Giro 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 11 mei 2015 om 13:25 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de derde etappe

Het is pas derde etappe, maar het Giro-peloton gaat al richting het middelgebergte. Op het 136 kilometer korte, maar lastig traject van vandaag zijn verschillende scenario’s mogelijk. Alle ingrediënten voor een leuke koers lijken aanwezig.

De rit gaat van start in Rapallo. Deze stad heeft een prominente rol in de zwarte bladzijdes van de wielerhistorie. Wijlen Wouter Weylandt kwam in 2011 dodelijk ten val in een rit met aankomst in deze plaats.

T15_MadonnaDC_2_alt
De renners zullen om 13:25 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:03 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Bert-Jan Lindeman zijn blauwe bergtrui bergtrui behouden? Bespreek hier het verloop van de rit.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
317 Reacties
11-05-2015 16:28
Die toeschouwer heeft hem gered met die snelle mond op mond beademing (is mijn inschatting)
11-05-2015 16:28
Ik mag bidden dat striga gelijk heeft, in ieder geval zal dat lastig vervoeren worden van daar want je mag m niet verleggen eigenlijk
11-05-2015 16:29
Het leek er in het begin op dat hij niet gereanimeerd werd, maar alleen gestabiliseerd. Renaat meent net toch reanimatie gezien te hebben, maar ik twijfel. Dat zou 'goed nieuws' zijn.
11-05-2015 16:29
Pozzovivo crash
NSFW beelden natuurlijk
https://www.youtube.com/watch?v=m8Q8wMukifQ
11-05-2015 16:29
Oef! en erg jammer :(
11-05-2015 16:30
Duimen draaien maar. Kom op Pozzo!!!
11-05-2015 16:30
Verschrikkelijk, man. Eerst tijdverlies ploegentijdrit, tijdverlies gisteren en nu zo een vreselijke valpartij. Hoeveel ongeluk kun je hebben. Dit is echt verschrikkelijk. Zo een rit is meteen totaal niet relevant meer als zoiets gebeurt
11-05-2015 16:30
Hij zou bij bewustzijn zijn!

Volgens Gazzetta.
11-05-2015 16:30
Volgens Gazzetta bij bewustzijn en zelfstandig ademend
11-05-2015 16:30
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 16:30
@Pingdo
Die beelden vind ik persoonlijk nu niet gepast.
11-05-2015 16:30
"De Gazzetta dello Sport meldt dat Pozzovivo bij bewustzijn is en zelfstandig ademt."
11-05-2015 16:31
Puur ter info meldt Meganck op Twitter dat Pozzovivo heeft opgegeven.
11-05-2015 16:31
Ik kijk niet en schrik me nu een ongeluk!! Arme Domenico
11-05-2015 16:31
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 16:31
Hij werd helemaal niet gereanimeerd.
Wel een hele zware val hoor, dat zag er niet goed uit. Hij klapte vol op zijn gezicht
11-05-2015 16:32
Poe, Kruijswijk zat er direct achter. Die zal nu wel de bibbers hebben...
11-05-2015 16:32
Lang leve de helmen
11-05-2015 16:32
Het gebeurde recht voor de neus van Kruijswijk..
11-05-2015 16:32
En dan zo een muziek op de achtergrond, vind ik toch ongepast
11-05-2015 16:32
Moet je iegenlijk nagaan hoe weinig we van dit soort supersmerige valpartijen zien, het aantal mogelijkheden erop in acht genomen. Hopelijk is Pozzovivo weer enigszins op te lappen.
11-05-2015 16:32
Wellicht niet relevant maar ik verwacht dat de winnaar vooraan zit. Er zal niet meer gekoerst worden.
11-05-2015 16:32
@xistnc
Dat meen je niet?
11-05-2015 16:32
Voorwiel Pozzovivo gleed dus weg, hij reed als 5e/6e man vh peloton in de afdaling. Kruijswijk zat in zijn wiel, kon er rechts van sturen.
11-05-2015 16:33
@Roberto
Ik denk niet dat het Haussler was...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.