste categorie worden beklommen.

Het peloton trekt zich om kwart over elf in gang. Aankomst wordt verwacht tussen 16.53 en 17.37 uur. Sporza doet verslag vanaf half 3. Eurosport haakt een halfuurtje later aan.

De etappe lijkt een uitgelezen kans voor avonturiers of voor klassementsrenners die een teleurstellende eerste week achter de rug hebben en daarom ruimte kunnen krijgen. Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_altLinks:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
1 3 4 5 6 7 12
17-05-2015 14:15
Dan heeft Contador straks nog een mannetje als hij geisoleerd wordt.
17-05-2015 14:18
@Purito, ja dat weet ik niet zeker natuurlijk, ik was er niet bij, maar het zou een logische verklaring zijn inderdaad. Als ze rustig naar boven zijn gepeddeld dan ben ik het uiteraard met jou eens. Op de sporzaticker staat dat het lijkt alsof Kruijswijk geen doel heeft gemaakt van de bergtrui, maar dat kan natuurlijk ook een aanname zijn.
17-05-2015 14:20
@Natrix Maura: Tenzij Geschke, Betancur, of Herrada eerste boven komt... Dus Kruijswijk moet in principe gewoon eerste boven komen. En dan nog moet hij er op de laatste beklimming van de dag bij zitten.
17-05-2015 14:29
Kruijswijk is niet explosief maar dat was Moncoutie ook niet, dat biedt een hele hoop perspectief me dunkt. Zou toch leuk zijn als Kruijswijk zich tot een bergaanvaller vormt die lekker zigzaggend en uitbollend de tijdritten afwerkt, zijn meerwaarde ligt toch echt primair op de meters die omhoog gaan.
17-05-2015 14:32
Beeld? Op mijn sporza stream gaat het over vissen oid, … sjongejonge
17-05-2015 14:33
@magidagzeggen @turtlehead
helemaal eens, kan natuurlijk nog alle kanten op, maar in ieder geval moet hij zelf 39 of meer halen natuurlijk... we gaan het meemaken! de laatse col van de dag ligt de groep niet meer voorop denk ik
17-05-2015 14:33
Astana heeft de sneltrein opgestart. De vraag is of ze gaan ophouden zodra Paulinho terug in het peloton is. Mijn gok: Neen. En daarmee verdien je als Kruiswijk zijnde alle lof, maar scoor je wel een 0 uit 2.
17-05-2015 14:38
nog maar 9 renners over vooraan, het dunt al uit
17-05-2015 14:39
Iemand een livestream?
17-05-2015 14:39
3'22'' is niks.
17-05-2015 14:41
@RGESINKNR1
[url=http://www.procyclinglive.com/livestream/#]Zoek maar uit[/url]
17-05-2015 14:41
Geschke pakt wederom de punten en heeft virtueel de bergtrui. Kruiswijk daar 3e.
17-05-2015 14:43
Astana wil Aru in het roze me dunkt
17-05-2015 14:44
Nog maar twee minuten voorsprong. Kansloze missie helaas!
17-05-2015 14:45
Peloton behoorlijk uit elkaar geslagen. Nog maar 25 man over daar..
17-05-2015 14:48
Chapeau voor kruissie. Liever zo dan naamloos rondrijden en je weet vooraf nooit hoe de koers zal lopen en of het gaat lukken.
17-05-2015 14:48
Wordt een toprit!
17-05-2015 14:53
Waar zit kruiswijk nu? En wie is de lotto renner in het peloton?
17-05-2015 14:56
Blijkbaar nog 2 lottojumbo's in peleton
17-05-2015 14:56
Iemand Dupont of Szmyd gezien?
17-05-2015 15:00
Waarom is Saxo zo aan het koersen?
17-05-2015 15:01
Ze lieten net een groep zien met wat TLJs, maar dat was niet het voorste peloton.
17-05-2015 15:01
Wat is astana van plan joh?
17-05-2015 15:14
Zo'n Slagter snap ik nu ook niks van? Waarom in godsnaam wegrijden? Je moet nog 70 km man...
17-05-2015 15:15
Waarom niet wegrijden? Niet geprobeerd is altijd mis. Bovendien is hij niet de sterkste van de groep dus moet hij eerder weg zijn om te winnen.
1 3 4 5 6 7 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.