Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 16:47
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:48
Weer zo een gore toneelspeler.
16-05-2015 16:48
Haha, Intxausti, luisje ;)
16-05-2015 16:48
@Roger ga effe ergens anders trollen joh. Kruijswijk heeft t vandaag uitstekend gedaan. Hij is vechtend ten onder gegaan
16-05-2015 16:48
[quote]RogerGarcia - 16 mei 2015 om 16:47
Daar hebben we faalJumbo weer.[/quote]
Altijd bijzonder, hoe sommigen/velen hun teleurstellingen menen te moeten uiten.
16-05-2015 16:49
Hahha echt een vieze actie. Zou hem na de finish echt op z'n bakkes meppen.
16-05-2015 16:49
@RogerGarcia, wat ellendig moet jij je toch voelen als je dit soort gal spuugt. Arme man.
16-05-2015 16:49
man man, gefrustreerde kinders. Toneel hoort er soms bij ;).
16-05-2015 16:50
Monfort eraf bij favorietengroep. Kom op Kruijswijk, probeer zo lang mogelijk eraan te blijven bij de favorieten.
16-05-2015 16:50
Zelfs v.d. walle fietst hem nu voorbij... fantastische poging hoor maar eerst top 10 zeggen en nu gelost worden door v.d. walle....ja komop zeg
16-05-2015 16:50
Krijgt kruiswijk nog wel de blauwe trui?
16-05-2015 16:50
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:51
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:51
Blauwe trui is voor de etappewinnaar
16-05-2015 16:52
@Hengacity

Kruijswijk heeft de laatste 40 km nagenoeg alleen op kop gereden!
Van der Walle geen een keer op kop toen. Logisch dus!
16-05-2015 16:52
@klootje
Niet overdrijven. Falen slaat natuurlijk nergens op, maar genieten vind ik ook echt niet het juiste woord.
16-05-2015 16:52
Wat is die Contador toch een slappe zak zeg... Als je de sterkste bent, hoef je toch geen blessure te veinzen? Bah!! Beter voor de spanning uiteraard in de Giro, maar wielerliefhebbers voor de gek houden heeft ie wat te vaak gedaan. En als ie echt geblesseerd is, is het geen zuivere koffie...
16-05-2015 16:53
Knappe rit van kruiswijk. Helaas was de slotklim te lang. Het Astana team is toch zeer sterk
16-05-2015 16:53
@stopie8
Ja hallo, toneel of niet, feit is dat hij tegen 60 km/h op z'n bek is gegaan. Deugd doet dat nooit.
16-05-2015 16:54
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:54
@ mollemarijden
Ik weet niet waar jij zat maar VDW heeft goed meegewerkt hoor.
16-05-2015 16:54
Vanuit Sint Petersburg gaan al mijn aupa's naar Beñat!
16-05-2015 16:55
Contador ongeloofwaardig hahahahahahaha. Laffe zak.
16-05-2015 16:56
Reichenbach wordt helemaal gek!
16-05-2015 16:57
Jaaaaaaa Beñat held! :):)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.