Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 28 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe

Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.

De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.

Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.

Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
404 Reacties
28-05-2015 16:41
Zwak van Weening dat ie Busato moest laten gaan
28-05-2015 16:41
Gilbert pakt hem!
28-05-2015 16:41
Geweldige actie van Gilbert!
28-05-2015 16:42
Dat was wel heel dom van die andere renners.
28-05-2015 16:42
Met zoveel niet-winnaars ook appeltje eitje voor Plipke.
28-05-2015 16:43
Kruijswijk heeft een gigantische fout gemaakt door zichzelf in het begin helemaal te laten ontploffen. Indien hij het wieltje van Hesjedal had gekozen had hij daar nu ook kunnen zitten.
28-05-2015 16:43
Zwak van Weening? Mwoah… Die is gewoon niet top deze giro. Dat kan eens.
Meer gewoon een leuk debuut van Busato die ook al in de 'tot-op-het-bot-gemotiveerde Italiaantjes'-vlucht zat.
28-05-2015 16:43
Hij heeft al een halve minuut
28-05-2015 16:43
Dit geeft Gilbert niet meer af!
28-05-2015 16:43
@Roger,
Misschien wat meer kijken.
28-05-2015 16:44
Hopelijk Chavanel, mooie afsluiting.
28-05-2015 16:44
Ja zo kan je het ook zien, ik vind het vooral jammer van Weening.
Winnaar van de etappe is eigenlijk Moinard, die doet het echt fantastisch
28-05-2015 16:45
Lijkt binnen voor Gilbert.
28-05-2015 16:45
@RogerGarcia
het is geen waarzegger he
28-05-2015 16:45
@Garcia
Dan had ie maar 500 meter langer moeten wachten. Dat had qua ontploffen geen zak uitgemaakt. Helemaal niet als je met zo'n onregelmatige als Hesjedal gaat meespringen
28-05-2015 16:46
Gilbert gaat winnen, verschrikkelijk saai wat betreft nu Astana, beetje lam op kop rijden en ze rijden er niks af van Contador..
28-05-2015 16:46
@Purito
Hesjedal heeft echt wel met krachten gesmeten vandaag maar we zullen zien morgen.

Bij Gilbert heb ik altijd mijn vraagtekens door het verleden.
http://hetiskoers.nl/a-la-recherche-du-vrai-philippe-gilbert/
28-05-2015 16:47
[i]edit redactie: geen onzin svp[/i]
28-05-2015 16:47
Inderdaad niet handig van de koplopers. Als er een stel gepokt en gemazelde mannen als Gilbert, Chavanel en Nocentino aan komt zetten weet je dat er zeker eentje er op en er over zal proberen.
28-05-2015 16:47
Haha Gilbert. Baasje hoor!
28-05-2015 16:47
Ze blijven uitlopen...
28-05-2015 16:48
Pffff, en wij zo blij met Kruijswijk omdat hij top 10 rijdt, winnen de Belgen weer 2 keer zonder dat het land op zijn kop staat.
28-05-2015 16:48
Hesjedal, was hij een gevaar voor Kruijswijk qua bergtrui? Volgens mij gaat Kruijswijk nu wel een plaatsje zakken in het AK.
28-05-2015 16:48
@TeamNL
In deze fase van een ronde smijt iedereen met krachten. Hesjedal is gewoon zo goed, dat hij die krachten kan verspillen.
28-05-2015 16:48
Moet wegblijven nu! Minder dan winnen is teleurstelling nu.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.