Giro 2015: Volg hier de negende etappe
zondag 17 mei 2015 om 11:00 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negende etappe

Vlak voor de eerste rustdag in de Giro d’Italia moeten de renners nog even stevig aan de bak. De negende etappe van Benevento naar San Giorgio del Sannio is maar liefst 215 kilometer lang. Bovendien moeten er twee cols van de tweede en een van de eerste categorie worden beklommen.

Het peloton trekt zich om kwart over elf in gang. Aankomst wordt verwacht tussen 16.53 en 17.37 uur. Sporza doet verslag vanaf half 3. Eurosport haakt een halfuurtje later aan.

De etappe lijkt een uitgelezen kans voor avonturiers of voor klassementsrenners die een teleurstellende eerste week achter de rug hebben en daarom ruimte kunnen krijgen. Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_altLinks:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
1 10 11 12
17-05-2015 16:52
@karper

De Uspostal-astana trein op kerosine zeker?
Een knecht van 38 rijd iedereen naar huis na 1 week beulwerk!
17-05-2015 16:53
Kruijswijk heeft toch aardig wat bergpunten gepakt vandaag. Ben benieuwd hoeveelste hij nu staat in het bergklassement. Kan een mooi doel worden in de laatste week.
17-05-2015 16:54
Dan vind ik Kruiswijk ook "verdacht"...
wonderbaarlijk snel herstel na gister.
Wat een onzin, geniet van het fietsen en laat de controleurs hun werk doen.
17-05-2015 16:54
Tiralongo kan iig wel zo meespelen in een spaghettiwestern
17-05-2015 16:55
Tiralongo is gewoon precies zoals de alom geliefde Paolini. Hoe ouder hoe beter.
17-05-2015 16:56
@vainstains

ik begrijp dat je er niet over wilt praten, je was zelf ook klant van fuentes ;)
http://www.clint.be/sport/ook-pantani-bartoli-en-vainsteins-klant-fuentes
17-05-2015 16:56
Astana op tijd gep(r)i(e)kt. Met de hele ploeg. Dit blijft aan ze kleven totdat het tegendeel is bewezen, maar dat zal niet gebeuren.Ongeloofwaardige ploeg op "Oost Europese" manier" geprepareerd,sorry.
17-05-2015 16:57
Als Kruijswijk een turquoise shirt had gedragen, had iedereen hier getwijfeld aan zijn ongelooflijk herstelvermogen. Niveau is hier weer eens erg laag.
17-05-2015 16:57
@gesink4President hij staat 3rd in het bergklassement
17-05-2015 16:58
@albertoo

Kruiswijk is geen 38 jaar , hahaha

Hopen dat Kruijswijk de derde week voor het bergklassement kan gaan?
17-05-2015 17:14
Dit is gewoon klote...

Sinds die Zonneveld gezegd heeft dat het zo goed gaat met het Nederlandse wielrennen is het allemaal net niet.

De discussie over Astana, Katoesja, Tinkoff en Quickstep ga ik maar niet meer aan. Ik heb het opgegeven... Sorry
17-05-2015 17:15
Nog een addendum.

Hesjedal had natuurlijk moeten volgen, maar dat kon blijkbaar niet. Zelfs als je oud-winnaar bent...

En ja ik houdt van gedachtestreepjes
17-05-2015 17:29
Anno destijds was iedereen inclusief alle Nederhelden wel ergens klant, op Moncoutie na.
17-05-2015 17:37
Dit bericht is verwijderd
1 10 11 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.