Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
1 8 9 10 11 12 21
16-05-2015 14:34
Laf hoor, van Pellizotti en Betancur: Kruijswijk achterhalen terwijl hij zit te pissen.
16-05-2015 14:34
Groep erachter komt ook dichter... 48 seconden maar. Hopen dat die niet gaan draaien.
16-05-2015 14:35
Eigenlijk komt die groep niet dichter, want op de top zaten die 20s achter Pellizotti/Betancur. Nu 50s.

Ook het peloton verachtert, nu 8 minuten achter het leidende trio met Kruijswijk. In het peloton zet Nippo Oranje Peloton een mannetje op kop naast de Tinkoffs.
16-05-2015 14:37
Vandewalle rukt op naar de koplopers.
16-05-2015 14:37
Jammer dat ze maar 8 minuten krijgen. Had gehoopt op 12 minuten aan de voet van de laatste klim.
16-05-2015 14:38
Die achtervolgende groep loopt maar wat aan te klooien, in elk beeld wat ik daar zie probeert er 1 weg te rijden. Zo komen ze nooit bij de drie koplopers.

Wel balen dat ik alle drie die renners in al mijn Zweeler teams heb, maar bij állemaal als de eerst volgende drie wissels haha! Ok, Betancur niet bij állemaal maar wel veel.
16-05-2015 14:39
Nu gaan trouwens de ploegen rijden die vrezen voor hun top 10 plek, Nippo nu.
16-05-2015 14:39
Dank voor deze Zweeler-update, LL ;)
16-05-2015 14:39
Waarom rijdt Nippo, Cunego heeft toch geen kans vandaag...
16-05-2015 14:41
@ xistnc

Is ook belangrijk ;)

@ jerteg

Zoals ik al eerder zei, met zo'n kopgroep zijn er altijd ploegen die vrezen voor hun top 5-10 plekken aan het einde vd Giro. Nippo zal niet voor de overwinning vandaag rijden me dunkt, dat is ook wat laat.
16-05-2015 14:41
Ah mooi we hebben het bewijs dat Betancur gewoon op bananen rijdt.
16-05-2015 14:41
Ai... Neen... Nippo VF... De vluchters zullen het niet halen
16-05-2015 14:41
Betancur zal nog steeds niet in hoogvorm steken, maar die staat echt wel al een stuk scherper dan vorig jaar hoor. Niet uitvlakken, het blijft een vreemde vlerk.
16-05-2015 14:41
Cunego is ex-Lampre dus die kan niet toestaan dat Niemic het roze pakt.
16-05-2015 14:42
@ll, snap wat je bedoelt, maar cunego staat 17de..
16-05-2015 14:43
Erg jammer dat die oranje brigade op kop begint te rijden. Had de voorsprong graag naar 10 min zien stijgen.
16-05-2015 14:43
@ jerteg

Einde vd Giro hè, niet nu. Ik denk althans dat dat het is, want kan me niet voorstellen dat Cunego denkt dat ie gaat winnen nog vandaag.
16-05-2015 14:45
Je kunt van Kruijswijk vinden wat je wil, maar hij heeft wel ballen dat hij dit aandurft
16-05-2015 14:45
Oké, maar denk niet dat Cunego top 10 gaat rijden. Heeft de voorbije jaren niet echt iets klaargespeeld in het klassement.
16-05-2015 14:45
Wat een trieste gasten van Nippo zeg...
16-05-2015 14:45
9 minuten nu. Vandewalle rijdt naar kopgroep toe.
16-05-2015 14:46
Gaat nu toch richting de 10 min! 9.20
16-05-2015 14:46
Is de Chasing Group boven in beeld Vandewalle?
16-05-2015 14:46
Van De Walle gaat er bijkomen
16-05-2015 14:48
@RogerGarcia: Waarom zijn die mannen van Nippo triest? Astana, Sky en Tinkoff mogen wel rijden, maar Nippo niet?
1 8 9 10 11 12 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.