Wout van Aert na derde plek in Milaan-Turijn: “Démare of Ewan sprinten niet sneller dan ik”

donderdag 6 augustus 2020 om 09:51
Wout van Aert na derde plek in Milaan-Turijn: “Démare of Ewan sprinten niet sneller dan ik”

We zouden het bijna vergeten, maar vlak voor dat het mis ging in Polen sprintte Arnaud Démare naar de zege in Milaan-Turijn. Wout van Aert werd derde en kon daar mee leven. “Démare of Ewan sprinten niet sneller dan ik. Ze zaten alleen beter geplaatst.”

Vier dagen na zijn grandioze overwinning in de Strade Bianche besloot Van Aert opnieuw mee te strijden om de overwinning. “Het was niet een heel zware koers”, zegt hij tegen Het Laatste Nieuws. “De sprintersploegen controleerden. Alleen de finale was hard. Het was een goede impuls voor San Remo. Het was wel de bedoeling om mijn sprintersbenen te testen, om te wennen aan het hectische. Het was een geslaagde test.”

Milaan-Turijn geldt voor de Belg als tussenstation op weg naar Milaan-San Remo. Zaterdag zal er vermoedelijk worden gesprint op de Via Roma. De test in Turijn leert dat hij niemand hoeft te vrezen. “Daarom was het belangrijk om hier de sprint te doen. Nu weet ik, als ik zaterdag naar de sprint ga met die snelle mannen, dat ik geen schrik moet hebben. Dat zou ik vandaag niet geweten hebben, als ik het had laten lopen. Ik onthoud dat er niks mis is met mijn sprint. Zaterdag wordt het veel lastiger. Dat moet normaal in mijn voordeel zijn.”

Dit artikel delen:

32 Reacties

TijmenCamps 6 augustus 2020 om 10:00

Hij gaat winnen zaterdag!

hartstikkebedankt 6 augustus 2020 om 10:03

Ik geef hem een goede kans inderdaad, groter dan MvdP in ieder geval. Heb het gevoel dat Van Aert toch wat sneller is momenteel.

bartp25 6 augustus 2020 om 10:04

De topfavoriet wint niet altijd, alle ogen zullen ook op van Aert gericht zijn

Sebas 6 augustus 2020 om 10:05

Echt .. smullen deze vent! Mondje dicht nu, goed rusten, focus pakken en houden tijdens de koers … en dan is er heeel veel mogelijk in MSR.

Ik kijk er naar uit.

Groningen 6 augustus 2020 om 10:13

Dat klopt, hij zat te ver, maar was even snel. Hij zat natuurlijk wel relatief uit de wind, al kwam hij al eens vroeg buitenom in de wind.
Hij behoort zeker tot mijn favorieten voor San Remo

Glorious 6 augustus 2020 om 10:23

Wout leek ook erg snel te eindigen, hij kan een sprint superlang met snelheid aanhouden, hij mag eerder gaan.
Topploeg Jumbo!

Lalsacien 6 augustus 2020 om 10:23

Iedere keer een non-discussie over wie de snelste is. Het gaat helemaal niet om de snelste of sterkste, het gaat er om wie wint.

Turtlehead 6 augustus 2020 om 10:27

Mee eens. Bovendien: als een ander sneller is, kun je daar niks aan doen, als zij beter geplaatst zijn, heb je een fout gemaakt.
Maarrr ik geniet wel van deze coureur; wat een kampioen!

r525 6 augustus 2020 om 10:44

Ja maar als iemand van Jumbo niet wint moet er op Wielerflits wel áltijd aangehaald worden dat de Jumbo renner de snelste sprint reed.
Compleet logisch natuurlijk dat iemand die vanuit achteren komt en uit de wind rijdt een hogere snelheid behaald.

Cochise 6 augustus 2020 om 11:34

Klopt. Al zegt hij het hier niet om te doen alsof hij eigenlijk de overwinning verdiende maar om te bewijzen dat hij in MSR niet kansloos is als hij met hen naar de meet gaat.

boenk 6 augustus 2020 om 11:51

Sprint opnieuw bekijken r252. Van Aert zit bijna heel de tijd met zijn snuit in de wind.

Maarten_85 7 augustus 2020 om 02:03

@Lalsacien
Dat klopt, maar Démare had de luxe door een treintje van vier FDJ’ers naar de meet geloodst te worden. WVA werd afgezet door Roosen (?), maar moest het daarna in zijn eentje rooien. Dan mag je wel eens je reële sprintkansen tegenover de concurrenten afwegen op basis van pure sprintsnelheid, zeker in aanloop naar het officieuze sprinters-WK.

