Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 28 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe

Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.

De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.

Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.

Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
404 Reacties
28-05-2015 15:59
Pff wat een slecht commentaar van die Eurosport-commentatoren. Echt, die Traksel probeert te doen alsof hij het fietsen heeft uitgevonden, zo praat hij. En die andere man ziet bijvoorbeeld niet dat Geniez er gewoon bij zit.
28-05-2015 15:59
Hesjedal nog alleen achter onze roze vriend Movistar trekt goed door!
28-05-2015 16:00
Monfort en VDB in de groep Kruijswijk.
28-05-2015 16:01
Aru
A. Amador
Trofimov
König
D. Caruso
Kruijswijk
Geniez
Monfort
Van den Broeck
Kangert
I. Antón
28-05-2015 16:01
Nou sporza laat die stomme huldiging zitten en schakel over naar de giro
28-05-2015 16:01
Mijn punt is gewoon>

Astana rijdt door na lekke band Contador > Schande!
Contador rijdt door na malheur Landa > Hahaha!

Voorkeursethiek
28-05-2015 16:01
Het is weer een slagveld, denk dat Landa zo wel aan sluit bij het groepje Kruijswijk.
28-05-2015 16:01
Waar is Hesjedal dan?
Weer in de aanval?
28-05-2015 16:02
Rijdt Landa nu nog achter Aru? Ik ben de situatie kwijt.
28-05-2015 16:02
@RV
als de volgorde andersom was, was de reactie ook andersom. ;)
28-05-2015 16:03
Dit bericht is verwijderd
28-05-2015 16:03
Trofimov ziet er slecht uit.
Morgen een betere dag voor Kruijswijk met 3 monstercols achter elkaar.
28-05-2015 16:03
Landa terug in de groep Aru. Duidelijk dat Contador en Landa ver boven de rest uitsteken.
28-05-2015 16:03
thanks@west
28-05-2015 16:03
Iemand een goeie stream?
28-05-2015 16:03
Als Van de Broeck er nog bijzit... Kruijswijk moet toch harder kunnen nu.
28-05-2015 16:04
Landa bij de groep aru/kruis minuutje achter contador, uiteindelijk weinig gebeurd deze etappe. Vershil kan nog wel gemaakt worden in de afdaling en dat zou weleens ongunstig kunnen zijn voor Kruis
28-05-2015 16:04
Daar waaien er straks nog wel een paar af, Kruissie zit goed, maar er staan er een paar op buigen...
28-05-2015 16:04
OK, duidelijk Landa mocht lekker op zijn eentje terugrijden (dicht nog tijd op Contador die duidelijk niet voluit gaat nog) , duidelijk wie ze liever op het podium hebben.
28-05-2015 16:04
@RV
Moeilijk hé
28-05-2015 16:05
http://www.bvls2013.com/stream4.html wel eurosport vandaag :(
28-05-2015 16:05
Kruiswijk gaat echt niet op Contador jagen lijkt me.
28-05-2015 16:05
@RV
Blijkbaar was de ongeschreven regel: Je rijdt niet door als de Roze trui pech heeft. Alle andere renners zijn blijkbaar vogelvrij. Ongeacht ploeg oid.
Overigens ben ik een voorstander van ten alle tijde altijd doorrijden. Pech en vallen hoort bij wielrennen. Had je/je materiaal maar beter/handiger moeten zijn.
28-05-2015 16:05
Kruissie gaat echt niet wachten hoor, die gaat voor de top wel een klein voorsprongetje proberen te pakken voor met name het eerste, gevaarlijke deel van de afdaling.
28-05-2015 16:05
hij is geschakeld naar sporza! jeej

Om te reageren moet je ingelogd zijn.