Wout van Aert derde in Tábor: “Hele koers op mijn limiet gezeten”

zondag 29 november 2020 om 16:02
Wout van Aert derde in Tábor: “Hele koers op mijn limiet gezeten”

foto: Cor Vos

Wout van Aert kwam in de Wereldbeker veldrijden van Tábor niet verder dan de derde plaats. De crosser van Jumbo-Visma moest zijn meerdere erkennen in Michael Vanthourenhout, die won, en Eli Iserbyt. “Ik heb de hele koers op de limiet gezeten”, geeft Van Aert aan.

“Ik moest wel achtervolgen in begin, maar ik was er snel bij”, aldus de drievoudig wereldkampioen, die zaterdag in Kortrijk zijn rentree maakte in het veld. “Maar ik ben niet op mijn effen gekomen. Ik heb de hele koers op mijn limiet gezeten.”

Van Aert is tevreden met zijn optreden en podiumplaats in Tsjechië. “Op het laatst komt er dan een beetje inhoud en de volharding naar boven, en zo ben ik alsnog op het podium geraakt. Maar om te winnen moet er nog wat bij hoor”, zegt hij. “Dit was meer op karakter, het was echt knokken.”

Volgende week komt Van Aert weer in actie, dan rijdt hij de Superprestige in Boom.

Dit artikel delen:

15 Reacties

havana 29 november 2020 om 17:08

Toch niet slecht voor een wegwielrenner!

doorak 29 november 2020 om 17:50

“Wout van Aert kwam in de Wereldbeker veldrijden van Tábor niet verder dan de derde plaats.”
Beetje vreemde insteek. Immers de beste kerel doet pas dit weekend weer mee, heeft mooie en zware perode achter zich en podium rijden was vooraf al gezegd niet evident te zijn.
WvA rijd in eerste weekend al 2 keer podium is een meer realistische opening lijkt mij. In ieder geval niet zo zuur.

Zoals de techneut en ik meen zelfbouwer Havanna schrijft, niet slecht voor een wegrenner :-)

rogierb 29 november 2020 om 18:50

Helemaal geen vreemde insteek.

wielrenner 29 november 2020 om 19:28

Goed gezegd.

Michelangelo 29 november 2020 om 19:30

Je ziet dat de souplesse er (nog) niet is op de balkjes. Daar verliest hij steeds kostbare tijd en energie. En zo zullen er meerdere technische passages zijn waar hij nog wat minder snel door komt.

Ben benieuwd naar de rentree van Mathieu, want die heeft voor dit soort dingen (springen, bochtjes etc) toch echt wat meer aanleg dan Wout. Veel meer de "natuurlijke veldrijder"…

Ik vind dat Wout het als wegrenner prima gedaan heeft. Blijft toch veel echte veldrijders voor!

adelaarvanantwerpen 29 november 2020 om 19:39

Ik ben eigenlijk verbaasd dat Wout sprong over de balken vandaag. 2018 het laatste seizoen voor zijn blessure was het eerste jaar dat hij over zo’n moeilijke balken kon springen. Hij mist nog een beetje techniek en explosiviteit, maar dit komt nog wel goed. Van der Poel had vorig jaar ook moeite in het begin, maar won vaak op zijn pure klasse.

Barry Batsbak 30 november 2020 om 08:38

Van Aert en balkjes zijn nooit een gelukkig huwelijk geweest. Ik verbaas me er elke keer weer over hoe vierkant en nét an hij over die balkjes komt. Moet wel bijgezegd worden dat die in Tabor wel zo’n beetje je kloterigste zijn van het hele seizoen. Heuvelop en ze zijn nou ook niet echt laag ofzo. Vraag maar aan Sweeck.

Michelangelo 30 november 2020 om 09:14

Uiteindelijk is Van Aert technisch gezien echt geen kneusje. Hij is toch echt niet de eerste die afstapt bij de balkjes, alleen ziet het er altijd wel heel hoekig uit. Zie de brug in Kortrijk, en ook de balkjes hier.

Groot verschil met artiesten op de fiets als Meeusen, Vanthourenhout of VdPoel. Ik vond het prachig om te zien hoe Michael die balken aanviel in de laatste ronde…

yo-eddy 29 november 2020 om 20:05

over twee weken weten we pas wat dit waard was …..

Fast Freddy 29 november 2020 om 22:38

Hij lijkt me toch een tikkie te zwaar te staan. Gaat zo richting 80kg lijkt het.

Gilberto 29 november 2020 om 22:53

Baby vet

Yeez 29 november 2020 om 23:28

Heel raar na een maand amper te hebben getraind na een zwaar seizoen. Hij is een opbouw. Tuurlijk staat die nog iets te zwaar

Murcia 29 november 2020 om 23:47

Wat Yeez zegt, plus het feit dat hij met zijn relatief brede torso en forse lengte al enorm opvalt tussen twee “dwergen” en een zeer magere Vanthourenhout.

havana 30 november 2020 om 07:54

Ik vind dat hij nooit echt licht oogt, ook niet als hij blijkbaar heel scherp staat.

Michelangelo 30 november 2020 om 09:16

edit wf: niet doen

Headlines

Materiaalzone

Populair