‘Wout Poels met Eisel en Cavendish naar Bahrain Merida’

dinsdag 27 augustus 2019 om 08:08
‘Wout Poels met Eisel en Cavendish naar Bahrain Merida’

Wout Poels - foto: Cor Vos

Na zes seizoenen lijkt er een einde te komen aan het dienstverband van Wout Poels bij Team Sky en diens opvolger Team Ineos. Volgens La Gazzetta dello Sport rijdt hij volgend jaar namelijk voor Bahrain Merida. En Poels is niet de enige die aan de ploeg uit het Midden-Oosten wordt gekoppeld: ook Eros Capecchi, Bernhard Eisel en Mark Cavendish zouden op weg zijn naar de WorldTour-formatie.


Na vijf seizoenen Vacansoleil-DCM en een jaartje bij Quick-Step verkaste de Limburgse klimmer in 2015 naar de ploeg van Dave Brailsford. Hij bleek een uitstekende versterking voor de klassementstrein, maar liefst zes keer hielp hij een ploeggenoot aan een eindzege in een grote ronde. Zelf boekte hij ook nog een paar succesjes in dienst van het team. Zo snelde hij in 2016 naar de overwinning in Luik-Bastenaken-Luik.

Maar nu lijkt volgens de roze sportkrant een einde aan te komen aan zijn tijd bij de Britse miljoenenformatie. En daar blijft het niet bij, want Bahrain Merida heeft nog een paar renners op het oog. Mark Cavendish – nu nog bij Dimension Data – werd al eerder aan de ploeg gelinkt, maar nu lijkt een transfer ook echt aanstaande. De ex-wereldkampioen neemt vermoedelijke Bernhard Eisel met zich mee. Hij gaf onlangs al aan dat er voor hem volgend seizoen geen plaats meer is bij Dimension Data.

Eros Capecchi zou tot slot dan weer naar Bahrain Merida komen na drie jaar in de rangen van Deceuninck-Quick-Step te hebben gereden. De transfers zijn nog niet bevestigd door de ploeg, maar volgens de doorgaans goed geïnformeerde sportkrant is hun komst wel zeer waarschijnlijk.

Dit artikel delen:

77 Reacties

josi 27 augustus 2019 om 08:19

Ze houden daar wel van dertigers blijkbaar. Benieuwd wat voor rol voor Poels ze daar voor ogen hebben.

Secondant 27 augustus 2019 om 08:21

Met het vertrek van Nibali en Pozzovivo, en het aantrekken van Landa is dit nog niet eens zo’n gekke gedachte. Wellicht knechten in de Tour, en eigen kans gaan in de Giro of Vuelta?

Het aantrekken van Cavendish vind ik niet zo verassend. Zij hebben met McLaren een Engelse sponsor, en Cavendish is zo’n beetje de enige grote naam van het Britse continent die transfervrij is.

Olly 27 augustus 2019 om 08:26

Wow, dat is nog eens een nieuwtje. Of het sportief een goede zet is, moet de toekomst nog uitwijzen. Maar hij krijgt mss wel een andere rol, in de vorm van kopmanschap.

DemarrErik 27 augustus 2019 om 08:26

Goeie keuze voor Wout, heeft met Landa een goeie knecht naast zich.

SnellePelle 27 augustus 2019 om 08:33

Landa heeft er inderdaad een goede knecht aan :-)

Kirsipuu 27 augustus 2019 om 08:59

Samen op minuten achterstand na het eerste weekend :D

04398 27 augustus 2019 om 09:55

Wout als kopman geen heel goed deze Vuelta

Jean Dumas 27 augustus 2019 om 13:57

Landa en Poels: kippen zonder kop(man).

jvh93 27 augustus 2019 om 08:28

Dit zou toch wel een behoorlijk verrassende keuze zijn hoor. Weet niet wat ik ervan moet vinden, maar ben op het eerste oog niet heel erg enthousiast…..

kielabokki 27 augustus 2019 om 09:16

Wout is gewoon een broodrenner.

limburgia 27 augustus 2019 om 10:04

Gelijk heeft hij . Beter aan de verre toekomst denken als aan het heden.

Chasse_patate 27 augustus 2019 om 08:37

Bahrain ‘versterkt’ zich ook met een paar uitgerangeerde renners!

Bergje over 27 augustus 2019 om 09:29

Precies wat ik dacht.

tvm 27 augustus 2019 om 08:44

Bahrein weet het beleid van Dimension Data te perfectioneren.

Secondant 27 augustus 2019 om 10:03

Zo slecht doet Bahrein het toch niet? Teuns en Nibali hebben een prima seizoen. Dennis valt vies tegen, deels door de ploeg ongetwijfeld deels door hemzelf. Mohoric had ik iets beter verwacht maar is nog jong en grillig. Verder rijden er geen toprenners en mag je er niets van verwachten. Mannen als Padun, Colbrelli en Garcia Cortina rijden gewoon naar behoren.

nasibal 27 augustus 2019 om 11:23

Mohoric is bijna 25 en rijdt al 8 jaar WT. Daarnaast ook niet 'zomaar' een talent natuurlijk. Dat jonge en grillige mag geen excuus meer zijn. Cortina rijdt inderdaad zeer goed de laatste tijd.

Pizzi 27 augustus 2019 om 11:55

Mohoric is 24 en rijdt 6 jaar in de WT.

Roest 27 augustus 2019 om 08:49

Kan poels mooi werken voor landa in de tour.

Johnny7 27 augustus 2019 om 08:54

Landa krijgt wel erg sterke knechten, eerst Bilbao nu Poels. Maar die mannen zullen wel worden uitgespeeld als kopman in de Giro en de Vuelta ook.

LightPhoenix 27 augustus 2019 om 09:12

Had hem een mooie voor jumbo gevonden maar waarschijnlijk mag hij daar voor eigen kansen gaan.

Chris Van Uden 27 augustus 2019 om 12:50

Ik vermoed dat zijn salariseisen hogen liggen dan Jumbo wil betalen.

Scott Sunderland 27 augustus 2019 om 09:28

Ik denk dat Poels vooral Landa zal schaduwen. Landa wil eindelijk eens een grote ronde winnen. Poels zal hier en daar voor eigen kans mogen rijden. Maar ik denk niet dat hij als kopman wordt aangetrokken. We zullen zien.

Bergje over 27 augustus 2019 om 09:34

Poels weet ook wel wat hij wel en niet kan. 3 weken lang scherp zijn en top presteren heeft hij nog nooit gedaan en zie ik hem ook niet doen, ook al was hij vaak knecht. Een top 10 klassement is mogelijk maar wil je het daarvoor doen, ik denk Wout niet. Al zien velen op dit forum in Wout al jarenlang een kanshebber voor podiumplekken in grote rondes.

Ajvenema 27 augustus 2019 om 10:29

Als ik Poels dan nu weer in de Vuelta zie denk ik niet dat ie het zelf zo belangrijk vind om als kopman gezien te worden. Voor Landa is dit prima nieuws!

TheTimmy 27 augustus 2019 om 11:31

@Bergje Over
Nog nooit 3 weken gepresteerd? 2 jaar geleden werd hij 6e in de Vuelta, toch geen onaardig resultaat. Voor mensen als Kruijswijk, Woods, Lopez, Nieve, Aru, Roche, Bardet, Moreno, Chaves, Meintjes….

jan jansen 27 augustus 2019 om 13:17

TheTimmy;
Het verschil is dat hij toen geen kopman was.
Kopman in een grote ronde en Poels gaat niet samen

Jean Dumas 27 augustus 2019 om 13:59

Als Bilbao in topvorm is, is ie sterker dan Landa.

Kannibaal van Schepdaal 27 augustus 2019 om 15:39

@Jean Dumas: Gebaseerd op wat?

Landa dit jaar 4de in de Giro en 6de in de Tour.

Heel mooie resultaten, als je het zo bekijkt, ook al zijn de verwachtingen altijd hoger.

Bilbao vorig jaar 6de in een zwak bezette Giro.

En zeggen dat Bilbao nog nooit kopman is geweest, is ook maar gissen dat hij veel beter zou zijn als hij alleen kopman zou zijn.

Bilbao is ook al 29 jaar, dus veel verbeteren zie ik hem niet meer doen.

Een heel goede knecht voor in de grote rondes, die zelf eventueel top tien zou kunnen rijden, en iemand die goed kan scoren in kleine rondes, meer zie ik niet in hem.

Piet Kei 27 augustus 2019 om 09:46

Ik ben ontzettend benieuwd naar Mikel Landa, samen met Wout Poels moet het voor Landa toch eens echt moglijk zijn om een grote ronde te winnen.
Ik denk dat het potentieel van Landa enorm is maar hij heeft het nooit getroffen in de teams waar hij reed.

joowii 27 augustus 2019 om 20:13

Getroffen of gekozen?

Verder helemaal eens, ik zie ‘m volgend jaar wel een keer echt meedoen om de winst.

Pascal De Kooning 27 augustus 2019 om 09:49

Ik zou LBL winnen geen “succesje” noemen. Dat is een monument in de wielersport. Er gaan daar bij Bahrein wel veel oude knarren rijden als Eisel en Cavendish daar ook heen gaan.

04398 27 augustus 2019 om 09:57

Dacht dat Eisel al een paar jaar geleden gestopt was maar die fiets blijkbaar ook nog rond. Poels als knecht voor Landa, zal toch wennen zijn niet meer in de Ineos trein te rijden.

de winnaars 27 augustus 2019 om 10:19

4 bejaarde mannen erbij , alle 4 middelmaat tot slecht. Ik ben helemaal op Poels afgeknapt !!! Weg ermee

AnderJ 27 augustus 2019 om 10:30

Tsja, wel verdrietig dat Poels niet aan jouw hoge verwachtingen kon voldoen. Ik denk dat hij daar ’s nachts wakker van ligt…. wanneer hij niet droomt van zijn overwinning in LBL. Vermoed dat Poels gewoon al jaren op het top van zijn kunnen functioneert en dat die top gewoon lager is dan sommige volgers graag zouden zien.

ElMatiz 27 augustus 2019 om 10:59

Ach, als jij je zuur commentaar over een paar jaar nog steeds op dit forumpje schrijft is Wout, die bejaarde, slechte renner, financieel onafhankelijk en zit hij achter een cocktail heel hard om je te lachen hoor :-) zo slecht ben je niet als dit soort ploegen de geldbuidel voor je open trekken.

Karpets 27 augustus 2019 om 10:21

Een prima keuze. Dit gaat ook een mooie ploeg worden.

Roest 27 augustus 2019 om 10:23

Welke ondersteuning heeft Landa hier nog meer, buiten poels gerekend?

krypton 27 augustus 2019 om 10:50

Bilbao, Caruso, Teuns.

vanSpringel 27 augustus 2019 om 10:33

Nog een paar jaartjes cashen en dan huis op Mallorca met georganiseerde fietsreizen in de Tramuntana. Ik houd zijn toekomstige boekingssite in de gaten.

Scott Sunderland 27 augustus 2019 om 10:37

Wellicht dat Landa zelf zich heeft bemoeid met het aantrekken van Poels ? Tenslotte waren ze ooit ploegmaats bij Sky. Landa weet wat Poels als knecht bergop kan.

danseuse 27 augustus 2019 om 10:41

Gisteren nog waterdrager en nu koan bik Bahrein?

danseuse 27 augustus 2019 om 10:41

Kopman bij Bahrein?

Scott Sunderland 27 augustus 2019 om 10:42

Cavendish wil nog één keer die etappezege halen in de Tour en het record breken. Misschien niet waarschijnlijk maar ook niet onmogelijk. Als de voorbereiding goed gaat volgend seizoen en hij niet meer ziek wordt dan is het niet ondenkbaar. Met alle publiciteit erbij voor de ploeg. Het is toch wel leuk dat Cavendish niet gewoon opgeeft en nog steeds de motivatie heeft. Wilskracht heeft hij.

Eisel is dan gewoon logisch als je Cavendish neemt. Zijn andere persoonlijke helper Renshaw stopt ermee.

josi 27 augustus 2019 om 10:47

Om het record te breken, moet hij nog 5 etappezeges halen in de Tour. Dat lijkt me toch echt wel onmogelijk.

west 27 augustus 2019 om 10:43

Misschien gaat Lead-out hem beter af dan klassementsman?

girardengo 27 augustus 2019 om 11:07

Poels zien als kopman in een ronde: een groot misverstand. Zijn successen behaalde hij op één dag: Luik-Bastenaken-Luik, Angliru.

Romāns Vainšteins 27 augustus 2019 om 12:29

Haha, Angliru, hahaha. Hup Cobo

girardengo 27 augustus 2019 om 14:04

@RV
Niks hup Cobo…;-)

Titaantje 27 augustus 2019 om 16:41

Zijn slechtste dagen had hij ook op 1 dag: nagenoeg alle andere heuvelklassiekers die hij reed, en ieder WK.

Pizzi 27 augustus 2019 om 11:27

Wout Poels is gewoon een goede renner. Prima aankoop van Bahrein.

Cavendish koop je mijns inziens vooral voor de naam. Ik hoop voor die jongen dat het er volgend jaar, al is het maar even, weer eens écht uitkomt, maar ik vrees ervoor.