Wilier nieuwe naamsponsor Southeast-Venezuela

donderdag 28 april 2016 om 21:16
Wilier nieuwe naamsponsor Southeast-Venezuela

Wilier Triestina

SouthEast-Venezuela krijgt fietsenfabrikant Wilier Triestina als nieuwe hoofdsponsor. De ploeg van onder meer Filippo Pozzato gaat vanaf de Giro d’Italia verder onder de naam Wilier-Southeast, zo meldt de Spaanse krant Marca.

Naast een nieuwe naam krijgt de formatie ook een nieuw shirt, waarin op verzoek van de Italiaanse fietsenfabrikant de rode kleur terug te vinden is.

Wilier staat voor “W l’Italia liberata e redenta” (Lang leve Italië, bevrijd en verlost). De ploeg leverde in het verleden onder meer de fietsen van Liquigas, Gerolsteiner, Cofidis en Lampre. Alessandro Ballan veroverde in 2008 in Varese op een fiets van Wilier de wereldtitel.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Tom Rey 28 april 2016 om 21:25

Wel opmerkelijk. Chinese bedrijven zien dus toch geen heil in het wielrennen?

0
Sjohrz 28 april 2016 om 21:31

Tja je moet als fietsfabrikant toch ook weer positief in het nieuws komen

0
Jacco van Stierop 28 april 2016 om 21:48

Goed nieuws. Wilier-fietsen horen thuis in het profpeloton.

0
Hakkie2 28 april 2016 om 21:54

Wat ik begreep uit de Gazzetta dello Sport van een paar dagen terug (zie mijn post in het topic "nieuws" van een paar dagen geleden) was het alleen voor de Giro. Dit lijkt toch alsof het definitief is. Ben benieuwd welke van de twee het is. Het rood van wilier vind ik in elk geval een verbetering.

0
SteVwonder 28 april 2016 om 22:03

Opvallend dat ‘Venezuela’ nog geld kan steken in de ploeg. Land is failliet

0
Thijs E 28 april 2016 om 22:32

Profi presentatie trouwens, de een met haar haren voor de sponsornaam, de andere met een grote micro

0
MIG 28 april 2016 om 22:46

Volgens mij (en volgens Marca) heet de ploeg Willer-Southeast en is Venezuela uit de naam verdwenen. Niet geheel verrassend.

0
Quick step minded 28 april 2016 om 23:11

hoe lelijk kan een shirt zijn

0
Mathias Frank 28 april 2016 om 23:15

Hoe moet je Willier uitspreken? Toch niet op z’n Frans of wel?

0
Skedel 29 april 2016 om 00:02

Worden ze alleen fietssponsor of gaan ze ook de motoren regelen?

0
ivo001 29 april 2016 om 10:12

De mouwtjes van tinkoff en het shirt van Nippo, dat wordt nog verwarrend.

0
koos1 29 april 2016 om 11:59

Met afstand het meest verschrikkelijke shirt in het peleton. Wat zal de ontwerper gedacht hebben? Er moet wat rood bij, de voorkant dan maar.

0
LucasR 29 april 2016 om 13:18

@Frank: Wieljèr, met klemtoon op de tweede lettergreep.

0
allieballie 29 april 2016 om 15:30

Mooi kut voor Pozzato, heeft hij niet een shirtje ontworpen, wordt het nu vervangen door een groot rood vlak. Hij kijkt ook niet heel blij op de foto.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone