Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 28 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe

Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.

De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.

Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.

Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
404 Reacties
1 8 9 10 11 12 17
28-05-2015 16:06
@rv
Had je verwacht dat Contador zijn wiel zou afgeven? De beste tijdrijder en daler hoefde niet maar moest wel na het onsportieve gedrag van astana. Indien je het verschil in sportiviteit nu nog niet in ziet.....
28-05-2015 16:06
Lobato eruit

En Kruijswijk moet krachten sparen voor morgen. Vandaag valt er weinig te halen
28-05-2015 16:06
Waarom rijden de Astana's niet? Handdoek in de ring?
28-05-2015 16:06
Groepje Landa, Kruijswijk wordt steeds groter.
28-05-2015 16:06
Contador toch minder goed dan gedacht naar mijn mening. Minder dan 1 minuut verschil t.o.v. groep Landa.
28-05-2015 16:07
waarom doet Movistar het werk en laten ze het niet over aan Astana?
28-05-2015 16:07
@ Wheely precies, jaja, vast en zeker … ;)
@ KK, er is geen enkele renner zonder 'open rekeningen', het blijft voorkeursethiek, punt.
28-05-2015 16:07
De inspanning van Contador is uiteindelijk toch nutteloos, met die grote groep achter hem op minder dan een minuut.

Edit: GPS geeft nu weer 1,5 minuut aan, dat zou wat anders zijn.
28-05-2015 16:08
Waardeloos die commentatoren op Eurosport. Traksel zegt dat Lobato en Broeckx zijn afgestapt en 10 seconde later komt die Belg met hetzelfde nieuws. Tijd voor Eurosport.
28-05-2015 16:08
Hesjedal kan goed dalen... Ik ben benieuwd hoeveel tijd hij terugpakt op Kruijswijk. Verder zitten alle favorieten er gewoon bij.
28-05-2015 16:08
Dit bericht is verwijderd
28-05-2015 16:08
Aru aan het breken. Gas!
28-05-2015 16:08
Aru d'raf
28-05-2015 16:08
Roman

Dat is toch logisch want aru is italiaan en ze staan niet zo heel erg ver van elkaar in het ak.
En aru heeft nog steeds het wit
28-05-2015 16:09
Die GPS vliegt ook weer eens heen en weer
28-05-2015 16:09
Aru is zwakjes. Contador zal niet voluit gaan, voor 10-15 seconden.
28-05-2015 16:09
Kruijswijk is echt een van de betere van het groepje, als er iemand gaat demarreren..
28-05-2015 16:09
Stevie, GAS EROP, breken die ARU!!
28-05-2015 16:09
Dit bericht is verwijderd
28-05-2015 16:10
@West, precies. Heb niks tegen het (onnodige) doorrijden van Contador maar evenmin tegen het (gaan vd laatste kans) doorrijden van Astana eergisteren. Gewoon doorrijden.
28-05-2015 16:10
Kruijswijk en Van den Broeck op een gaatje!
28-05-2015 16:10
Dit bericht is verwijderd
28-05-2015 16:10
Kruijswijk ook aan het breken!
28-05-2015 16:11
Jongens, geniet van de koers, ipv dat gemierenneuk
28-05-2015 16:11
Rijden de achtervolgers zomaar door!
1 8 9 10 11 12 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.