Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 28 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe

Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.

De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.

Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.

Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
404 Reacties
28-05-2015 16:17
Hesjedal gaat bij Bertje komen.
28-05-2015 16:17
Gewoon een dom grapje, heb niks tegen Contador, de beste wielrenner nog steeds.

Ik hoor op de RAI dat er nu eigenlijk gewacht moet worden op Visconti.
28-05-2015 16:17
Gelukkig is groep van Kruijswijk onder leiding van Astana.
Hierdoor kunnen ze Co en Hesjedal nog terug pakken!
28-05-2015 16:18
Het lukt Hesjedal ook nooit om in beeld te rijden... Maakt niet uit hoe goed hij rijdt...
28-05-2015 16:18
Dit bericht is verwijderd
28-05-2015 16:18
Opmerkelijk toch weer die Hesjedal, reed geen deuk in een pakkie boter in het voorjaar en nu beent hij Contador bij...
28-05-2015 16:18
Wat gebeurde er bij Movistar?
28-05-2015 16:18
Vandaag moet Steven geen tijd verliezen, morgen en overmorgen proberen uit te bouwen
28-05-2015 16:18
@Mollemarijden, dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Je hebt nu enkel nog op en af, dan heb je wat minder aan knechten.
28-05-2015 16:18
Die Hesjedal toch. Knap nummertje.
28-05-2015 16:19
Ik zou er weinig op tegen hebben als Landa zo nog een lap erop geeft op plek 2 onbetwist te laten. Behoorlijk vage etappe so far.
28-05-2015 16:19
@iLLan
Zijn groene camouflage outfit helpt ook niet tussen de boompjes.
28-05-2015 16:20
Kruiswijk lijkt minder dan voorgaande dagen. Jammer, maar het is niet altijd feest.

Contador kan nu wel op z'n gemakje afdalen
28-05-2015 16:21
Kruijswijk gaat het wiel van Trofimov pakken. Dat is verstandig.
28-05-2015 16:21
@purito
Onstuimig is voor nieuwelingen, noem het getergd, hij maakt hier duidelijk een punt van om het bij rv te houden.
28-05-2015 16:21
@RogerGarcia
Dat weet ik niet: Trofimov is een behoorlijk onrustige daler. Zag hem van de week veel corrigeren.
28-05-2015 16:22
Vai Bongiorno!

Die heeft er nog een tegoed na dat idiote duwtje wat hem eens buitenspel zette.
28-05-2015 16:24
Het leek eergister wel of Trofimov alle moeite deed om een flinke schuiver te maken... Lef heeft hij dan weer wel.
28-05-2015 16:25
Misschien dat Kruijswijk beter is bij echt zware bergetappes ipv een vlakke aanloop en dan opeens een steile berg op poefen. Nu kan hij toch minder aanspraak doen op zijn herstelvermogen.
28-05-2015 16:25
@garcia
Lijkt me nie verstandig gezien de tijdstraf.
28-05-2015 16:26
Wat een heerlijke giro!
28-05-2015 16:27
Hesjedal is Kruijswijk voorbij.
28-05-2015 16:27
Hesjedal goed bezig voor zijn plekje in de top 10, Montfort is ondertussen zijn kans op top 10 aan het verliezen.
28-05-2015 16:27
lol@schipperaar
28-05-2015 16:27
@RV
Dus hij heeft nog een rekening openstaan?..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.