Wout van Aert definitief niet van start in Ronde van Vlaanderen

vrijdag 1 april 2022 om 20:08
Wout van Aert definitief niet van start in Ronde van Vlaanderen

foto: Cor Vos

Wout van Aert moet de Ronde van Vlaanderen aan zich voorbij laten gaan. Dat bevestigt Jumbo-Visma op social media. De Belgisch kampioen heeft het coronavirus opgelopen.

Van Aert licht zijn afwezigheid in de Ronde van Vlaanderen zelf toe in een video. “Het zijn twee hectische dagen geweest en ondertussen kan ik melden dat ik niet aan de start zal staan. Sinds gisterochtend heb ik lichte keelpijn. Ik heb dan meteen twee zelftesten gedaan en die waren beide positief. Ik heb dan een PCR-test gedaan en daaruit bleek dat ik sterk positief test. Er is geen mogelijkheid om aan de start te staan.”

De Belgisch kampioen, winnaar van de E3 Saxo Bank Classic, Omloop Het Nieuwsblad en een etappe in Parijs-Nice, heeft slechts milde symptomen van het coronavirus. “Ik heb een beetje keelpijn en een licht verkouden gevoel. Dat sterkt mijn hoop dat ik snel kan herstellen.”

‘Op het slechtst mogelijke moment’
Voor Van Aert is het een raadsel waar hij deze coronabesmetting heeft opgelopen. “Ik heb de afgelopen twee jaar, en de laatste maanden en weken in het bijzonder, veel moeite gedaan om een besmetting te vermijden. Maar je wordt natuurlijk nog blootgesteld aan veel risico’s en je hebt het niet altijd zelf in de hand. Ik heb het op het slechtst mogelijke moment te pakken. Mijn focus ligt nu op herstellen. En ik wil eerst volledig hersteld zijn voor ik aan de toekomst kan denken.”

Zondag is hij alvast de grootste fan van zijn ploegmaats, laat hij nog weten. Tot slot wil hij zijn fans en iedereen bedanken voor de ‘ongelooflijke steun’. “Het deed me veel plezier om te lezen dat iedereen zo met me inzit. Hopelijk tot heel snel.”

Ploegleider Arthur van Dongen verduidelijkt op de ploegwebsite de afwezigheid van Van Aert. “Onderzoeken hebben bevestigd dat Wout niet fit is. Hij is niet heel ziek, maar niet competitief genoeg om te starten in de Ronde van Vlaanderen. Hij moet nu uitzieken en dan zullen we nieuwe doelen stellen. Het is voor Wout heel zuur, maar bij uitbreiding zeker ook voor heel België en voor het team. Maar Wout kennende zal hij sterker terugkomen dan ooit.”

Mick van Dijke vervanger
Dat Van Aert aan de kant moet blijven, betekent dat Mick van Dijke zich mag gaan opmaken voor zijn debuut in de Ronde van Vlaanderen. De Nederlandse neoprof, nationaal beloftekampioen in het tijdrijden, is door zijn ploeg Jumbo-Visma aangewezen als vervanger. De selectie van het WorldTeam bestaat verder uit Edoardo Affini, Tiesj Benoot, Christophe Laporte, Timo Roosen, Mike Teunissen en Nathan Van Hooydonck.

Dit artikel delen:

104 Reacties

Tinus1984 1 april 2022 om 20:14

Poh dat is een flinke tegenvaller voor hemzelf. En voor het team uiteraard ook..

0
evelineroos 1 april 2022 om 20:14

Dan is dat ook duidelijk. Jammer voor Wout, was op en top voorbereid voor deze editie. Hopelijk snel hersteld!

0
Michelangelo 1 april 2022 om 20:19

Jammer. Tot zover de complotten en mijn ingezette euro bij de bookmakers.

Gaat uiteindelijk wel betekenen dat veel ploegen opnieuw naar hun scenario’s gaan moeten kijken. Want de zekerheid van TJV die controleert is nu weg.

Overigens had ik als ploegleider zo lang mogelijk gewacht om dit naar buiten te brengen, om de rest zo zenuwachtig mogelijk te maken. En intussen zelf een goed plan B smeden.

0
meqadon 1 april 2022 om 20:49

Daar hebben ze bij jumbo geen kaas van gegeten om zo’n spelletjes te spelen. Mss dat ze dat beter wel doen in het vervolg.