Kevin Lowagie 6 augustus 2020 om 10:38

Wout heeft een mooie kans, maar MSR is een erg moeilijke koers en je hebt wat geluk nodig. Boonen, Sagan, Gaviria waren ook steeds grote favorieten, maar hebben deze klassieker (nog) niet gewonnen.

Lendilonus 6 augustus 2020 om 10:38

Deze 3de plek is meer dan hoopvol voor Van Aert. Zorgen dat je met een elitegroep zoals vorig jaar over de Poggio komt en dan de toch iets meer klimmende types(Kwiatkowski, Alaphilippe etc.) erop leggen in de sprint.

josi 6 augustus 2020 om 11:00

Het is duidelijk dat het met de vorm en sprintsnelheid van Van Aert momenteel wel goed zit. Zaterdag behoort hij zeker tot de favorieten, maar MSR blijft altijd een moeilijk te voorspellen race.

Martino87 6 augustus 2020 om 11:10

Hoe de race zal verlopen kunnen we wel voorspellen, de winnaar is lastiger. Er zijn zo veel renners die in principe een sprint zouden kunnen winnen, zonder veel moeite te doen kom ik al tot 12: Van Aert, MvdP, Avermaet, Sagan, Ewan, Gaviria, Demare, Kristoff, Bennett, Viviani, Matthews, Trentin.

adelaarvanantwerpen 6 augustus 2020 om 11:58

Trentin, VDP, Sagan, Matthews en zeker GVA zie ik echt geen sprint winnen van een Bennett of een Ewan. Zelfs na 300 km. Ook over Viviani twijfel ik want die spurt dit jaar echt niet goed.

Lalsacien 6 augustus 2020 om 12:22

Sagan is altijd een kanshebber!

El Mel 6 augustus 2020 om 11:10

Ze moeten hem in de Tour toch gewoon een vrijgeleide geven? Zijn nog 4 andere knechten.

Panache 6 augustus 2020 om 11:52

Je zit in het verkeerde topic, over dit onderwerp zijn al +200 reacties geplaatst. Wil je die discussie opnieuw voeren…?

thorsen 6 augustus 2020 om 11:29

Als je van achteren komt ga je nochtans vaak sneller omdat je (deels) uit de wind zit. Dat gezegd hebbende, dit parcours was vlak, zaterdag ligt Van Aert natuurlijk meer dan vandaag, en al helemaal in vergelijking met de sprinters.

boenk 6 augustus 2020 om 11:52

Hij zit bijna de hele sprint in de wind.

Panache 6 augustus 2020 om 11:57

https://www.youtube.com/watch?v=qAgEEjKb1KQ

Op 7:11 gaat Van Aert in de wind.
Op 7:14 gaat hij terug in het zog.
Op 7:15 terug in de wind.
Op 7:19 weer in het zog.
Op 7:23 terug in de wind.
Op 7:25 de finish.

Mille 6 augustus 2020 om 14:45

Bedankt Panache om aan te tonen dat hij voortdurend in de wind zit. Machtige sprint van Van Aert.

Viktrodriguez 6 augustus 2020 om 11:31

Op zich wisten we al dat hij erg rap was sinds de Tour van vorig jaar. Absoluut de topfavoriet voor MSR door zijn sprintersbenen, capaciteiten ook te winnen in kleine groepjes/solo en zijn huidige vorm. Maar tegelijkertijd zijn er weinig andere koersen waarin de topfavoriet zijn zo weinig waarde heeft.

john 6 augustus 2020 om 12:02

Toen ik de herhaling zag gisteren ,toen zei ik al als hij een paar plekken naar voren gezeten had dan had hij misschien gewonnen,maar dat is weer gelul achteraf

kaboutertje 6 augustus 2020 om 12:20

@redactie
Het gaat over de sprint van gisteren neem ik aan? Dan zou het sprintten i.p.v. sprinten niet sneller dan ik moeten zijn.

Herbinator 6 augustus 2020 om 14:50

Kan ook in tt, als hij niet specifiek doelt op gisteren maar dat zij over het algemeen genomen niet sneller sprinten dan Wout zelf. Dan zou het trouwens een heel andere discussie worden… (Zoals Herman F. eens zei: ” Één verkeerde komma of letter maakt zelfs van Jezus nog een ketter”)

Scibby 6 augustus 2020 om 13:39

Die jongen is toch ook een alleskunner. En dat na zijn val vorig jaar, super knap.

bonimenier 6 augustus 2020 om 14:18

Beste menselijke sprinter van Jumbo. De enige die sneller is, is namelijk een monster, geen mens.

Spurter 6 augustus 2020 om 15:05

Goed positioneren hoort er ook bij.

Paul Boudreaux 7 augustus 2020 om 01:47

WVA definitely on form and a strong contender. However, there is this little problem of another guy in the race who beats him ~70% of the time the two line up in bike race.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair