Wouter Wippert naar Evo Pro Racing: “Het is een stap terug”

donderdag 13 december 2018 om 11:24
Wouter Wippert naar Evo Pro Racing: “Het is een stap terug”

foto: Marcel Koch

Wouter Wippert (28) rijdt volgend jaar voor Evo Pro Racing, een nieuwe Ierse wielerploeg van continentaal niveau. De sprinter komt over van Roompot-Nederlandse Loterij, waar voor hem geen plek was in de fusie met Veranda’s Willems-Crélan. “Het is een stap terug, dat klopt”, zegt Wippert tegen Tubantia.


“Ik hoop dat dit een tussenjaar is, dat ik via deze ploeg weer een stap omhoog kan maken”, aldus Wippert, die in zijn eerste en enige jaar bij Roompot geen potten kon breken. Zijn enige zege boekte hij in de Omloop Mandel-Leie-Schelde Meulebeke. “Ik heb mijn gevoel en mijn hart gevolgd. Evo Pro Racing spreekt mij aan, de ploeg is ambitieus en biedt een goed programma aan.”

Wippert weet dat hij behoort tot een grote groep renners die geen contractverlenging kreeg op profniveau. “Het is een heel lastige periode. Er staan nu zo’n 200 profrenners op straat door het verdwijnen en stoppen van ploegen”, legt hij uit. “Ik heb bewust voor Evo Pro Racing gekozen, het alternatief was een jaar werkloos thuiszitten. En daar heb ik ook geen zin in.”

Dit artikel delen:

8 Reacties

Komi 13 december 2018 om 11:29

Was een Aziatische ploeg niet wat voor hem? Volgens mij kan je daar ook een mooi programma draaien.

josi 13 december 2018 om 11:33
Quote:
Ik heb bewust voor Evo Pro Racing gekozen, het alternatief was een jaar werkloos thuiszitten.

Dat klinkt eigenlijk meer als een gedwongen dan een bewuste keuze.

Je zou toch zeggen dat een renner als Wippert op dit niveau de nodige overwinningen zou moeten kunnen halen. Maar ja, dat dachten we eigenlijk ook al toen hij een stapje terugdeed van World Tour naar Pro Tour.

Chaba 13 december 2018 om 11:47

toch kan het gek lopen. Zo slecht deed hij het niet in bij EF om vervolgens bij Roompot helemaal niet meer uit de verf te komen. Nu deze stap. Ik zie hem geen stap omhoog meer zetten.

Scott Sunderland 13 december 2018 om 12:13

Het alternatief was niet één jaar werkloos thuiszitten. Zijn wielercarrière zat er dan op.

Hij ging naar de ploeg van Vaughters voor twee jaar om te kijken of hij ook op WT niveau kon sprinten. Antwoord was nee. Pas na twee jaar in Amerika nog wat fatsoenlijks gewonnen maar meer niet. Wel twee keer tweede op het NK.

Bij Roompot werd er weer wat meer verwacht. Het kwam er niet uit. Met name in het voorjaar was het dramatisch. Hij kwam niet eens aan sprinten toe.

Ik gun het deze jongen absoluut wel. Hopelijk gaat hij hier met plezier kunnen fietsen en nog wat winnen ook. Niet te ver vooruit kijken.

dikkechaap 13 december 2018 om 12:15

Rare carrière. Maar als sprinter kan hij op continentaal niveau misschien wel weer wedstrijdjes winnen, daarmee rijd je jezelf toch redelijk snel in de kijkert.

Verweggistan 13 december 2018 om 13:40

Wippert kan prima het PCT niveau aan, vooral als een ploeg hem ondersteund. Hij had een slecht begin van het jaar bij Roompot, maar heeft hen wel een zege, ereplaatsen en een doel om voor te werken in veel wedstrijden gegeven. En uit 1 jaar spreekt ook weinig vertrouwen vanuit Roompot; maar ja, dat soort ploegen kunnen vaak ook niet ver vooruit plannen. Drapac waar hij reed was ideaal, een ploeg als UHC zou nu ideaal zijn. Of Corendon.

re-cycle 13 december 2018 om 20:59

Soms moet je stap terug doen om sprong voorwaarts te doen(zo kom ik ook de sloot over)

Lopopodium 14 december 2018 om 00:21

Toch bijna Nederlands kampioen geworden in 2017. Zou net een paar millimeter eerder over de streep zijn carrière een duw in de rug hebben kunnen geven?