0
S. Morgenstern 1 april 2022 om 20:57

Hoop door laten schemeren noem je iets hieronder vreemd, terwijl dat juist prima lijkt te passen binnen een plan om de rest in vertwijfeling te brengen

0
roeleur 2 april 2022 om 03:37

Gelukkig is er nog wat sportiviteit in het peleton en geen tijd voor verveelde spelletjes. Tijd voor een retraite Michelangelo? https://www.youtube.com/watch?v=1l_TsfCIb_I

0
bartp25 1 april 2022 om 20:19

Ontzettend balen, maar kan gebeuren. Goed rusten en volledig fit in roubaix hopelijk.
Benieuwd of de completdenkers hier nu ook reageren

0
Turtlehead 1 april 2022 om 20:41

PR kan normaal gesproken nog wel lukken, met dank aan die extra week. Met als extra geluk, dat hij de Amstel kan overslaan (want dat lijkt me een slechte combi dit jaar).
Maar ‘normaal’ is het allemaal niet, dus eerst maar eens kijken of hij van klachten vrij is binnen een dag of 2, 3. Dan is ie nog wel (getest en al) bij PR te krijgen.
En anders: paar weken rust, maandje trainingskamp met wat meer tijdrit/stoemp en sprint-training en hoppa naar de Tour.

0
Renaissance 1 april 2022 om 21:16

Haha, ik vind op zich dat de ‘complotdenkers’ niet helemaal ongelijk hadden. WvA was dus niet ziek, hij heeft lichte symptomen en daaruit kwam een positieve coronatest. Het had mij niks verbaasd dat als hij geen positieve pcr terugkreeg hij gewoon was gaan koersen. Hij was dus ook niet echt ‘ziek’, maar in afwachting van een testresultaat.

0
reusjen 1 april 2022 om 22:40

Hij had lichte keelpijn en een verkouden gevoel, wel klachten dus. Daarnaast twee positieve zelftests. Dan weet je eigenlijk gewoon zeker dat je het hebt. JV heeft de uitslag van de PCR of af willen wachten, maar waren eigenlijk gewoon 100% eerlijk in hun berichtgeving en prognose.

0
RefleX 1 april 2022 om 20:20

Hoe weinig de wielerwereld leert van gevallen zoals Colbrelli verbaast mij enorm. De noodzaak om door te gaan ondanks ziekteverschijnselen mag nooit opwegen tegen de gezondheidsrisico’s. Wout heeft klachten (hoe klein dan ook) maar toch zijn er 2 zelftesten en 2 PCR testen nodig om te besluiten om hier niet te starten.

0
bartp25 1 april 2022 om 20:24

Zelftesten zijn niet perfect en ook een pcr test kan vals zijn. Logisch dat ze het tot de bodem uitzoeken en voor de zekerheid alles dubbel testen

0
Quincy Adams 1 april 2022 om 20:29

Reflex bedoelt denk ik dat ook zonder tests wout niet moest starten want de ronde uitrijden met een ziek lichaam is schadelijk en risicovol

0
bartp25 1 april 2022 om 20:34

Dat kan ik alleen maar steunen, zelf in een eerdere post ook gezegd. Kans dat je meer kapot maakt is groot en er komen nog genoeg belangrijke koersen

0
RefleX 1 april 2022 om 21:22

Ik doel inderdaad op het feit dat hij niet zou moeten starten met lichte klachten. Het feit dat ze 4 keer testen geeft mij een beeld dat ze wel heel graag hadden willen starten. Wat had hij gedaan mocht zijn laatste PCR test negatief zijn? Ik weet dat het nogal suggestief is wat ik zeg want we gaan het nooit weten echter voelt het voor mij niet goed. Al genoeg voorbeelden gezien van renners die ziektes onder de schouders verzwijgen vanwege druk. Daarbij is het algemeen bekend dat dit levensgevaarlijk is.

0
Daren Cole 2 april 2022 om 00:03

Dat moet een renner vooral zelf kunnen beslissen. Colbrelli was zwaarder ziek dan Wout met zijn lichte verkoudheid

0
RefleX 2 april 2022 om 05:38

Die beslissing hoort op dit niveau niet 100% bij een renner te liggen. Een medische staf hoort een renner in bescherming te nemen. Door de beslissing 100% bij de renner te leggen leg je ook de druk daar neer en geef je een ingang aan de renner om een beslissing te nemen die op lange termijn niet goed voor hem of haar is. Nu kan WvA makkelijk de beslissing nemen om niet te starten dat is in dit geval dan ook minder aan de orde maar ik ken genoeg renners met een minimum loon die niet eens durven af te zeggen door angst voor het teleurstellen van de ploegleider. Het is daarom zoveel krachtiger als de wielerwereld een veilig klimaat levert waarin de ploeg zelf een renner in bescherming neemt en hem of haar bedankt voor het aangeven dat ze fysiek beperkt zijn en daardoor niet kunnen starten (je mag tegenwoordig nu eenmaal niet meer praten over wat ze hebben).

Ik vergelijk het maar met een situatie op de werkvloer waarbij een medewerker van mij naar huis zou moeten voor een situatie in de familiale sfeer. Echter op dat moment moet het werk af en komt dit absoluut niet uit. Als ik dan tegen de medewerker zeg "Prima, ik laat de beslissing aan jou om naar huis te gaan om bij je familie te zijn ondanks dat het werk dan niet af zal raken en je collega over zal moeten werken" dan leg ik de druk bij hem of haar neer. Terwijl ik ook kan zeggen "Ik snap niet dat je het vraagt, zorg alsjeblieft dat je het werk over draagt aan een collega en op een veilige manier zo snel mogelijk naar huis gaat want familie is het belangrijkste". Je creëert daarmee een veilig werkklimaat waarbij een medewerker open kan en durft te zijn over zaken die belangrijk zijn.

0
Mechia 2 april 2022 om 07:55

Helemaal eens en goed toegelicht. Aangevuld dat ook zonder druk een renner vaak nog wel wil starten. Als ikzelf een wedstrijd heb waar ik zin in heb en voel mij wat ziekjes vind ik het verdomd lastig om niet te gaan.

0
joowii 2 april 2022 om 10:56

Prima toegelicht, maar je verdedigt hier een stelling (“de wielerwereld heeft niets geleerd van het geval Colbrelli”) die niet op de situatie toepasbaar is. Het handelen van TJV is toch prima? Naar buiten mededelen dat de renner zeer waarschijnlijk niet start, zekerheid willen hebben over besmetting (meer dan eens testen lijkt me gewoon protocol, júist om ook in het geval van negatieve test geen risico te nemen) en vervolgens de knoop definitief doorhakken. Beter werkgeverschap kun je niet tonen.

0
RefleX 2 april 2022 om 23:21

Daar verschillen we van mening in wat natuurlijk absoluut geen probleem is. Zoals eerder uitgelegd bekruipt mij juist wel het gevoel dat mijn stelling toepasbaar is op deze situatie.

Wanneer een renner ziekteverschijnselen heeft met een positieve zelftest kan ik begrijpen dat je nog een 2e zelftest doet. Wanneer je renner echter ziekteverschijnselen heeft en twee positieve zelftesten kan ik echter niet begrijpen dat je nog een opening tot starten geeft. Als daarna de PCR test ook nog positief uitvalt snap ik al helemaal niet dat je een 2e PCR test laat afnemen. Zo vaak testen laat bij mij het gevoel achter dat je hoopt ergens het positieve resultaat ontkracht te zien. Terwijl je hem net zo goed na de eerste PCR test al als positief kan zien.

0
Zwarte Panter 1 april 2022 om 20:20

Jammer voor wout vooral heel veel beterschap

0
Pietspeed 1 april 2022 om 20:21

Géén 1 april, geen sandbagging, geen ijdele hoop, wel kop in het zand en plaat voor de kop. Beterschap.

0
YogiBear 1 april 2022 om 20:22

Gaan al die complot denkers die zeker wisten dat het een afleidingsmanoeuvre was, of nog erger beweerden, hun ongelijk toegeven?

0
Michelangelo 1 april 2022 om 20:27

Ja hoor, ik wel. Bij deze!

Waarbij je wel de aantekening kunt maken dat ze dus al eerder wisten wat er aan de hand was. Keelpijn en 2 positieve zelftesten zeggen eigenlijk al genoeg. Dat je dan nog ergens “hoop” houdt of laat doorschemeren is dan ook wel vreemd.

Wens Wout oprecht een spoedig herstel, en ik hoop niet dat hij ondanks milde klachten net zo’n deuk in zijn conditie krijgt als ik zelf heb gehad. Ik voelde me ook gewoon niet zwaar ziek (beetje keelpijn en een dagje koorts), totdat ik ging sporten… Als hij een vergelijkbaar traject doormaakt, dan heeft hij zeker een probleem richting Parijs Roubaix.

0
YogiBear 1 april 2022 om 20:29

@Michelangelo Sportief!

0
Limal 1 april 2022 om 20:54

Het gaat niet om ongelijk 'toegeven', want dat ongelijk is een vaststaand feit. Wat nodig is is een flinke dosis zelfreflectie over de reden waarom ze zo stellig aan complotdenken deden. En eens goed overwegen of ze over andere zaken waarbij ze steevast stellig de waarheid in pacht hebben en de tegenpartij fanboys of erger noemen misschien óók fout zitten.

0
Etika 1 april 2022 om 21:17

+1 ik maak me dezelfde bedenking.

0
Michelangelo 1 april 2022 om 21:37

@Limal,
Ik ben overigens geen “stellige complotdenker”. Ik heb niet uitgesloten dat hij ziek zou kunnen zijn, maar ook niet dat het mogelijk een manier was om hem nog even uit de media te kunnen houden. En optie 1 bleek het uiteindelijk te zijn.

