Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 16:32
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:32
Go Steven! Zou echt fantastisch zijn! Overigens is het een heerlijke sjiero tot nu toe.
16-05-2015 16:32
Hij gaat het halen jongens. Hij pakt weer wat tijd op het peleton.
16-05-2015 16:32
Kom op , Kruijswijk uit Nu énen.
16-05-2015 16:32
3 minuten nog maar op de favorieten? Neuh, dat lijkt me schier onmogelijk. Maar ik hoop natuurlijk dat hij het redt!

Ah, Renaat heeft een België-Nederland gevonden.
16-05-2015 16:32
Als dit lukt zou het echt een sterke prestatie zijn, die etappe met 8 verloren min is dan echt een incident
16-05-2015 16:32
Betancur toch niet zo goed, ingehaald door vdwalle lol.
16-05-2015 16:33
3:11, peloton loopt in maar ook weer niet achterlijk snel. Desalniettemin is het over wanneer de kopstukken er weer 'spettacolo' van maken.
16-05-2015 16:33
Zolang aru nog knechten over heeft gaat er denk ik vrij weinig gebeuren.... kom op, blijven gaan kruijssie!
16-05-2015 16:33
Kruijswijk loopt uit op het peloton.
16-05-2015 16:34
@Nickdt 'seizoen gered' vind ik wel erg voorbarig. Het is een worldtour team..
16-05-2015 16:34
Beetje la Plagne in het klein...
16-05-2015 16:34
De verslaggever heeft het steeds over "gerustellend", hopelijk heeft ie gelijk... ik durf pas over 8 km te juichen (of niet).
16-05-2015 16:35
@Nick

Door 1 giro etappe het seizoen redden??
16-05-2015 16:35
@Gelegevaar als Gesink vanavond ook wint is het seizoen van TLJ al aardig gered denk ik.
edit: En ik bedoel natuurlijk het seizoen tot nu toe
16-05-2015 16:35
Ik geloof die 3.11 niet zo...
16-05-2015 16:36
@Gesink.

Morgen he. Ze finsishen na twaalven, dus is het officieel zondag.
16-05-2015 16:36
Kruijswijk gaat de etappe denk ik wel pakken.
Hij kan zich echt beter op de bergtrui en etappe overwinningen richtingen. Hij kan gemakkelijk nog 2 etappes pakken!
16-05-2015 16:36
Laatst nog eens die ritzege van Kruijswijk in Zwitserland teruggekeken. Toen leek hij ook omhoog te kruipen, net als nu. Toen was het genoeg...

Hup Steven!

@mollemarijden
Ja, vooral dat laatste. Morgen weer?
16-05-2015 16:36
@Admirals, seizoen niet. Giro wel.
16-05-2015 16:36
Pak allemaal de klokjes er maar bij, de tijdswaarneming is weer aan het verwateren.
16-05-2015 16:37
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:37
Ze zijn daar dan wel snel content bij TLJ als dit hun seizoen redt.
16-05-2015 16:37
Pozzovio is back.
16-05-2015 16:37
Of Gesink nou wint op zaterdag of zondag maakt me niks uit, als die maar wint

Om te reageren moet je ingelogd zijn.