‘Geld grootste struikelblok vroegtijdige komst Van Aert naar Jumbo’

dinsdag 4 december 2018 om 09:46
‘Geld grootste struikelblok vroegtijdige komst Van Aert naar Jumbo’

foto: PhotoPress.be

De komst van Wout van Aert naar Team Jumbo lijkt een kwestie van tijd. De verwachting van Het Nieuwsblad is dat het contract binnen twee weken getekend kan worden, waarna de Vlaamse crosser namens Team Jumbo zijn debuut zal maken op 2 maart in de Omloop Het Nieuwsblad. Toch zijn er nog een aantal punten waardoor de overstap allerminst zeker is, de rechtszaak tegen Sniper Cycling is niet de enige beer op de weg.


Team Jumbo zou namelijk volgens de Belgische krant moeite hebben met het ophoesten van het salaris van de nieuwe kopman. Het tweede probleem is dat Van Aert volgende winter ook wil crossen en dat Jumbo daar het geld niet voor heeft. Hierdoor moet Van Aert voor het crossseizoen zelf zijn mecaniciens en verzorgers regelen. De juridische zaak met Sniper Cycling is pas het derde punt. Jumbo is heel voorzichtig en wil graag dat Van Aert de schadevergoeding aan Sniper Cycling betaalt.

Op 21 december is de ploegvoorstelling van Jumbo. Of Wout van Aert dan op het podium verschijnt, is voorlopig nog onduidelijk.

Dit artikel delen:

44 Reacties

Tom Rey 4 december 2018 om 09:49

Is dit nu van van Aert die niet kan inschepen? Is dit het onvermogen van Jumbo in de hele situatie omdat Sniper Cycling ook nog altijd loert op een schadevergoeding? Ben inmiddels wel een beetje klaar met deze hele soap. Van Aert lijkt me echt een prima kerel overigens. Mocht ie dit lezen: Ben je bereid om op een of andere manier een oplossing te zoeken met Sniper Cycling zodat je gewoon bij LottoNL vrij kan beginnen of blijft het hard tegen hard?

rahimns 4 december 2018 om 10:09

Ik kan me voorstellen dat de ploeg zich goed wilt indekken. Verder was de ploeg al rond en zal er dus op de begroting niet meteen ruimte zijn om Van Aert binnen te halen (al heeft Plugge volgens mij wel eens iets anders gezegd). Maar vooral het punt van de rechtszaak is natuurlijk wel iets wat bij de ploeg niet lekker ligt.

john 4 december 2018 om 13:17

rahimns: Plugge lul wel meer dommen dingen oa over Rob Ruijgh drie jaar geleden dat hij doping gebruikten .En het nooit hard heeft kunnen maken

rahimns 4 december 2018 om 13:50

@John Wat er toen gebeurd is heeft totaal niets te maken met deze zaak. Niemand weet wat er toen gebeurd is en waarover het ging, dus laten we dat er buiten houden. Verder heeft Plugge nooit wat gezegd over deze onderhandelingen en volgens mij heeft hij zelfs gezegd dat er eventueel budget zou zijn voor Van Aert, dus dat klopt al niet met het verhaal vh nieuwsblad.

Mwielerfan 4 december 2018 om 17:29

Dat de vacansoleil generatie verdacht is mag geen verbazing zijn. Westra heeft zelfs al uitgelegd hoe het eraan toe ging

Jean Dumas 4 december 2018 om 09:54

En nu zal Wout water bij de wijn moeten doen, zo gaat dat.

AWestie 4 december 2018 om 10:08

Hoe kan ik dit rijmen met eerdere berichtgeving dat Jumbo nog een potje heeft voor een vroegere entree van WvA? Ik kom niet verder dan verhoogde eisen van Wout. Hopelijk is dit alleen maar even korte beschietingen, want Wout kan niet nog een clinch hebben.