En dat de ploeg niet meteen openheid van zaken heeft gegeven is in ieder geval ook duidelijk geworden: gisteren werd immers nog niet gesproken over de positieve testen, terwijl dat volgens de verklaringen nu toen al bekend was. En ook was er nog het bericht dat Wout misschien wel zou starten, ook vanuit de ploeg. Dus er is wel degelijk e.e.a. aan sandbagging gedaan.

Dus de stelligheid waarmee ik weggezet word als complotdenker is vooral erg ongenuanceerd, Limal.

0
Limal 1 april 2022 om 22:05

Mijn reactie ging natuurlijk niet enkel over jou maar over alle complotdenkers, Michelangelo. Maar ja, ook jij zou beter wat aan zelfreflectie doen. Om je met de neus op de feiten te drukken enkele quotes van uitspraken die je gisteren deed:

"Dit is sandbagging voor gevorderden. De trukendoos gaat open. Wat VdP kan met zijn rug kan Wout beter. Gewoon lekker zeggen dat je ziek bent, daardoor niet nog een keer de boel verkennen maar gewoon rustig thuis blijven bij vrouw en kind. Accu helemaal opladen, en dan zondag toch “ineens” aan de start staan. Ik zou daar niet raar van opkijken."

"Voor mij zijn de problemen met de rug van Mathieu een stuk geloofwaardiger dan dit gedoe nu met Wout. Mathieu liet er een hele berg koersen door schieten, Wout enkel wat persconferenties en een verkenning met de ploeg over een parcours dat hij waarschijnlijk al wel kan dromen."

"Ik sluit niet uit dat hij gewoon start aanstaande zondag. Een beetje last van een kriebel in de keel, training overslaan, de media wat voeren over mogelijk niet starten, en lekker wat persconferenties en andere lastige vragen ontwijken. En tevens andere ploegen hoofdbrekens te bezorgen. Om vervolgens zo fris mogelijk zondag het rugnummer op te spelden en te gaan vlammen.

Dit voelt een beetje als het antwoord op de rugproblemen van Mathieu. Wout was te veel favoriet, de ploeg zou de hele koers moeten dragen. Nu kunnen ze een ander spelletje spelen."

"Altijd is kortjakje ziek. Midden in de week, maar ’s zondags niet… Zondags gaat hij naar de kerk (of in dit geval de hoogmis), met een boek vol zilverwerk.

Hij zal niet helemaal fit zijn, dat geloof ik meteen. Maar ik ben nog niet mee met het hele “hij start niet”- verhaal. Dat geloof ik pas als er zondag niemand start in de trui van Belgisch kampioen. Want ik heb nog altijd geen naam gehoord van zijn vervanger, en nog altijd start hij “waarschijnlijk!! niet”."

Uiteraard hou je zoals vaak in je lange comments 'een slag om de arm' om jezelf in te dekken tegen latere kritiek – in dat opzicht ben je anders dan de simplistische complotspuiers – maar bovenstaande maakt duidelijk dat je eigenlijk wel degelijk stellig overtuigd was van het theorietje.

0
Gebruikersnaam 1 april 2022 om 22:06

Ze hebben gezegd dat hij heel waarschijnlijk niet zou starten op basis van die zelftests en dat is later zekerheid geworden na de PCR-test. Begrijp ook niet waarom ze meteen met details over positieve zelftests moeten komen als 't nog definitief moet bevestigd worden door een betrouwbaardere test.

Ze hebben een grote kans dat hij niet zou starten proberen verkopen als een grote kans dat hij niet zou starten. Geen idee wat daar sandbagging aan is. Of hebben ze gesuggereerd dat er maar liefst 5% kans was dat hij zou starten terwijl ze echt wel goed wisten dat het maar 0,5% was?

Eigenlijk waren ze gewoon té open, want ze hadden beter een dag gewacht om dan meteen mee te delen dat hij niet start.

0
Romāns Vainšteins 1 april 2022 om 22:06

Ik had het vooral leuk gevonden mochten ze een spelletje hebben opgevoerd en denk ook dat bij de juiste koers op het juiste moment je met zulk gegoochel de concurrentie in de war brengen kan.

Maar tsja Alpecin, neem je verantwoordelijkheid, het is echt zo.

0
wimvl 1 april 2022 om 22:26

@Michelangelo. Proficiat met je reactie.

0
Etika 1 april 2022 om 22:30

Een minachtende mening schrijven over een renner is 1 ding. Maar 10x ? Dan wordt het vermoeiend en vervelend,

0
AdZ 1 april 2022 om 22:58

Haha wat een niveau… de sandbagger reacties waren natuurlijk direct gevolg van alle negatief suggestieve opmerkingen aan het adres van die andere topfavoriet. Bijv. de Beer'en en Wimvl's lustten er wel pap van, konden t maar niet geloven van die plotse wederopstanding, ze konden er ook niet over uit, t moest wel een complot zijn, vooropgezette miscommunicatie. Zo ontzettend gezocht, dat die stroom van negatieve framing wel een anti reactie op moest roepen. Om daar dan weer overheen te vallen en er grote schande van te spreken…

Tja over zelfreflectie gesproken…

Ontopic … zwaar jammer dat WvA niet start, net als al die andere zieke renners trouwens….

Dat t toch een mooie wedstrijd mag worden. Ik ga ervoor zitten.

0
Limal 2 april 2022 om 08:45

@AdZ, ik ben zelf vaak ingegaan tegen Beer et al. over die bizarre theorieën rond de zogezegd gespeelde rugblessure van vdP, dus waarom zou ik niet hetzelfde doen als er gelijkaardige onzin verteld wordt over een andere renner? Als je zulk complotdenken terecht aanklaagt maar het dan over een ander topic plots zelf doet, dàt vind ik pas vreemd.

Ik kan het niet beter verwoorden dan girardengo hieronder: "Dit soort discussies op WF komen voort uit het bijna volkomen negeren van feiten en het zich laven aan opborrelende emoties, verdachtmakingen, fantasieverhalen en wensdenken, overdreven fandom en uiteraard geloven in complotten."

0
Beer 2 april 2022 om 10:21

Nogmaals Limal, ik heb nooit gezegd dat er geen rugblessure is. Wel dat heel het verhaal, vooral wat betreft trainingsopbouw, niet klopt. En daarnaast kunnen je dit van Aert -verhaal en de VDP-historie niet AB naast elkaar leggen. Totaal verschillende situaties en manieren waarmee er wordt omgegaan.

0
Limal 2 april 2022 om 11:54

Zijn trainingsopbouw was anders perfect te volgen via Strava, Beer.

0
Beer 2 april 2022 om 12:13

Die strava zegt helemaal niets Limal, niet over de ernst van zijn rugblessure, niet over zijn volledige trainingsarbeid. De app kan zomaar af voor een extra sessie.

0
Beer 1 april 2022 om 20:27

Zandstrooien, mist, rookgordijnen, oneerlijk, sneu… er werd veel geschreven over van Aert de afgelopen dagen. Blijkbaar was het toch open en eerlijke communicatie van Jumbo-Visma. Benieuwd of alle roepers nu ook even passeren.

Verder heel jammer natuurlijk, in de eerste plaats voor van Aert zelf die er heel veel voor deed en zichzelf in een prachtpositie had gebracht qua conditie, team, vertrouwen, etcetera… Het momentum was er en in een split second is het weg.

Heb er zelf heel wat minder zin in richting zondag.

0
meqadon 1 april 2022 om 20:47

Ik ook. Als de sterkste voorjaarsrenner niet meedoet is de koers onthoofd. Doet me wat denken aan de periode cancellara boonen. Die moesten ook een paar keer afzeggen op het laatste moment. Pijnlijk..

0
Berendoder 1 april 2022 om 20:59

Hoezo open communicatie? Hadden ook gelijk kunnen zeggen dat er positieve testen waren, in plaats van “hij voelt zich niet lekker” en “er is een kans dat hij niet mee rijdt zondag”.

0
AdZ 1 april 2022 om 21:02

Compleet andere tekst en toonzetting dan in al je suggestief negatieve postings vol onbegrip over de bijna miraculeuze wederopstanding van Matje.

@Beer, je bent zó ongeloofwaardig..

0
Beer 1 april 2022 om 23:24

AdZ, het zijn dan ook 2 totaal verschillende verhalen. In dit verhaal is niets aan de hand buiten een renner die ziek is. In dat van VDP zitten we met een renner in topvorm die begin februari eens een fietstochtje mocht proberen te maken. Misschien moet je de term ‘ongeloofwaardig’ eens onder iemand anders neus wrijven.

Iemand met de nickname Berendoder; moet ik me zorgen maken? ;-)

0
AdZ 2 april 2022 om 07:45

@Beer, het zijn inderdaad twee verschillende verhalen, maar met identieke reacties van in twijfel trekken en daar dus suggestief, ook negatief meningen over spuien.

Daar bij Wout over vallen terwijl je zelf meedoet bij Matje …

Hoe noemen we dat in goed Nederlands? Iets met een h… ;-)

0
Beer 2 april 2022 om 08:14

Ik trek het verhaal van VDP idd in twijfel en het roept negatieve gevoelens bij me op, klopt. Waarom ik dan plots ook twijfels zou moeten hebben bij een renner die altijd open, eerlijk en respectvol communiceert omdat ik anders hypo***** zou zijn begrijp ik niet. Die mens is ziek en mist zijn hoofddoel. Dat verhaal is zoals steeds klaar en duidelijk. Het is niet dat hij vanuit een zware blessure plots opduikt als een suprise act om het festival te headlinen.

0
AdZ 2 april 2022 om 08:49

Je twijfels en gevoel over het verhaal rondom Matje zijn heel duidelijk. Je vindt t een rookgordijn etc.

De mensen die al dan niet ‘met een vette knipoog’ hetzelfde roepen over de storyline rondom de ziek zwak en misselijke Wout, veroordeel je dan weer.

Dat schuurt nogal bij mij en roept associaties op met dat h-woord :-)

Leef ermee en geniet nog lang van mooie wielersport ;-)

0
RefleX 2 april 2022 om 23:24

Ik heb Beer nog geen enkele keer op rationaliteit betrapt dus begrijp ik niet dat je het nog probeert.

0
Vouwwagen 1 april 2022 om 20:32

Je zal maar twee dagen lang gedacht hebben dat het één groot vooropgezet plan was. Lekker fijn leven heb je als je al complotten zoekt achter een bericht dat iemand ziek is/lijkt te worden. Droeftoeters.

0
evelineroos 1 april 2022 om 20:36

Eens, speculeren over iemands gezondheid is sowieso not done.

0
Koers 1 april 2022 om 20:34

Enorm jammer als 1 van de grootste kanshebbers niet meedoet. Hoelang mag hij nu niet meedoen? En wat is de kans dat hij fatsoenlijk(fit) mee kan doen op de Amstel (van datum geruild met PR)?

0
bartp25 1 april 2022 om 20:36

Poeh Amstel lijkt me vroeg. Zou mikken op roubaix over 2 weken.

En zelfs dat kan al te vroeg zijn. Corona hoe mild ook kan flink huishouden in je conditie

0
Koers 1 april 2022 om 20:44

Ah, daar was ik al bang voor. Hij zal in elk geval geluk hebben dat PR is verschoven, en wat mooier om hem dan te winnen.

0
Beer 1 april 2022 om 20:58

Zal er vanaf hangen hoe ziek hij er van is. Voor hetzelfde geld xordt het pas BK en Tour.

0
xistnc 1 april 2022 om 21:10

Reken maar niet op de Amstel. Ongeacht hoe hij zich dag per dag voelt en een mogelijk negatieve test is het maar beter om wat geduld te betrachten. Roubaix zou al heel wat zijn.

Fans vergeten te snel, te makkelijk en te graag gebeurtenissen als met bijvoorbeeld Declerq en Colbrelli.

0
Mwielerfan 1 april 2022 om 22:41

Volgens mij wordt de koers er juist leuker van

0
Ardoisier 1 april 2022 om 20:36

Was het nu na de E3 dat ie zonder mondkapje in de studio kwam en iedereen daar wel een kapje op had (en dat afdeed om hij het ook niet op had en nodig vond?).

0
Michelangelo 1 april 2022 om 21:38

Moest ik ook aan terugdenken… vond ik erg opvallend, een week voor de RVV.

0
kroketten 1 april 2022 om 22:50

Ik vond die redenering van de presentator en analisten raar. “Uit respect voor de renners zetten we ons mondmasker op als de renners binnenkomen.” Het is niet omdat je vlak voordat de renner binnenkomt je mondmasker opzet, dat plots alle virus-aerosolen in de ruimte verdwijnen. Als je daar al uren aan en stuk zit te praten met elkaar zonder mondmasker. Je kan het virus ook krijgen van in een ruimte binnen te lopen waar niemand aanwezig is, als die nog vol aerosolen hangt. Het mondmasker is verder ook nuttig als je heel dicht bij elkaar omdat die de grote druppels ook opvangen die binnen de 1,5 meter op de grond vallen. Wout lachtte ermee dat ze “een kilometer verder zaten”. Daar had hij dan ook gelijk in. Die druppels zouden zo ver niet geraken, en de eventuele aeresolen waren toch al in de ruimte. De symptomen zouden denk ik ook al wel eerder gekomen zijn, dus denk niet dat hij daar de besmetting oploopt.

0
FDJ 1 april 2022 om 20:48

Met positieve test, en blijkbaar ook klachten, speculeren op Roubaix is bizar natuurlijk. Er zijn al 2 ploegen die waarschuwen voor hartproblemen en dat dit goed gemonitord moet worden… we hebben net Colbrelli gehad. Kortom safety first, het voorjaar is voorbij en op naar het groene doel in juli.

0
John Bidon 1 april 2022 om 22:27

Corona en hartproblemen. Je ziet spoken omdat toevallig Colbrelli dit ook had.

0
FDJ 1 april 2022 om 23:59

@john bidon ik denk eerder dat jij onder een steen leeft. De ploegdokter van Lotto Soudal waarschuwde er op deze site voor, Lefevere wil renners eerst screenen, Declerq etc.

0
thorsen 1 april 2022 om 20:49

Rookgordijn.

EDIT: Uiteraard is dit sarcastisch.

0
Berendoder 1 april 2022 om 20:56

Misschien niet zo slim van Wout door naar huis te gaan. Kind in de buurt is enorme toename van kans om ziek te worden. Hij had beter in de bubbel van het hotel gebleven.

0
meqadon 1 april 2022 om 21:01

Idd. Kinderen zijn een gevaar voor een topsporter in topvorm. Minder nachtrust plus toegenomen kans op ziektes. Maarja wat doe je eraan. Het is je vrouw en kind. Ik kan begrijpen dat hij ook tijd met hen wil doorbrengen. Dat zal hem toch meer ontspannen dan gewoon op hotel zitten in je eentje.

0
Berendoder 1 april 2022 om 21:06

@meqadon

Ik snap het ook vanuit menselijk oogpunt, maar je weet dat je maar 8 kansen hebt op een RVV. En je bent niet elk jaar in deze vorm.

0
meqadon 1 april 2022 om 21:20

Ik zou het ook zo aanpakken berendoder. Maar wout blijkbaar niet. Hij brengt liever tijd door met zijn gezin. Hij sliep vorig voorjaar ook al bij zn vrouw en pasgeboren kind. En hierdoor heeft hij minder nachtrust gehad en was hij geen 100% tijdens de vlaamse koersen. Hopelijk leert hij wat uit zn fouten want volgend jaar is hij 28 en nog altijd geen ronde of roubaix op het palmares. En wrs ook geen groene trui want zal deze zomer wel zn kas moeten leegrijden voor roglic in de zwaardere ritten en het is bijna onmogelijk om dan nog voldoende sterk te zijn om groen binnen te halen. In wout zn hoofd kan dat blijkbaar allemaal samen te verwezelijken zijn. Maar volgens mij gaat dat ook niet. Elk procentje dat je kan uitsparen/winnen moet je gebruiken om je hoofddoelen te bereiken. Wout moet nog meer killer worden zowel tijdens als buiten de koers.

0
xistnc 1 april 2022 om 21:33

Ah gelukkig, we hebben een oorzaak. Pfff…

De kans is echt groter dat hij tijdens Gent-Wevelgem besmet is geraakt, dan thuis bij vrouw en kind.

0
guyremgabdel 1 april 2022 om 22:03

Was hij idd in de ploegbubbel gebleven en hierdoor ook woensdag meegereden in DDV in Waregem waar hij nota bene belgisch kampioen werd op dezelfde finale ipv thuis risico’s te lopen , dan was de kans groter geweest dat hij geen corona had opgelopen.
Is ook hetgeen zijn eminence grise José gisteren opperde in Vive le Velo.

0
Medicijnman 1 april 2022 om 22:19

Ik moet meteen ook denken aan Lars Boom die heel goed reed in de RVV, toen naar huis ging en door zijn kinderen de griep opliep. Ik weet niet of dat bij Van Aert ook zo was maar ik zou er niet op gokken. Jan Raas ging in zijn tijd in de klassiekerperiode naar een hotel en sloot zich af heb ik meermaals gelezen. En droeg een sjaal ook al was het 20 graden.

0
joowii 2 april 2022 om 11:06

Ach ja je hebt ook nog een leven natuurlijk.

0
Limal 1 april 2022 om 21:11

Heel, heel spijtig dat Van Aert zondag niet aan de start staat. Vanwege zijn vlekkeloze voorbereiding en winst in de Omloop en E3 was hij terecht topfavoriet, en die wil je altijd zien starten. Erg benieuwd nu naar het koersverloop zondag.

0
Etika 1 april 2022 om 21:39

Ik gok op eenzelfde scenario van afgelopen woensdag maar dan al vanaf de Molenberg waar het peloton sowieso in stukken breekt. Dan nog 100km met 13 hellingen volop koers en op het einde wint de sterkste. Ik gun het Vocsnor, Vanderpoel heeft de meeste klasse maar, van wat ik gezien heb, mij lijkt Tiesj de sterkste. Pogacar is misschien nog de grootste uitdager.

0
Ricardo Otxoa 1 april 2022 om 22:53

Goh, ben toch bang dat het heel lang een gesloten koers zal blijven, misschien wel tot de laatste Pater. Hoop dat ik ongelijk krijg

0
Kopinkas 1 april 2022 om 21:11

Toch een beetje een communicatieve soap van gemaakt door JV. Coronation Street…
Nu vooral benieuwd naar hun tactiek…

0
re-cycle 1 april 2022 om 21:13

Booster voor de rest van het peloton

0
Limal 1 april 2022 om 21:28

Deze vind ik wel leuk :-)

0
RefleX 1 april 2022 om 21:38

Zonder als antisupporter over te komen (ik hoop echt dat Wout spoedig hersteld) ben ik wel blij voor Mick van Dijke. Een mooie kans om hier ervaring op te doen. En ook een mooie kans om met de zak chips op de bank te roepen naar mijn vriendin dat ik die jongen toch mooi in een amateurkoers heb verslagen.

Alle gekheid op een stokje. Goed uitzieken en proberen de focus te verleggen. Nog voldoende kansen voor Wout dit jaar.

0
Ivanoviclover 1 april 2022 om 21:38

en waarom werd er dan so mysterieus gedaan? “hij stond op, vertoonde deze symptomen en we wachten nu op de resultaten van de testen.” zoiets? te moeilijk? te gemakkelijk?

0
RefleX 1 april 2022 om 21:54

Dat antwoord is heel simpel denk ik zeker gezien ze hem 4 keer laten testen. Mocht hij alsnog negatief testen dan hadden ze hem gewoon kunnen laten starten indien hij zich Zondag wat beter voelde. Door direct te communiceren dat hij covid klachten heeft met een positieve zelftest zou die optie een publieke discussie opleveren.

0
bartp25 1 april 2022 om 22:22

Je hebt ook gewoon privacy wetgeving, tjv mag helemaal niks delen van ziekte totdat de persoon in kwestie dat zelf doet

0
Mystery Rider 2 april 2022 om 06:52

@Reflex – volgens mij moet hij 7 dagen in quarantaine na een positive test – minimaal, een negatieve test op dag 4 betekent niet dat hij uit quarantaine mag – maar ik kan verkeerd zijn want ik ken de Belgische regels niet zo goed.

0
Asje Menou 1 april 2022 om 21:38

Ik ben een groot fan van Mathieu, maar dit vind ik echt waardeloos.

0
Ward 1 april 2022 om 21:52

En hoe zit dat dan met de rest van de Jumbo’s die deel uitmaken van de klassieke kern? De alarmbellen zullen daar toch ook afgaan nu ze zoveel samen op pad zijn geweest?

0
Mystery Rider 2 april 2022 om 06:58

Ja, begrijp ik ook niet goed, de communicatie in Van Dongen is wat dubbelzinnig! Hij is niet te ziek en niet top fit – dus zal niet starten! Excuseer – hij heeft Corona, moet ie dan niet 7 dagen in quarantaine – of geldt dit niet voor topsporters?

En wat met zijn close contacts – worden die allemaal getest en gaat TJV net zoals Israel niet deelnemen omdat er maar 2 renners negatief testen.

Ik vind de communicatie van TJV alvast niet echt transparant! Het had heel wat makkelijker geweest om te communiceren dat Wout met twee zelf tests positief had getest en er gewacht werd op het resultaat van de PCR om dan een niet deelname te bevestigen!

Dan had er van het ganse complot theorie gedoe geen sprake geweest !

0
Pietspeed 1 april 2022 om 22:05

Zekere voor het onzekere, prikkie erbij en je bent zo weer beter geboosterd. (satire uiteraard)

0
nickdt 1 april 2022 om 22:08

Dan vrees ik dat Parijs-Roubaix ook aan een zijde draadje hangt.

0
Alfons Haavers 1 april 2022 om 22:08

C*vid geeft en c*vid neemt in Wouts geval. Na de lange onderbreking de meest succesvolle periode uit zijn carrière gekend en nu in absolute topvorm uitgeschakeld.

Benieuwd of hij Roubaix haalt zonder al te veel schrammen op de carrosserie. Anders lijkt Luik misschien nog wel een optie? In het wielrennen kan na grote tegenslag weer onverhoopt succes volgen.

Kijk naar Matje: voorjaar op losse schroeven deze winter en zondag als topfavoriet van start in Vlaanderen.

Van Aert mag uiteindelijk blij zijn dat hij toch al 2 mooie overwinningen binnen had voor de krakers nog moesten beginnen, of het had wel eens een totale ontgoocheling kunnen zijn. Nu houdt hij er toch nog iéts aan over.

Benieuwd of er tussen nu en zondagochtend nog sneuvelen.

0
Romāns Vainšteins 1 april 2022 om 22:20

Achteraf kun je misschien nog de vraag stellen in hoeverre een maffe aanpak van het type ik loop de o micron expres op in januari en zie daarna wel had kunnen helpen. Onderhand ken ik niemand meer die het nog niet gehad heeft, Wout fietste feitelijk rond als een eenentwintigst eeuwse mohikaan.

0
  • 1
  • 2

Net binnen

Populair

Materiaalzone