Wielertenues 2021: Deceuninck-Quick-Step kiest voor blauw en donkerblauw

donderdag 10 december 2020 om 13:46
Wielertenues 2021: Deceuninck-Quick-Step kiest voor blauw en donkerblauw

foto: Deceuninck-Quick-Step/Wout Beel

Deceuninck-Quick-Step rijdt volgend seizoen in een geheel blauw tenue. Een groot deel van het tenue is helder blauw en vanaf de buik donkerblauw. Daarmee neemt de ploeg afscheid van het wit, dat afgelopen jaar nog grotendeels te zien was.

De schouderpartij, het borst en een deel van de buik zijn helder blauw. Dat gedeelte is ook voorzien van lichte streepjes, die volgens de ploeg duiden op wolvenharen. Dat is dan weer een verwijzing naar de bijnaam van Deceuninck-Quick-Step: The Wolfpack. De onderkant van het shirt en de broek kleuren donkerblauw.

De kleding is ontworpen en gemaakt door producent Vermarc Sport, waar de ploeg van Patrick Lefevere al lang mee samenwerkt. Sprinter Sam Bennett zegt een groot fan te zijn van het nieuwe tenue: “Het marineblauw is heel stijlvol. Ik vind het ook mooi dat ze het iconische blauw aan de bovenkant hebben gehouden. Een paar helden droegen dat blauw ook, zo had Tom Boonen grote successen in dit truitje. Ik kijk er naar uit om het te dragen volgend seizoen.”

foto: Deceuninck-Quick-Step/Wout Beel

Dit artikel delen:

34 Reacties

Melkzuur 10 december 2020 om 14:00

Geslaagd vind ik. Zonder het logo van Lidl zou het echter nog zoveel mooier zijn.

Wheely 10 december 2020 om 15:44

Het Lidl logo oogt een beetje goedkoop?

rogierb 10 december 2020 om 18:02

Het oogt vooral geel.

Murcia 10 december 2020 om 14:09

Mooi tenue, moet wel lachen om die wolvenharen. Kom op jongens, je moet als reclamebureau ergens een grens gaan trekken in het refereren aan de Wolfpack.

Chris Van Uden 10 december 2020 om 14:23

Die wolvenharen zijn inderdaad wel een beetje lachwekkend.

VerstandOpNul 10 december 2020 om 14:43

Ik zie nog veel mogelijkheden met het Wolfpack thema:

https://www.amazon.com/Mountain-Three-Wolf-Short-Sleeve/product-reviews/B002HJ377A

AWestie 10 december 2020 om 14:16

Prima, maar saai: 7-

Michelangelo 10 december 2020 om 14:38

Ben niet echt fan van deze outfit. Ik vond het pakje van dit jaar mooier/frisser met het wit-blauw.

Maar ja, ieder zijn meug…

Marveloke 10 december 2020 om 15:00

Helemaal mee eens. Normaal ben ik altijd blij als wielerploegen jaarlijks een ander kitje ontwerpen. Dan is het later ook makkelijker te achterhalen welk jaartal het is als je oude koersen of foto’s terugkijkt. Toch vind ik deze ook tegenvallen, en ben ik het helemaal met je eens dat ze beter het kitje van dit jaar hadden kunnen houden. Die was ook gewoon echt mooi.

Wheely 10 december 2020 om 15:42

Je bent ook totaal geen fan van deze ploeg Michelangelo, dat scheelt weer gelukkig. ;)

Michelangelo 10 december 2020 om 16:44

Jammer genoeg fietsen ze zo vaak in beeld… ;-)
En dat mogen ze dan van mij doen in een iets mooier pakje dan dit…

Chasse_patate 10 december 2020 om 14:43

Lelijk!

Apemantus 10 december 2020 om 14:45

Weinig opzienbarend. Best wel lelijk en saai eigenlijk.

anarkeeorange 10 december 2020 om 14:50

Geen haar op hun benen maar wel op hun rug?

Paling99 10 december 2020 om 15:02

Vind het geen geslaagd tenue. Donkerblauw/wit is een veel meer uitgesproken dan dit donkerblauw/lichtblauw.

stibadi 10 december 2020 om 15:14

Veel beter dan de tuinbroeken. Ik zou graag wat meer variatie zien, dan de vele donkere kleuren die we al zien. Maar in elk geval vooruitgang.

OllekeBolleke 10 december 2020 om 15:18

Het truitje van 2020 was mooier, maar dit ontwerp gaat er nog mee door.

