Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.
De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.
Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst
Had je verwacht dat Contador zijn wiel zou afgeven? De beste tijdrijder en daler hoefde niet maar moest wel na het onsportieve gedrag van astana. Indien je het verschil in sportiviteit nu nog niet in ziet.....
En Kruijswijk moet krachten sparen voor morgen. Vandaag valt er weinig te halen
@ KK, er is geen enkele renner zonder 'open rekeningen', het blijft voorkeursethiek, punt.
Edit: GPS geeft nu weer 1,5 minuut aan, dat zou wat anders zijn.
Dat is toch logisch want aru is italiaan en ze staan niet zo heel erg ver van elkaar in het ak.
En aru heeft nog steeds het wit