Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 28 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe

Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.

De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.

Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.

Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
404 Reacties
1 9 10 11 12 13 17
28-05-2015 16:12
Sh*t, contador faked een probleem om een duw voor een lastig stukje te scoren, da's n straf van 6:00 erbij!
28-05-2015 16:12
Waar zit Hesjedal?
28-05-2015 16:13
Ik begrijp de taktiek van Contador toch echt niet, anders dan ff iemand proberen terug te pakken voor gisteren....da's niet alleen onverstandig, maar ook niet echt te rijmen met het normaal gesproken zo uitgekiende koersinzicht van Contador...
28-05-2015 16:13
Haha RV: Heb jij, misschien, wat tegen Contador?
28-05-2015 16:14
Zonet zat Kruijswijk achter VD Broeck. Zit ie nu dan ook al achter Aru?
28-05-2015 16:14
@RV
Ik hoop dat je aan het trollen bent.
28-05-2015 16:14
Yes Kruijswijk zit er nog bij! Wel op breken!
28-05-2015 16:14
Kruijswijk moet niet teveel tijd verliezen op de top, want met zijn mindere daalkunsten zou dat nog flink wat tijdsverlies kunnen gaan opleveren.

Niks gezegd, hij zit er weer bij.
28-05-2015 16:14
Kruijswijk zit gewoon bij de Movistars en voor Vdb..
28-05-2015 16:14
Whatever met je Hesjedal, waar is Steven?
28-05-2015 16:14
Overzicht is een beetje zoek...
28-05-2015 16:14
Kruiswijk op hangen en wurgen
28-05-2015 16:15
@skedel

Kruijswijk nog steeds in groep Landa met moeite!
28-05-2015 16:15
Kruijswijk moet lossen bij die het groepje.
28-05-2015 16:15
Kruijswijk heeft met moeilijk met het tempo van Movistar. Hangt op een metertje of 20.
28-05-2015 16:15
@bartje
Contador koersinzicht? Mwah, dat valt ook wel mee. Hij is vooral de beste, maar vaak ook erg onstuimig.
28-05-2015 16:15
Aiai kruiwijk echt aan het kraken nu, zal zich toch opgeblazen hebben denk ik zo
28-05-2015 16:15
@Mollema: Breken komt niet voor in het woordenboek van Kruijswijk, trust me...
28-05-2015 16:16
Kruijswijk heeft geluk vandaag dat ze net niet ff flink doortrokken.
28-05-2015 16:16
Steef toch gewoon nog bij de Astana's?
28-05-2015 16:16
Alles klontert weer samen in het achtervolgende groepje op Contador.
28-05-2015 16:16
König zit nog te chillen. Hopen dat hij los gaat in de afdaling.
28-05-2015 16:16
Ja hoor, niks aan de hand
28-05-2015 16:17
Hesjedal weer erg sterk
28-05-2015 16:17
Purito: Conta is idd vaak omstuimig, maar koersinzicht heeft de man wel degelijk. Hij weet wel al jaren telkens de zwakke momenten van zijn opponenten te vinden.
1 9 10 11 12 13 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.