AlfredoBinda 4 december 2018 om 10:14

Vrij wazig artikel van het Nieuwsblad:

– Dat geld voor een extra jaar salaris voor van Aert is geen enkel probleem voor Jumbo, er is volgens mij ook al meerdere keren aangegeven dat dat allang geregeld is. Wat het Nieuwblad hier zegt klopt dus gewoon niet. Bovendien is het vanuit marketingtechnisch oogpunt een koopje om voor een paar ton een jaar extra reclame te maken in België met van Aert.
– De persoonlijke trainer en verzorger van van Aert werken al bij Jumbo. Lijkt me niet zo moeilijk voor Wout om die, buiten hun contract van Jumbo om, voor een paar maandjes part-time in te huren in de winter.
– Natuurlijk wil Jumbo het liefst dat die hele rechtzaak zo snel mogelijk is afgehandeld. Maar als de UCI van Aert gewoon vrijgeeft is er 0 risico voor Jumbo, ongeacht wat de uitspraak van de rechtzaak gaat worden.

Mwielerfan 4 december 2018 om 17:31

Als ze al voor jumbo werken lijkt mij inhuren juist lastiger. Dat kan al snel als ontduiking van sociale premies gezien worden

leor 16 4 december 2018 om 10:19

Jammer dat Team Jumbo de problemen van Wout lijkt aan te grijpen om hem onder druk te zetten bij de loononderhandelingen. Lijkt me niet echt een goede start van het huwelijk.

jessevdalen 4 december 2018 om 10:21

Suggereren gaat goed hier

Romāns Vainšteins 4 december 2018 om 10:25

Ik zou er als Jumbo zijnde van afzien die van Aert.

Het is een hartstikke professionele gast die monsterhard kan rijden maar er zitten zo veel haken en ogen aan die gast dat je er een te complexe bak gedoe bij krijgt. Daarnaast is het nog eens een strijkijzer die eigenlijk moet gaan winnen zoals Vanmarcke dat zou moeten, het kan de beste worden maar zolang er een aan blijft hangen …..

En dat wintergedoe is natuurlijk ook iets dat je niet moet willen. Als je behoorlijk betaalt moet ie ook gewoon mee als hardrijder naar de tour of zo.

KimJungPoels 4 december 2018 om 10:35

Een strijkijzer is het natuurlijk allesbehalve. Hij heeft bijvoorbeeld Drucker en van der Poel al eens opgelegd in een sprint op de weg. Maar verder ben ik het wel met je eens.

AlfredoBinda 4 december 2018 om 10:38

Wat? Van Aert is best rap en kan prima een sprintje winnen van een klein groepje. Die is echt totaal niet te vergelijken met Vanmarcke op dat gebied..

En dat ‘wintergedoe’ betekend toch niet dat hij geen volledige wegseizoen kan draaien? Hij is straks gewoon fulltime in dienst van Jumbo en zal ook een heel wegseizoen rijden. Daarnaast zal hij, grotendeels op eigen kosten, een paar veldritten rijden in de winter(dus bij lange na geen volledig crossseizoen van 30+ veldritten). Jumbo betaald er geen cent extra voor maar hun tenue zal wel zichtbaar zijn in de cross. Dat lijkt me eerder een voordeel dan een nadeel.

Jeff 4 december 2018 om 10:44

Niet mee eens. De haken en ogen zit aan Nuyens en Sniper Cycling. Van Aert zeult dit nu mee in zijn rugzak, maar eens dat van de baan is, heeft Jumbo wel een echte kopman voor z’n klassiekersploeg die nu al sterk is. Een betrouwbare kerel met een sterke kop die kan fungeren als bliksemafleider voor Teunissen, Van der Hoorn & Roosen.

Een strijkijzer is Van Aert allerminst. Geen echte spurter en net iets trager als MVDP waarschijnlijk, maar met mannen als Vanmaercke, Terpstra, Benoot & zelfs Naesen zou ik hem zo naar de finish sturen.

Als Jumbo Van Aert wil voor reclame voor z’n supermarkten in België lijkt me dat wintergedoe best interessant. Ook Bianchi kan zijn crossfietsen beter op de markt zetten met Van Aert. Aangezien zijn trainer en verzorger al in dienst zijn bij jumbo, lijkt het me enkel de mecanicien die nog betaald moet worden. Verder helpt Van Aert’s familie wel.

Romāns Vainšteins 4 december 2018 om 10:55

Read my lips > van Aert is een Strijkijzer. Die Vanmarcke was ook zogenaamd van een vinnig eindschotje voorzien toen Gilbert Boonen’s spurt in de omloop verklootte.

maklukzat 4 december 2018 om 11:27

Van Aert legde een paar weken terug Iserbyt er nog op in de sprint. Echt traag is hij niet.

Jeff 4 december 2018 om 11:36

Toen Vanmaercke Boonen klopte in de Omloop was Gilbert 31e… Hoe heeft hij juist die spurt verkloot voor Boonen?

Anyway, als Van Aert jou voorbij spurt, mag jij naar de dokter met je verkoudheid.

Romāns Vainšteins 4 december 2018 om 12:31

Het was Flecha ja,

Taliesin 4 december 2018 om 16:54

Beste RV,

Als ervaren veldrit kijker kan ik je verzekeren dat van Aert geen strijkijzer is in de sprint.
Ik heb m iedereen behalve van der Poel en Merlier al eens zien kloppen in de sprint, die zijn gewoon nog rapper. Vanmarcke kan ie zeker hebben.

Mwielerfan 4 december 2018 om 18:43

Terpstra en vanmarcke hebben ook wel eens sprintjes met een groepje gewonnen. Maar met sagan boonen gva degenkolb en kristoff redt je het daar niet mee.

peervaneynthoven 6 december 2018 om 13:25

Gelukkig ben jij Jumbo niet en……..je weet wat er van de uitspraak “read my lips” is terechtgekomen? Dus dat “strijkijzer” neem ik ook met een korreltje zout. Kortom, ik ben het niet met je eens.

kampie 4 december 2018 om 10:36

De aannames vliegen je om de oren hier. Misschien kan WvA in zijn column zeggen hoe het echt zit.

Peter Haijes 4 december 2018 om 10:58

Vlgs mij;

Op de weg.

Met wat goede wil heeft Team Jumbo een jaar eerder supertalent Wout van Aert in de gelederen. Deze jonge wielrenner heeft het nu al in zich om de komende jaren de ronde van Vlaanderen, Paris-Roubaix met nog een zwik aan voorjaarsklassiekers te winnen, dat ziet de lekenbroeder zelfs.
Lars Boom kan dat ook maar rijdt in 2019 voor een andere ploeg en ik zie momenteel (met alle respect voor Dylan G.) geen andere Jumbo-renner uit het Nederlandse taalgebied die dat zou kunnen.
Jumbo moet die vent nu binnenhalen en niet zeuren over geld.

In het veld.

Van Aert heeft, na het gelazer met zijn oude, in no time een kek ploegje opgebouwd, met een horde aan sponsors die het nodige aan duiten willen spenderen om de man zijn rondjes op de veldfiets te laten doen.

Met andere woorden; op de weg v.a. maart 2019 in het geel-zwart van Jumbo, en bij wijze van spreken de eerstvolgende afspraak in het veld een geel-zwart tenue met aanvullende sponsors die de salarissen voor de entourage van Wout met plezier willen betalen.

Iedereen blij…

Samlambeej 4 december 2018 om 11:52

Ik heb het maanden geleden al gezegd: Hij wil in 2019 al een eerste lading poen zoals ze hem zoetjes beloofd hebben in dat contract van ’20. Ik schat zo dat dat eventjes een paar ton meer is dan wat hij van de Nickerd zou ontvangen. Van zelf een afkoopsom betalen is geen sprake. Toch een moeilijke zaak P. VDB zijnde als jullie zelf het contract hebben verscheurd en dan vroegtijdig gaan aankloppen bij Jumbo met allerlei eisen en om de smurrie op te kuisen. Ik herinner me de hashtag “#sabbatjaar” nou ja, vul maar in. Beetje misselijk allemaal.

Evenals dat Red Bull-gedoe, die shit draait je tot over de maan.

Jeff 4 december 2018 om 11:56

Slokje zure Red Bull gedronken?

tendam 4 december 2018 om 12:16

Naar verluidt had hij bij Sniper meer kunnen verdienen dan bij Jumbo. Ik denk sowieso dat de soep niet zo heet wordt gegeten, ze komen er wel uit. Maar dat Jumbo niet staat te springen om allerlei extra bedragen te voldoen lijkt me ook logisch.

Samlambeej 4 december 2018 om 12:37

@tendam
Daar ging Carrefour voor zorgen. Zou dat nog doorgaan na de OK met Jumbo? Lijkt me stug.

tendam 4 december 2018 om 12:53

@samlambeej
Natuurlijk gaat dat nu niet door, dat lijkt me logisch.

Samlambeej 4 december 2018 om 13:12

@tendam
Wat zit je hier dan irrelevant tussen te pennen? De temperatuur van de soep lijkt me duidelijk. Het is koek en ei, of moeder-koek. In dit geval, een moeilijke bevalling.

tendam 4 december 2018 om 13:54

Eh… ok. Als je het zelf maar snapt.

AWestie 4 december 2018 om 12:21

Crelan wilde hem toch blijven supporteren? Ik zie een win-win situatie. Zij hoesten wat extra op en in de winter fietst WvA voor Jumbo-Crelan

ddjong67 4 december 2018 om 12:30

@jessevandalen: “Suggereren gaat goed hier” … #stuurlui?

wielrenner 4 december 2018 om 15:32

@jeff, Boonen zat te vroeg op kop bij een straffe tegenwind!

wielrenner 4 december 2018 om 15:36

En… Van Aert moet het komend seizoen eerst maar eens gaan bewijzen. Het zou fijn zijn als het eens over overwinningen gaat dan over al die poespas.

Mwielerfan 4 december 2018 om 18:50

Klinkt alsof wva en meer geld wil opeens en extra budget voor zn irrelevante winter hobby en het door hem geforceerde conflict afgekocht wol hebben door jumbo.
En dat voor kerst rond. We gaan het zien

tendam 4 december 2018 om 18:53

Toch aardig wat Vlamingen die kijken naar die irrelevante winterhobby. Goede exposure voor Jumbo.

Jeff 5 december 2018 om 12:38

@MWielerfan, waar haal je dat toch allemaal jongen? Ben jij Plugge of Jef VDB? Dan kan je weten wat Van Aert wil. Anders kan je beter je mond houden ipv een renner zitten zwart te maken met je ongefundeerde en gekleurde conclusies.

EddyB1958 5 december 2018 om 11:42

Voor de Van Aert die hards Binda,Jeff,Mark, Kristof Damen,mag er precies geen kritiek gegeven worden naar hun idool toe.
Ach ja Binda,hij drinkt en niet hij drinkd…

Jeff 5 december 2018 om 12:40

Hey Eddy, alles goed? Gefundeerde en terechte kritiek is altijd welkom. Alleen jammer dat ik dat zo zelden lees. In plaats daarvan krijgen we kenners die Van Aert niet moeten en hem blindelings lopen zwart te maken.

Kan je ook even op je interpunctie letten Eddy? Na een komma volgt een spatie.

Romāns Vainšteins 5 december 2018 om 13:26

Het is hier een discussieforum Jeff.

Jeff 5 december 2018 om 14:24

En een discussieforum betekent dat je zo maar wat mag schrijven? Leugens, beledigingen, insinuaties, kwaadsprekerij… doe maar op? Voor mij in elk geval niet.

Romāns Vainšteins 5 december 2018 om 14:52

Leugens > Hier neergepende stellingen maken altijd de kans om een leugen te blijken omdat wij hier niet alles weten.

even goed kun je stellen dat niets een leugen is want om dezelfde reden is het nooit 100% zeker dat je liegt

insinuaties > zijn het geraamte van een discussiesite, wij pogen hier het onbekende te duiden en daarvoor moet je aannames doen.

kwaadsprekerij > is in deze niet te voorkomen en ook subjectief/in the eye of the beholder.

west 5 december 2018 om 22:39

Natuurlijk wacht Jumbo zo lang mogelijk. Alsof van Aert nog een jaar voor een andere ploeg gaat rijden. Er is geen één ploeg die voor één lullig jaartje, zonder kans op verlenging, zijn handen gaat branden aan dat sniper-rechtzaak-verhaal en op de koop toe zijn huidige kopmannen in het harnas jaagt. Dus hoe langer Jumbo bluft, hoe goedkoper van Aert wordt.