Wielertenues 2021: Dit is de outfit van Qhubeka ASSOS

vrijdag 22 januari 2021 om 17:02
Wielertenues 2021: Dit is de outfit van Qhubeka ASSOS

foto: RV

Qhubeka ASSOS heeft het wielertenue voor het nieuwe seizoen bekendgemaakt. De opvolger van NTT Pro Cycling in het peloton kiest voor wit-zwarte shirts met fluogele accenten.

Vooral de kenmerkende Qhubeka-handen op de voor- en achterkant vallen gelijk op. De handen symboliseren de wens van de ploeg en non-profitorganisatie Qhubeka Charity om mensenlevens te veranderen door middel van de fiets. “Het is ook een signaal naar huidige en nieuwe partners om hun hand op te steken om onze ploeg te versterken”, laat de ploeg weten. In de Franse Ster van Bess√®ges maakt de trui haar wedstrijddebuut.

“Onze nieuwe trui is echt prachtig. Ik kan niet wachten om de ploeg erin te zien koersen”, aldus ploegbaas Doug Ryder. “Samen met onze partners bij ASSOS ben ik persoonlijk bij het ontwerp betrokken geweest. We hebben extra aandacht besteed aan het laten zien van de weg die deze ploeg heeft afgelegd. In de kraag van de trui dragen we het woord ‘Ubuntu’ (ik ben omdat wij zijn, red.) om aan te geven dat je in een ploeg er niet alleen voor staat.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

lander luypaert 22 januari 2021 om 17:05

Deze vind ik wel gaaf!

klootje kriekeljon 22 januari 2021 om 17:08

Geweldige uitspraak ook van het woord Qhubeka. Moet je eens proberen na te doen.

S'mon 22 januari 2021 om 17:09

Te veel handjes op de achterkant naar mijn menig, ik vind ook dat de handjes langs de voorkant je dikker doen lijken.

Gr.R. 22 januari 2021 om 18:31

Dat kan een renner die op koersgewicht is, wel hebben.

S'mon 22 januari 2021 om 19:50

Gezonder zou een beter woord zijn dan ;)

Murcia 22 januari 2021 om 17:11

Mooi tenue, maar waarom weer die rare gele accenten? Moet er van de UCI soms een fluorescerend effect op de shirts te zien zijn?

Etio 22 januari 2021 om 17:25

Eens ja, met name de manier waarop. Nu lijkt het alsof er een fluorgele markeerstift is gebruikt om het woord “change” te markeren.

joowii 22 januari 2021 om 17:22

Is het Riis zelf die als model fungeert? Mag wel een kilootje af zo lijkt ‘t…

CeRo 22 januari 2021 om 17:31

Dat is Simon Clarke.

Frank V 22 januari 2021 om 18:13

Riis is er al lang uitgebonjourd.

Tenue is praktisch een kopie van Dimension Data van enkele jaren terug.
Minder lelijk dan veel andere tenues. Maar weinig gewaagd met zwart en wit.

CechRepublic 22 januari 2021 om 18:43

Wat een grauwe inspiratieloze non outfit. Het is niet eens heel lelijk, maar wel gewoon volstrekt nietszeggend.

wielrenner 22 januari 2021 om 20:18

Goh die Ryder is “persoonlijk” bij het ontwerp aanwezig geweest. Heel bijzonder toch?

plattenband 22 januari 2021 om 20:29

Hopelijk voor de ploeg blijft het tijdens ’t seizoen niet alleen bij handjes op het shirt, maar hier en daar ook in de lucht…

Ik hoor het dj Regi al roepen! Waar zijn die…

Derierre de la course 22 januari 2021 om 23:26

Leuk bedacht maar volgende keer het werk van de stagiair wel wat bijschaven.

Polleke 23 januari 2021 om 10:14

Vooral van een kledingsponsor die hoofdsponsor is geworden zou je toch iets meer spektakel verwachten…

Bikeage 23 januari 2021 om 12:09

En weer een lelijk gedrocht erbij!

Headlines

Materiaalzone

Populair