Woordvoerder Jumbo: “Er wordt te veel gespeculeerd in de zaak-Van Aert”

Door , dinsdag 4 december 2018 om 12:30

©Photopress.be

“Het enige wat klopt aan de berichtgeving rond de zaak Van Aert, is dat er nog geen deal is. De rest is speculatie”, zegt Ard Bierens, persverantwoordelijke van LottoNL-Jumbo, tegen WielerFlits


Bierens reageert op het artikel in Het Nieuwsblad van vandaag, waarin staat dat LottoNL-Jumbo op zoek moet naar extra geld om Van Aert in 2019 – tien maanden eerder dan voorzien – te kunnen betalen. Een tweede discussiepunt dat in het artikel wordt aangehaald: wie vergoedt de crossomkadering van Van Aert in de winter? Tot slot zou ook het juridische aspect (rechtszaak Sniper Cycling versus Van Aert) een heikel punt zijn.

Bierens – woordvoerder van de ploeg – spreekt van natte vingerwerk van bepaalde media. “Wat klopt, is dat er momenteel tussen beide partijen gesproken wordt, maar dat er nog geen deal is. En zo lang er geen deal is, kunnen we ook niets anders communiceren. De obstakels die hier worden genoemd, zijn niet gebaseerd op feiten maar op aannames van sommige mensen. En nee, die inhoud klopt niet.” Bierens vervolgt: “Zo heeft bijvoorbeeld niemand binnen het team die op de hoogte is van de financiën, verteld dat we op zoek moeten naar extra centen. Er wordt gewoon te veel gespeculeerd omdat er op dit moment gewoon geen nieuws is.”

Ook Jef Van Den Bosch, manager van Wout van Aert, houdt het bij de uitleg die we vorige week al kregen: “De gesprekken lopen, het gaat de goede kant op.”

Dit artikel delen:

25 Reacties

jessevdalen 4 december 2018 om 12:33

Sensatie en niks anders

kelderfan 4 december 2018 om 12:36

Goed gezegd door Bierens namens Team Jumbo.
Hopelijk komt ’t goed, maar ’t blijft op deze manier wel een soap.

rahimns 4 december 2018 om 12:59

De media maakt er een soap van… volgens mij doet de ploeg het gewoon prima… geen nieuws, geen bericht. Prima, alles binnenskamers tot er wat te melden valt,

ah-ja 4 december 2018 om 12:37

Effe zien of Patrick hem nog kan binnenhengelen voor e jaartje

Romāns Vainšteins 4 december 2018 om 12:45

– Persoonlijke begeleiding
– Dik salaris
– Red Bull helm op de knar
– Moet per se rondblubberen
– Schrijft en zegt overal van alles
– Hele zwik conflicten bij ex-werkgever

Ik zou in extremis die Schip nog halen en er met een hele sloot Nederlanders (Teuny, The Rose, Taco, Poppel, Schippie) invliegen op de keien.

tendam 4 december 2018 om 12:51

Volgens mij snap je er weinig van. Je hebt een persoonlijke antipathie tegen Van Aert. Maar ze halen hem niet zomaar, ze willen een Vlaams boegbeeld omdat Jumbo de Vlaamse markt gaat betreden. Johnny van 't Schip gaat daarbij niet helpen.

aardappeljager 4 december 2018 om 12:53

Benieuwd hoe dat met die helm gaat mocht hij voor Jumbo gaan rijden

Romāns Vainšteins 4 december 2018 om 12:56

Ik heb he-le-maal niks tegen van Aert.

Enkel zitten er dermate veel ingewikkeldheden en bijsluiters aan ondertussen dat ik Jumbo niet meer het juiste team voor hem vind.

tendam 4 december 2018 om 13:02

Je hebt niks tegen Van Aert, maar bij elk bericht over hem zit je lekker te speculeren over wat hij allemaal zou eisen en hoe moeilijk hij zou zijn. Terwijl je daar concreet niks van weet.

Romāns Vainšteins 4 december 2018 om 14:00

Dooddoenertje Dammie.

Als we met zijn allen niks concreet weten kunnen we het hele forum wel opdoeken of overal van die oerlelijke disclaimers toevoegen van je 'volgens mij' 'zou kunnen' etc.

Als ergens de aangewezen plek bestaat om wielergeralteerde zaken lekker op de spits te drijven is dat hier.

Baik-Baik 4 december 2018 om 14:32

Van Aert schijnt een flink aantal persoonlijke sponsoren voor het veld te houden zodat Jumbo daar geen omkijken naar heeft. De Red Bull helm draagt hij niet op de weg. Bovendien gaat hij minder verdienen dan Boom verdiende.

vlek 4 december 2018 om 15:07

Van Schip? Wil trainen op gevoel, komt alleen voor hetzelfde salaris als Taco, moet per se met een kinderstuur rondfietsen, geeft aparte interviews en heeft wegens het te laat inleveren van zijn boeken een hele zwik boetes uitstaan bij de universiteitsbibliotheek.

Jumbo lijkt me niet het juiste team voor zo’n jongen..

