Wout van Aert: “Volgend jaar met meer motivatie naar hier durven komen”

zondag 21 april 2019 om 19:58

Wout van Aert kon geen potten breken in de Amstel Gold Race. De Belgische kopman van Jumbo-Visma eindigde uiteindelijk als 57ste in de afsluiter van zijn voorjaar. “Ik heb het wel geprobeerd, maar op de Kruisberg moest ik passen toen de koers ontplofte”, reageert Van Aert voor de camera van WielerFlits.


“Het was een lastige dag, met de warmte was het ook wel afzien. Dat is voor iedereen zo, maar je hoopt altijd wel mee te zijn. We zaten goed gepositioneerd, dus dat is geen excuus”, legt Van Aert uit. Het was voor de crosser zijn eerste Amstel Gold Race. “Ik heb wel gevoeld dat dit iets is dat mij ligt, maar het is moeilijk om het na Roubaix door te trekken. Volgend jaar moet ik met meer motivatie naar hier durven komen. Het is geen gemakkelijke combinatie, maar we hebben het geprobeerd.”

De volgende wedstrijd die op de kalender van Van Aert staat, is het Critérium du Dauphiné. Maar eerst vakantie voor de kopman van Jumbo-Visma.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

18 Reacties

Jori 21 april 2019 om 20:04

Roubaix en Amstel Gold Race zijn in dit tijdperk niet te combineren.

Fassa Bortolo 21 april 2019 om 20:18

Toch fijn voor van Aert dat jullie niet vragen naar wat hij van de prestatie van een bepaalde concurrent van hem vindt!

guyremgabdel 21 april 2019 om 20:19

Wout moet maar eens het programma van VDP volgen. Wout, je ziet, Mathieu rijdt wel DDV en BP en staat er ! Je rijdt weliswaar een mooi voorseizoen maar wint niet. Mathieu wint 3 klassiekers (DDV, BP en AGR) en is samen met Alaphillipe dé man van het voorjaar. En hij zet alle wetenschappelijke beweringen op de helling.
Sagan en Van Avermaet zijn de grote geklopten van het voorjaar.

titanio82 21 april 2019 om 20:27

Hij moet goed naar het programma van VDP kijken en starten daar waar VDP niet aan het vertrek staat. Van Aert zal nooit vóór VDP eindigen daar waar beiden in de finale zitten.

steven2743 21 april 2019 om 20:36

Als je alles met Mathieu gaat vergelijken rijdt niemand een goed voorjaar. Wout heeft het prima gedaan. Behalve de AGR deed hij overal mee voor de prijzen.

Mwielerfan 22 april 2019 om 01:01

Correctie hij reed vaak in de laatste groep die voor de prijzen reed. Maar ik heb hem nergens serieus voor winst mee zien doen. De kemmel was indrukwekkend maar zoveel km voor de finish. E3 sprint was goed maar ook daar, had je enig moment het idee dat ie die sprint ging winnen?

titanio82 21 april 2019 om 20:25

Één geluk voor deze rollenman, VDP rijdt volgend jaar geen AGR, dus sla PR maar over want die staat nog op het verlanglijstje van VDP en daar is je kans.

Wildebert 21 april 2019 om 21:14

Meer motivatie? Zal wel een Vlaamse uitdrukking zijn. Twijfel nooit aan zijn motivatie. Maar hij komt hier wel gewoon flink tekort vandaag. En dat valt toch een tikkie tegen.

Schollekop 21 april 2019 om 21:22

Ik gun die jongen een mooie klassiekeroverwinning volgend jaar. Is een vechtjas en een sympathieke gozer.

Kelder is de Man 21 april 2019 om 21:57

Zeker mee eens. Symphatieke vent. En die gaat z'n kansen nog wel pakken.

Martino87 21 april 2019 om 22:31

Ben toch benieuwd wat hij van binnen denkt. Kan me niet voorstellen dat het lekker zit dat vdp ook hier veel wint.

kielabokki 21 april 2019 om 22:42

Toch van genoten dit voorjaar, kwam vorig jaar ook al ontzettend sterk binnenzetten. Met wat meer geluk had ie dit jaar ook een WT-overwinning behaald.

Het gaan ook op de weg mooie duels worden tussen hem en VDP.

Mwielerfan 22 april 2019 om 01:03

Waar had geluk hem dan kunnen helpen aan overwinning?

mark peeters 22 april 2019 om 08:29

Mwielerfan is duidelijk geen fan van Wout Van Aert.
Van Aert is geen VDP maar heeft toch een uitstekend voorjaar gereden. Jammer genoeg geen overwinningen maar in MSR en PR had hij kunnen winnen.

KennyKlimmen 21 april 2019 om 22:45

Chapeau voor zijn voorjaar. Vooral PR vond ik sterk.

Taliesin 21 april 2019 om 23:18

De grotere vraag is of dit toch niet tekenend is voor wat voor koersen hem liggen.
Ik denk dat de ploeg al van mening was dat Wout meer een man is van de Vlaamse koersen, en denk dat Wout dat ook vindt. Vandaar ook geen start in Waalse Pijl en Luik Bastenaken Luik. Het vermoeden wat ik al jaren heb is dat Wout minder sterk als pure klimmer is dan Mathieu, je ziet dat terug in de veldritten en ook op de weg komt dat terug. Denk daarom dat hij zich de komende jaren zal blijven focusen op Bianchi t/m Roubaix fase. En daar heeft ie flink wat kansen op topnoteringen en winsten. Blijf het een geweldige renner vinden, ook op de weg. Vandaag echter te steil voor hem.

guyremgabdel 21 april 2019 om 23:27

Ben ik met je eens Taliesin. Laat Van Aert volgend jaar maar alle vlaamse kasseiklassiekers rijden want daar heeft hij de meeste winstkansen. Is iets te zwaar gebouwd voor de AGR. Hopelijk zien ze dit ook bij Jumbo-Visma.

EddyB1958 22 april 2019 om 02:08

Ok opnieuw derde in de Strade, mooi zesde in San Remo en tweede in Harelbeke, maar zijn teller in de voorjaarsklassiekers staat nog steeds op 0 en zoveel vooruitgang bij het grote Jumbo Visma anno 2019 dan bij het kleine Willems Crelan 2018 heeft hij nu ook niet gemaakt.