Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 16:38
Ah, het misgunnen is begonnen? Jammer.

We zijn er nog lang niet, het is nu al episch, maar het kan nog epischer.
16-05-2015 16:38
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:38
Apart dat het peloton niet echt dichterbij lijkt te komen
16-05-2015 16:38
Spannend dit
16-05-2015 16:39
Reichenbach en Intxausti komen nu ook wel 'snel' dichtbij.
16-05-2015 16:39
Volgens mij begon Kruijswijk met 4:20 voorsprong en we zijn nu op de helft van de klim.
16-05-2015 16:39
Wat is dit, Vandewalle... Sinds wanneer klimt die zo!
16-05-2015 16:40
Volgens mij klopt die tijdswaarning niet. Kijk hoe snel Intxautsi en Reichbach inlopen.
16-05-2015 16:40
Wat het eindresultaat ook is, Kruiswijk rijdt super goed.
16-05-2015 16:40
Het zou toch niet dat Vanderwalle hier gaat winnen?
16-05-2015 16:40
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:40
Kruiswijk ziet er nog goed uit. Ik hoop dat de tijdwaarneming klopt en er in het peloton niet meer aangevallen gaat worden..

Wat klimt die Vandewalle goed trouwens!
16-05-2015 16:40
Het is net te ver ben ik bang..
16-05-2015 16:40
Gaat hem niet worden voor Kruijswijk. Hij gaat kapot. Ik denk Intxausti.
16-05-2015 16:41
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:41
Doet Aru aan adem halen???
16-05-2015 16:41
Laatste kilometer is vlak/bergaf, dus die mogen we als het ware aftrekken van het getal linksboven.
16-05-2015 16:42
Reichenbach aan het beesten.
16-05-2015 16:42
Die Astanatrein is toch echt iets wat nu niet interessant is.. Als er iets gebeurt, tot daar toe, maar we krijgen gewoon amper een goed beeld van de strijd vanvoor.
16-05-2015 16:42
Spannond!!
16-05-2015 16:42
Waar is Zakarin gebleven eigenlijk ? Spartelt die nog tussen Intxausti en peloton?
16-05-2015 16:43
Kruijswijk aan het steilste stuk.
16-05-2015 16:43
Tsja hij gaat het niet halen helaas.
16-05-2015 16:43
Grootste gevaar is intxausti en reichenbach denk ik
16-05-2015 16:43
Zakarin net ingelopen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.