KimJungPoels 4 december 2018 om 15:32

Nee, dan lijkt me iemand die altijd verontwaardigd is over wat dan ook inderdaad beter bij het team passen. ;)

Alto 4 december 2018 om 16:49

Misschien is Red Bull wel een nieuwe sponsor voor Team Jumbo. Werken al samen in de F1 met Verstappen en ook Nuis wordt door hen gesponsord

Mark 4 december 2018 om 17:56

Naast een sterke renner is Van Aert qua exposure waarde in België versus salariseisen echt een goede keuze. Na het wegvallen van Boonen (die daarvoor qua exposure waarde in België veruit het meeste waard was), nu heb je een paar oudjes Van Avermaet en Gilbert die qua exposure waarde nu nog veel waard zijn, maar die zijn gewend aan een ruim salaris.

Qua jonge renners met veel exposure waarde valt het in België nogal tegen Benoot, Wellens, Stuyven, Teuns, Lampaert en Naesen zijn prima renners maar komen niet in de buurt van de marketing / exposure waarde die Van Aert heeft. Ik geloof niet dat Van Aert zoveel meer vraagt dan deze namen, als het überhaupt al meer is.

EddyB1958 5 december 2018 om 11:19

Mark is precies heel close met Van Aert,toch wat betreft zijn salaris…
En dan is er de zogezegde marktwaarde, Jumbo zou 10 winkels openen in Vlaanderen en wij Vlamingen zouden en masse naar Jumbo trekken,enkel omwille van een wielrenner… Dan vergeet hij twee renners,nl Mathieu van der Poel,die heel wat supporters heeft in Vlaanderen en ene Remco Evenepoel,waar heel België veel van verwacht

ddjong67 4 december 2018 om 14:14

Het is zo makkelijk om iemand in het publiek te beschuldigen / beschadigen zonder dat de aangesprokene kan reageren. Bedenk eens hoe het zou voelen als iemand op een punt waar jij mogelijk heel gevoelig voor bent dat bij jou doet … Ooit las ik een mooie zin in de krant :

Vrijheid van meningsuiting stopt waar het respect voor de ander begint.

Ik blijf dat een geweldige zin vinden! Zouden we wat vaker paraat moeten hebben voordat we wat zeggen.

Romāns Vainšteins 4 december 2018 om 14:57

Zweverige onzinzin is het en respectgrens een onmeetbaar begrip. Stopt ie voor jou waar die voor mij begint ?

Emergo 4 december 2018 om 16:18

@RV Aan de hand van je reactie op ddong is dat kennelijk de grens waar voorbij geen respect geldt. Prettig.

KimJungPoels 4 december 2018 om 16:27

Weet je wat ik nou een goede uitspraak vond. ‘Het recht om je beledigd te voelen is tegenwoordig belangrijker dan het recht op vrijheid van meningsuiting.’

Die van jou vindt ik ook best aardig, maar de grens van wat we tegenwoordig nog respectabel vinden is zover opgeschoven dat ik het er helaas totaal niet mee eens kan zijn.

Laten we niet vergeten dat er twee partijen zijn die deze situatie gecreëerd hebben en daarmee ook het belangrijkst zijn in het ontstaan van deze soap en de daaruit voortvloeiende berichtgeving. Het lijkt me niet dat we met één van beide partijen medelijden moeten hebben. Al helemaal niet omdat er wielersites en wielervolgers zijn die er iets van vinden.

Hensie 4 december 2018 om 19:05

Wat een ontzettende linkse prietpraat van iemand die verschrikkelijk wil deugen. Vrijheid van meningsuiting stopt helemaal niet waar het respect voor de ander begint. Vrijheid van menigsuiting is namelijk absoluut. Er is in dit land niet iets als een recht niet beledigd te worden. Kweek maar een dikkere huid.

Zullen we het nu weer over fietsen hebben?

KimJungPoels 4 december 2018 om 19:36

Laat me even verduidelijken dat ik vind dat die stelling in het geval van veel mensen klopt. Iedereen moet zich tegenwoordig wel ergens beledigd door voelen.

Laat me ook even verduidelijken dat ik dat belachelijk vind. We moeten inderdaad veel meer van elkaar accepteren en ons niet zo snel beledigd voelen.

jessevdalen 4 december 2018 om 14:57

@baikbaik vgm weet jij daar niks van. Boom was zwaar uit vorm toen hij naar Jumbo kwam. Met de potentie die van aert liet zien gaat hij echt wel meer verdienen dan Boom zijn oude contract.

ddjong67 4 december 2018 om 18:04

KimJungPoels. Ik snap wat je bedoeld. IK deel je mening in dat opzicht! Zoiets van Je mag alles zeggen (juridisch), maar je moet niet alles willen zeggen (ethisch).

En tav je laatste alinea is er een spreekwoord: waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Daar doe ik niks aan af. Los van dat, ik ben niet in de positie om een oordeel te vellen. Daarvoor a) weet ik te weinig en b) ben ik niet de juiste partij. Verder : genoeg over gezegd denk ik ;)

vluggejapie 5 december 2018 om 05:18

Jumbo zal stiekem vooral tevreden zijn over alle publiciteit.

Oja en vrijheid van meningsuiting eindigt waar dictatuur begint.