Wout van Aert voegt Brabantse Pijl en Amstel Gold Race toe aan programma

donderdag 1 april 2021 om 16:36
Wout van Aert voegt Brabantse Pijl en Amstel Gold Race toe aan programma

foto: Cor Vos

Wout van Aert zal dit jaar debuteren in de Brabantse Pijl, zo vertelde de renner van Jumbo-Visma ons op de persconferentie. De Belg heeft, na het wegvallen van Parijs-Roubaix, ook besloten om de Amstel Gold Race aan zijn programma toe te voegen.

Van Aert was aanvankelijk van plan om een korte rustpauze in te lassen na Parijs-Roubaix. Nu de kasseiklassieker is verplaatst naar het eerste weekend van oktober, heeft de renner besloten om zijn voorjaar nog wat te verlengen met de Brabantse Pijl (14 april) en de Amstel Gold Race van 18 april.

De 26-jarige Van Aert stond nog niet eerder aan de start van de Brabantse Pijl, maar reed al wel een keer de Amstel Gold Race. In 2019 kon hij echter geen rol van betekenis spelen in de finale. Van Aert kwam uiteindelijk als 58ste over de streep, in een grote groep op meer dan vier minuten van winnaar Mathieu van der Poel.

Eerder vandaag werd duidelijk dat Parijs-Roubaix, een klassieker waar Van Aert zijn zinnen op heeft gezet, definitief niet zal doorgaan op zondag 11 april. De huidige coronamaatregelen in Noord-Frankrijk maken het onmogelijk om de ‘Hel van het Noorden’ te verrijden. De wedstrijden voor mannen en vrouwen zijn verplaatst naar zaterdag 2 en zondag 3 oktober.

Dit artikel delen:

25 Reacties

Turtlehead 1 april 2021 om 16:44

Dank u :)
Wie volgt…

PS Mooie meesterknecht voor Primoz!

molovin 1 april 2021 om 16:47

Logisch, heeft nu extra rust en tussen de RVV en de BP en het zijn wedstrijden die hij kan winnen, zelfde geldt overigens voor LBL maar wellicht is het vet dan wel ondertussen van de soep.

S'mon 1 april 2021 om 16:50

Benieuwd wat hij daar kan, al is hij dan hoogstwaarschijnlijk niet meer in topvorm.

Jean Dumas 1 april 2021 om 16:54

Zoals verwacht, na afgelasting PR.

Murcia 1 april 2021 om 17:01

Hele mooie ploeg voor de AGR nu met Primoz, Wout en Jonas. Al had ik liever hem en de anderen over de kasseien zien stuiteren. Maakt de opbouw naar de nieuwe datum in oktober ook weer een ingewikkelde excercitie.

madeinstars 1 april 2021 om 17:06

Zou Wuyts dan eindelijk zijn grote wens in vervulling zien gaan dat Primoz gaat knechten voor Wout?

S. Morgenstern 1 april 2021 om 17:10

Van Aert in plaats van Roglic zou mij niet verbazen.

S'mon 1 april 2021 om 17:10

Of zijn nachtmerrie, en Wout moet knechten voor Primoz ;). Al denk ik dat ze beiden hun eigen koers zullen mogen rijden.

Maar lijkt mij vrij logisch dat als ze bieden vooraan zitten in de finale dat ze de kaart Wout trekken en voor de sprint gaan.

Viktrodriguez 1 april 2021 om 17:18

Wout lijkt me sowieso de betere type voor deze koers. Roglic is toch wat meer voor iets zwaarder werk, zoals Luik of Lombardije

TIO 1 april 2021 om 21:35

Zou terecht zijn na alles

kroketten 1 april 2021 om 17:14

Waarom rijdt hij Liège-Bastogne-Liège niet? Als je ziet wie daar vorig reed voor de overwinning. Alaphilippe, Hirschi, Pogacar en Roglic. Daar reed hij de week ervoor ook de finale van het WK mee.

Romāns Vainšteins 1 april 2021 om 17:17

Die voegt ie heus nog toe wanneer de vorm er nog is, evenals MvdP dat zal doen.

kroketten 1 april 2021 om 17:26

@ Romāns Vainšteins Ik hoop het. Zelfs al zou hij niet meer in vorm zijn. Gewoon eens ervaring in die koers opdoen kan ook niet slecht zijn. Om er dan op een later moment in de carrière misschien wel een doel van te maken.

kroketten 1 april 2021 om 17:28

En in diezelfde filosofie hoop ik dat hij dit najaar ook Il Lombardia rijdt. De vorm zou er dan hopelijk moeten zijn, doordat er nu een drieluik is samen met het WK en Paris-Roubaix.

Maillot à Pois 1 april 2021 om 20:02

@rv
Gaat Van der Poel niet gewoon mountainbiken na zondag?

Hune Bed 1 april 2021 om 20:40

@ RV, denk dat MvdP dan al op de MTB zit.

Romāns Vainšteins 1 april 2021 om 21:26

Ik vergeet dat de hele tijd, kan het gewoon niet bevatten dat je in goede vorm fb, agr en Luik overslaat om net iets langer te kunnen MTB en. Het zal me nooit lukken denk ik.

WernerFranke 1 april 2021 om 17:15

Bestaat er nog een kansje dat hij ook naar Luik gaat?

Koers 1 april 2021 om 17:31

Ik weet niet hoe gemakkelijk dat organisatorisch kan, maar indien mogelijk hoort de Brabantse Pijl toch gewoon op de datum van PR verreden te worden. Vergunningen en vrijwilligers zullen uiteraard een dingetje zijn.

Posterix 1 april 2021 om 17:49

Die heeft MVDP immers wel en WVA niet. Je bent immers eeuwige rivalen, dus kom maar op met die titanenstrijd!

Deel Koeper 1 april 2021 om 17:53

Qua 2e keuze staan deze koersen wel bovenaan!

Marik 1 april 2021 om 19:20

Ah gelukkig gaat het er weer over wie voor wie gaat knechten. Ik miste die berichten al zeker 1 dag.

S'mon 1 april 2021 om 20:01

Ik denk dat het niet uitmaakt wie voor wie knecht, zolang ze elkaar maar niet uitschakelen. Al zijn ze heus wel slim genoeg om dat niet te doen.

de kneet 1 april 2021 om 20:08

Brabantse pijl verplaatsen naar 11 april na Parijs Roubaix wegvalt? Mooie koers om in het weekend te volgen op tv?

Romāns Vainšteins 1 april 2021 om 21:24

Zou een goede zet zijn

Headlines

Materiaalzone

Populair