Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 14:08
Kruissie nu met Betancur en Pellizotti die op hem jagen.
16-05-2015 14:09
Klopt het nou dat er geen koppeltjes zitten bij de achtervolgers achter Kruijswijk?

@LL
Het is in het algemeen een kunst om tussen regels door te lezen. Wielerflits vraagt om een nogal letterlijke toepassing van dat kunstje. Maar een beetje oefening baart kunst. En af en toe het driehoekje-met-uitroepteken, maar daar moeten we dan ook weer niet al te veel van verwachten.
16-05-2015 14:11
@LL > Dat was gewoon een associatie die even in me opkwam, sorry dan maar, ik kan zeker niet uitsluiten dat we het op (een bepaalde) termijn wel redelijk met elkaar kunnen vinden.

ON > Gevaarlijk lui om mee de afdaling in te gaan die 2 achtervolgers. Met name Pellizotti lijkt wel eens levensmoe, opletten!
16-05-2015 14:11
@mollemarijden hahaha even realistisch dat zijn alleen dingen die een man als tony martin doet, ik zie het niet gebeuren hoop op aansluiting betancur en die anders
16-05-2015 14:13
Sterke Steven. Al lijkt een solo van meer dan 105 kilometer mij een beetje te optimistisch. Ik denk dat hij zich beter laat uitzakken, om met Betancur en Pellizotti uit de greep van die elf anderen te blijven. Maar hij mag mij altijd verbazen :-). Hij moet zijn benen niet stilhouden, 1min30 is immers een mooie voorsprong, maar hij mag zich zeker niet vergalopperen.
16-05-2015 14:13
Heeft iemand ondertussen een live stream?
16-05-2015 14:14
Als Kruijswijk wacht op Pellizotti en Betancur (dat lijken dus de sterksten voorlopig) dan heb je toch een lekker trio hoor.

Edit: maar Zakarin gooit ook weer een bommetje en dus zal dat groepje ook weer enigszins terug komen.
16-05-2015 14:14
https://www.procyclinglive.com/, kies er maar een uit
16-05-2015 14:16
Gewoon eigen tempo blijven rijden en maar zien wie er bij komt. Als er twee bijkomen is het beter dan alle 11.
16-05-2015 14:18
ik kijk altijd http://www.bvls2013.com/stream4.html

Gewoon Renaat zonder TV, scheelt je een hoop 'Amazing! Amazing!' en "Scriaccioli, Ruberti, Fiuzioni!'
16-05-2015 14:18
Peleton lijkt mij over en out. De winnaar gaat bij die eerste 11 zitten. Ideale mannen voor dit soort ondernemingen. Zacharin, Niemiec, Betancur en Pellizotti lijken mij het gevaarlijkst.
16-05-2015 14:19
Ik denk dat Kruijswijk voor de bergtrui gaat deze giro
16-05-2015 14:19
Ik moet zeggen dat ik zelf eerder Polanc nog een keer in de vlucht had verwacht ipv Niemiec.
16-05-2015 14:20
Ik vroeg mij al af waarom er nu al meer dan 200 reacties waren, maar dus omdat Kruijswijk voorop rijdt. :)
16-05-2015 14:22
Zakarin ziet er ook weer sterk uit, als de vluchters het houden zouden hij en Betancur het uit moeten maken lijkt me. Voor Danielson is dit niet steil genoeg.
16-05-2015 14:22
Zo te zien nog wel vier of vijf Jumbo's in het peloton. Heel erg had gaat het daar nog niet dus.
16-05-2015 14:23
Kruijswijk moet wachten op Betancur en Pellizotti en met die 3 gaan rijden. Niemiec niet terug laten komen, want dan gaan ze in het peloton koersen.
16-05-2015 14:23
Ik snap niet waarom mensen ineens Betancur zo hoog aanslaan? Die is echt nog altijd niet in vorm hoor.
16-05-2015 14:23
Benieuwd hoe lang Kruiswijk op z'n dooie eentje gaat blijven rijden..
16-05-2015 14:24
Contadors team gaat vandaag niet koste wat het kost koersen (Ik denk zelfs dat ze het niet erg vinden als ze de trui kwijt raken aan een Niemiec oid), Sky is niet sterk genoeg, dus het zal van Astana moeten komen.
16-05-2015 14:27
Geen motor voor Kruijswijk uit om de afdaling in te schatten, maar die lijkt goed mee te vallen. Eigenlijk is het nu 70km in dalende lijn, weliswaar af en toe vervelend onderbroken door een lanceerplatform. Ben benieuwd hoeveel voorgift de Tinkoffs en Astana's toestaan op zo'n 40km van de finish.
16-05-2015 14:30
Zo, 3 leiders
16-05-2015 14:31
Kruijswijk gepakt terwijl ie zat te pissen.
16-05-2015 14:31
Misschien ook omdat het zaterdag is.
16-05-2015 14:33
Misschien ging Kruijswijk wel expres pissen om ze terug te laten komen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.