VespavanBern 10 december 2020 om 16:15

Leuk, maar niet speciaal. Pakken van 2019 toch wel echt een stuk beter. Snap niet dat ze de laatste jaren zo veranderen bij DQS

vanSpringel 10 december 2020 om 16:26

Toch weer die T U I N B R O E K

Romāns Vainšteins 10 december 2020 om 16:51

QS zoals we het kennen, saaie shirts, toffe coureurs.

plattenband 10 december 2020 om 16:53

Elk jaar beetje anders he. Naar mijn idee vorig jaar het meest gedurfd maar het lelijkst. Nu stijlvol saai. Die haren geven een kleine nuance maar vallen gelukkig niet teveel op.

Had iets gedurfder mogen zijn…

Maar het belangrijkste is zoals steeds hoeveel keer dat truitje zal recht veren op het einde van een koers.

Bikeage 10 december 2020 om 17:00

Gruwelijk lelijk, maar net iets minder dan de vorige tuinbroek.

Pizzi 10 december 2020 om 17:19

Net iets minder lelijk dan het witte shirt met blauwe stiksels.

SteelHorseCowboy 10 december 2020 om 17:25

Als het nou toch elk jaar anders moet, laat er dan tenminste nog een soort ontwikkeling in zitten. De ontwerpers van dit team doen maar wat. Het shirt van dit jaar was al helemaal beneden pijl. En dit is in principe hetzelfde. Maar dan anders. Zonder dat het er beter op wordt.

Arie den Blanken 10 december 2020 om 17:29

Is vooral bedoeld om al die idiote fans en nog idiotere toerfietsers die daar gevoelig voor zijn het waan idee te geven dat ze met hun tenue van vorig jaar voor schut lopen/rijden. Ik let daar nooit zo op maar staat er een andere sponsor op dan vorig seizoen?

Kelder is de Man 10 december 2020 om 17:42

Tourfietsers in teamkleding.. Waar een mens zich al niet aan kan storen.

Wheely 10 december 2020 om 17:57

Ik vind het altijd wel leuk om iemand in een oud tenue te zien rondfietsen. Kwam laatst nog een Belkin tegen.

Kelder is de Man 10 december 2020 om 18:13

Fiets na een vergeten wasbeurt ook in een Acqua & Sapone. Gewoon omdat ze voor een tientje te koop zijn op het Waterlooplein ipv een Rapha van boven de 50.

plattenband 10 december 2020 om 19:54

Hier (VL) heet zoiets ‘commerce’. Dat betekent dat een ploeg hierin een vorm van inkomsten zoekt. Hoewel het niet veel is verdient de ploeg dus wat aan verkoop van shirts aan wielertoeristen die up-to-date willen zijn. Geen verandering aan het shirt is dus geen reden om een nieuw aan te kopen.
Verder heb je de verzamelaars en zij die de geschiedenis en toekomst van hun ploeg volgen…

Arie den Blanken 11 december 2020 om 13:06

@Kelder is de Man: Als ik niet met mijn toerclub een toertje doe rijd ik nog wel eens in Panasonic jasje wat ik ooit van een oud-prof heb gekregen.

Arie den Blanken 11 december 2020 om 13:08

@Plattenband: Inderdaad “commerce”. Het zijn meestal de kledingsponsors die eisen jaarlijks het tenue te veranderen ook al zou dat eigenlijk niet nodig zijn. Om reden zoals jij aangeeft.

plattenband 10 december 2020 om 19:56

Vraagje; ik zie hier ‘tuinbroek’ staan. Op wat slaat dat? Is dat het zwarte deel in het tenue? Of vanwaar dat woord?

Bikeage 11 december 2020 om 00:47

Het pak van vorig jaar, blauwe bibshorts, met witte jersey met blauwe stukken, leek net een blauwe tuinbroek over een wit t-shirtje. Ontwerp is vrijwel hetzelfde gebleven. Nu een soort tuinbroek over een blauw shirtje. Je moet er maar in willen fietsen. Prima als je een miljoen per jaar krijgt, maar dat wielertoeristen hier ook nog geld voor neerleggen, legt weer een pijnlijk bloot dat mensen geen smaak hebben. Los van het feit dat fietsen in een profpak net zo treurig is als een potje gaan voetballen in een compleet Ajax/Feyenoord/whatever pak.

Veloburto 10 december 2020 om 23:47

Weer een beetje terug naar de outfit waar Terpstra P-R mee won

Headlines

Materiaalzone

Populair