Wielertransfers 2022: Waerenskjold, Fuglsang, Sagan

donderdag 24 juni 2021 om 08:46
Wielertransfers 2022: Waerenskjold, Fuglsang, Sagan

foto: Cor Vos

In de rubriek Wielertransfers zet WielerFlits de laatste geruchten en bevestigingen op een rij. Met vandaag nieuws over onder anderen Søren Waerenskjold, Jakob Fuglsang en Peter Sagan.

Waerenskjold blijft bij Uno-X

Søren Waerenskjold heeft ondanks interesse uit de WorldTour zijn contract bij Uno-X verlengd. Het 21-jarige talent uit Noorwegen heeft zijn handtekening gezet onder een contract tot eind 2023 bij de ploeg die zich ontpopt heeft tot revelatie van dit voorjaar. Eerder dit seizoen werd Waerenskjold vijfde in de het Circuit de Wallonie en won hij de proloog in de Vredeskoers voor beloften. Onlangs werd hij nog tweede op het Noors kampioenschap tijdrijden achter Tobias Foss.

Volgens Noorse media kon Waerenskjold rekenen op interesse van onder meer Intermarché-Wanty-Gobert, dat zijn ervaren landgenoot Alexander Kristoff al gebonden heeft voor volgend jaar.


Kamp-Fuglsang in gesprek met Cofidis

Ligt de toekomst van Jakob Fuglsang bij Cofidis? Die kans is zeker aanwezig. Het management van de Deense kopman van Astana-Premier Tech laat aan La Gazzetta dello Sport weten dat hij in gesprek is met de Franse WorldTour-formatie. De 36-jarige Fuglsang heeft ook de optie om te blijven. “Tot nu toe ben ik met twee ploegen in gesprek, dat zijn Astana-Premier Tech en Cofidis”, aldus de agent van Fuglsang.

De winnaar van de meest recente Ronde van Lombardije koerst al sinds 2013 voor Astana. Momenteel beschikt hij over een aflopend contract.


‘TotalEnergies op pole voor Sagan’

De strijd om de handtekening van Peter Sagan is nog altijd in volle gang. Een contractverlenging bij BORA-hansgrohe kwam al ter sprake, Deceuninck-Quick-Step is de revue gepasseerd, maar het lijkt erop dat TotalEnergies op pole position staat voor de krabbel van Sagan.

Bronnen melden aan La Gazzetta dello Sport dat de transfer van de Slowaakse kampioen naar TotalEnergies ‘als afgerond kan worden beschouwd’. Het Franse ProTeam, waar nu nog Niki Terpstra onder contract staat, kan mogelijk ook rekenen op een nieuwe fietsensponsor. Specialized wil Sagan niet kwijtraken als boegbeeld en aast op een samenwerking met TotalEnergies.

foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

17 Reacties

bswinkelss 24 juni 2021 om 08:55

Gaat Bora dan op andere fietsen rijden? 3 world tour teams lijkt me een beetje te veel van het goede of niet?

harryjohan71 24 juni 2021 om 09:08

Wordt Total Energie dan WT volgend jaar?

bswinkelss 24 juni 2021 om 08:57

Zal bora dan overgaan op giant?

Magician 24 juni 2021 om 09:14

De deal tussen Specialized en BORA loopt dit jaar ook af als ik me niet vergis, die Sagan krijgt natuurlijk wel wat knaakjes dus logisch als ze meeverhuizen met hem als ze in hem meer waarde zien dan een hele ploeg (wat commercieel gok ik zo is voor ze)

Turtlehead 24 juni 2021 om 10:45

Ik zou als in Specialized was langzaam overschakelen op een nieuw gezicht. Maar internationaal is Evenepoel wellicht nog niet zo interessant…

Magician 24 juni 2021 om 14:23

Gezien zijn persoonlijkheid zeker een goede kanshebber om dat stokje als het ware over te nemen, maar zelfs als Sagan nooit meer iets wint en straks achter de geraniums zit kan je hem nog steeds aankondigen als de man van..

Polleke 24 juni 2021 om 09:49

Astana is stilaan aan het leeglopen zo.., de Spanjaarden naar Movistar, min. LLS die nasr Bahrein trekt en grote baas Vinokourov en zijn gevolg op weg naar de uitgang…

Scott Sunderland 24 juni 2021 om 09:56

De laatste keren dat het contract van Fuglsang afliep bij Astana werd er vooral in pers medegedeeld dat hij behalve met Astana ook met andere ploegen in gesprek was. Movistar was vorige keer bijvoorbeeld in de race. Maar telkens tekent hij uiteindelijk gewoon bij Astana. Spelletje tussen de zaakwaarnemer van Fuglsang en Vinokourov. Dus ik gok ook nu weer dat hij bij Astana blijft. Volgens mij wil hij helemaal niet weg.

de adelaar 24 juni 2021 om 12:47

Vino heeft geen lakens en oliecentjes meer uit te delen

DeGroteMolen 24 juni 2021 om 10:57

Wat gaat er eigenlijk met Terpstra gebeuren? Ik denk niet dat hij kan blijven, is allemaal wat tegengevallen de afgelopen 2 jaar.

Wheely 24 juni 2021 om 11:20

Terug naar het oude nest met wolfjes misschien?

Baukema Tomoulin 24 juni 2021 om 15:16

De carrière van Terpstra zit er stilaan op. Vorige jaren kon je dan terugvallen op Roompot, maar nu zal het een andere Franse of Belgische pro-tour ploeg worden. Wie heeft destijds de licentie van Milram over genomen?

Shinzawai 24 juni 2021 om 11:27

Vooralsnog schiet het niet echt op met Franse ploegen en dure buitenlandse kopmannen. Denk dat we van Fuglsang en Sagan dus niet veel meer mogen verwachten.

hans mezger 24 juni 2021 om 12:29

Bora 2022 = Canyon

Drossard Kudus 24 juni 2021 om 12:46

Lijkt me een logische combinatie idd

Gr.R. 24 juni 2021 om 12:50

Van der Poel naar Bora?

Bazza_B 25 juni 2021 om 00:08

Nee MvdP blijft waar hij is, waarom zou hij verkassen?

Headlines

Materiaalzone

Populair