Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 16:43
@gelegevaar die wordt net opgepeuzeld door Astana
16-05-2015 16:43
Shit. Steven gaat kapot.
16-05-2015 16:44
Zoals het er naar uit ziet gewoon Aru, peloton zit dichter dan we denken. Vandewalle moet gewoon blijven zitten nu, wie weet wat er op het vlakke(re) kan.
16-05-2015 16:44
Respect kruissie wat er ook gebeurd nu
16-05-2015 16:44
Ari gaat m pakken
16-05-2015 16:44
Aru gaat!
16-05-2015 16:44
ai ai Reigenbach is te sterk.
16-05-2015 16:44
T is gedaan helaas!
16-05-2015 16:44
Het is van dat!
16-05-2015 16:44
Anderhalve minuut nog maar voor Steven op Aru.
16-05-2015 16:44
Jammer voor Kruiswijk
16-05-2015 16:44
Met z'n vijven nu dan, Landa toch oh zo sterk...
16-05-2015 16:45
Reichenbach is de man met reserve denk ik, maar of die wel het peloton gaat weerstaan?
16-05-2015 16:45
Contador! Pijn je schouder. Laat me niet lachen.
16-05-2015 16:45
Hopen dat ze naar elkaar blijven kijken
16-05-2015 16:46
Landa terughalen? Denk ik niet hoor... Die zat heel de tijd in een zetel. Mooi voor hem!
16-05-2015 16:46
Slimme move van Astana, als je 2 topmannen hebt, gebruik die dan.
16-05-2015 16:46
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:46
Oeioei, Steven staat stil nu
16-05-2015 16:46
Goed gereden kruiswijk!
16-05-2015 16:46
Kruijswijk gelost :(((((
16-05-2015 16:47
Steven zal nog wel wat tijd gaan verliezen op het peloton, maar dat doet niets af aan zijn prestatie vandaag.
16-05-2015 16:47
Daar hebben we faalJumbo weer. Zostraks met z'n 3en veel te veel energie verspild. Hij had zich al lang terug moeten laten zakken naar die achtervolgers. Man, wat een domme leiding...
16-05-2015 16:47
Kruijswijk. Sparen en probeer peloton te volgen.
16-05-2015 16:47
T was ook te mooi om waar te zijn

Om te reageren moet je ingelogd zijn.