Southeast-Venezuela heeft elf namen op papier voor Giro d’Italia

Door , dinsdag 19 april 2016 om 20:55

Southeast-Venezuela heeft al een voorlopige selectie klaar voor de aankomende Giro d’Italia, die op 6 mei van start gaat in Apeldoorn. De Italianen hebben elf renners aangewezen die in aanmerking komen voor de eerste grote ronde van het jaar. Daarvan moeten er nog twee afvallen.


Enkel Filippo Pozzato, Manuel Belletti, Matteo Busato en Andrea Fedi hebben al één of meerdere grote ronde(s) gereden in hun carrière. Jakub Mareczko (21), Enrique Sanz (26), Mirko Trosino (23), Matteo Draperi (25), Julen Amezqueta (22), Cristian Rodríguez (21) en Daniel Felipe Martinez (19) kunnen hun debuut maken in de Ronde van Italië.

Voorselectie Southeast – Venezuela voor de Ronde van Italië 2016 (06-29 mei)
flag-it Jakub Mareczko
flag-it Filippo Pozzato
flag-it Manuel Belletti
flag-it Matteo Busato
flag-it Andrea Fedi
flag-es Enrique Sanz
flag-it Mirko Trosino
flag-it Matteo Draperi
flag-es Julen Amezqueta
flag-es Cristian Rodriguez
flag-co Daniel Felipe Martinez

Dit artikel delen:

9 Reacties

TomVD 19 april 2016 om 21:59

Leuke ploeg! Die eerste 6 namen lijken me wel zekerheden, daarnaast zou ik ook zeker Amezqueta meenemen. De 2 afvallers zullen volgens mij van de resterende namen komen.

@ redactie: Het is Amezqueta ipv Amezquet

Verweggistan 19 april 2016 om 21:59

Ik denk dat Draperi en Trosino afvallen, die hebben nog niet echt indruk gemaakt dit jaar.

Jelle van der Linden 19 april 2016 om 22:46

Voor wie zullen ze gaan in de sprints Mareczko of Belletti?

TomVD 19 april 2016 om 22:58

@ Jelle van der Linden: Volgens mij is Mareczko de snelste na een vlak parcours. Massasprints na een iets zwaardere rit eventueel met uitgedunde groep lijkt Belletti me de sterkste man.

Rosanero 20 april 2016 om 00:50

Daniel Martinez móét mee. Geweldig talent.

TomVD 20 april 2016 om 01:56

Volledig mee eens Rosanero en Verweggistan! Ik denk dat als Draperi en Trosini zouden afvallen dat Southeast met hun sterkst mogelijke team zou starten. Ik geloof niet dat ze ooit in een positie komen waar ze echt zullen moeten knechten maar deze ploeg kan een mooie giro rijden! Mareczko voor de pure sprints, Belletti voor de zwaardere ritten en Sanz als alternatief moest Belletti falen. Fedi, Pozzato en Busato voor de heuvelritten en nog enkele aanvallende talenten. Ik weet wel zeker dat er wt-ploegen zijn die veel mindere ploegen aan de start gaan zetten dan deze ploeg met wildcard!

Striga 20 april 2016 om 07:59

Wat is er met Monsalve gebeurd ? Die reed vorig jaar nog sterk in de Giro.

hardfietser 20 april 2016 om 13:18

Monsalve schijnt momenteel geen ploeg te hebben. Rijdt wat doelloos rondt in de binnenlanden van Venezuela…

SCIC 20 april 2016 om 17:54

Southeast Venezuela ……. Zonder ook maar 1 Venezolaan in de ploeg …….??