Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.
De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.
Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst
Ik hoor op de RAI dat er nu eigenlijk gewacht moet worden op Visconti.
Hierdoor kunnen ze Co en Hesjedal nog terug pakken!
Zijn groene camouflage outfit helpt ook niet tussen de boompjes.
Contador kan nu wel op z'n gemakje afdalen
Onstuimig is voor nieuwelingen, noem het getergd, hij maakt hier duidelijk een punt van om het bij rv te houden.
Dat weet ik niet: Trofimov is een behoorlijk onrustige daler. Zag hem van de week veel corrigeren.
Die heeft er nog een tegoed na dat idiote duwtje wat hem eens buitenspel zette.
Lijkt me nie verstandig gezien de tijdstraf.
Dus hij heeft nog een rekening openstaan?..