Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
1 6 7 8 9 10 21
16-05-2015 13:53
@X

Keuze zat, ik kom erop terug.
16-05-2015 13:53
@ Mollemarijden

Denk niet dat Bertje bang wordt van een Kruiswijk die al op 9 minuten staat. Hij weet ook wel dat hij morgen al minuten gaat terugpakken. Van mij mag dit een Voeckler achtige rit worden waarbij Niemic een week de roze trui heeft. Denk niet dat Saxo dat zo erg zou vinden, nu ze al een paar dagen het roze hebben.
16-05-2015 13:54
Mooie actie van Kruijswijk, had hem pas na de 1e rustdag verwacht met aanvallen, maar dit lijkt geen verkeerde actie te zijn. Go Steven.
16-05-2015 13:54
Amador zal later wel terugvallen, maar Niemiec kan hier echt wel tijd terugpakken; heeft al top 10 gereden in grote rondes!

@mollemarijden

Nu, zo was het nu ook weer niet.

@klootje kriekeljon

volgens mij ben jij dwars aan het doen nu
16-05-2015 13:55
Waarom zijn mensen zo bezig met andermans favoriet? Wat kan het je in godsnaam schelen ?
16-05-2015 13:56
[i]Edit redactie: Niet op de man spelen[/i]
16-05-2015 13:56
1.46 nu, die bergpunten heeft hij denk ik wel.
Als algemeen klassement niets meer wordt dan kan hij gaan voor de bergtrui idd
16-05-2015 13:57
Snap wel niet waarom de ploegmaten van Bertje weer van jetje aan het geven zijn op kop van het peloton, boeit hem toch niet dat die mannen tijd terugpakken. Lok die van Astana uit hun kot, Aru wilt de maglia!

Het is trouwens insssausti, inxausti zeggen is als Been die honder keer op een rit lampre zegt ipv lampré. Gewoon keiirritant
16-05-2015 13:57
[i]Edit redactie: Let op je taalgebruik[/i]
16-05-2015 13:58
Als het zo is dat Kruijswijk in week 3 weer goed blijkt te zijn... dan zou hij serieus kunnen gaan nadenken over de bergtrui. Nu gewoon er in vliegen en puntjes rapen en niet al te druk maken over AK, en dan in de derde week gewoon beter zijn dan je naaste concurrenten.
16-05-2015 13:59
Potverdikkeme die Kruijswijk ook... Net Stroetinga!
16-05-2015 13:59
Met een Cat1-klim op het eind zal die allicht bepalend zijn voor het bergklassement. Maar deze punten heeft Kruijswijk dan toch maar mooi in de pocket.

2 minuten al ruim, voor Kruijswijk.
16-05-2015 14:00
Sporza stream is on!
16-05-2015 14:01
Wel jammer dat de groep achter Kruijswijk niet goed samenwerkt, want ik denk dat Kruijswijk dit niet 110km volhoudt
16-05-2015 14:01
@schipperaar

+69
16-05-2015 14:02
Kruijswijk toont iig bewijsdrang en veerkracht. A la Pirazzi bergpunten rapen is misschien een mooie focus. Schandalig dat daar geen punten mee te verdienen zijn trouwens.
16-05-2015 14:03
Aanvallen is mooi, hetgeen Kruiswijk doet, maar alleen dat hele stuk lijkt mij nu ook weer een
typische zelfmoordactie. Hij kan straks beter wachten op dat groepje, of hij moet superbenen hebben a la good old Theunissen en Boogert om de hele dag alleen voorop te blijven.
Ik laat mij graag verrassen en zou gaaf zijn als het lukt...
16-05-2015 14:03
Pelli en Betancur rijden naar Kruijswijk toe.
16-05-2015 14:03
Maar wat is kruiswijk nou van plan? 120 km in mn eentje lijkt mij overdreven haha
16-05-2015 14:05
Kruisie! Laat ze een poepie ruiken woehoe :)
16-05-2015 14:06
Betancur houdt van reggae. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
16-05-2015 14:06
Deze Giro is leuk en wordt steeds leuker; hoop wel dat Contador herstelt
16-05-2015 14:07
@robotour: +10. T is nooit goed of t deugt niet, maar ik zeg: we genieten er toch naar van :)
16-05-2015 14:07
Zolang Tosatto en Boaro op kop rijden van het peloton, komen ze niks dichterbij
16-05-2015 14:08
@Rik 1994
Why not???
Is een profwielrenner! Heeft langere etappes gehad. 186 is lang, maar is pas rond km 50 in de aanval gegaan. Kan het volhouden. Alleen 2 goede klimmers erbij zou echt ideaal geweest zijn! Maar, denk dat die eigen tempo rijdt dus komt goed hopelijk :)
1 6 7 8 9 10 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.