Wielertenues 2020: Team Sunweb ook komend seizoen in rood tenue

dinsdag 10 december 2019 om 11:55
Wielertenues 2020: Team Sunweb ook komend seizoen in rood tenue

foto: Team Sunweb

Team Sunweb zal ook in 2020 in het karakteristieke rode shirt met witte banen blijven koersen. Dit maakte de Duitse WorldTour-ploeg bekend tijdens haar presentatie in Amsterdam.

Aan het tenue verandert in vergelijking met het afgelopen seizoen vrij weinig. De hoofdkleur in het shirt blijft rood, en de zogenoemde Keep Challenging-stripes zijn eveneens aanwezig. De grootste wijziging is de grote ‘é’ op de schouders van fietsensponsor Cervélo, terwijl alle zwarte letters zijn veranderd in wit. Ook ontbreekt de geleidelijke overgang van rood naar zwart in het shirt.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Apemantus 10 december 2019 om 12:38

Barry heeft weer poep op het behang gesmeerd. Het ging over sport maar is vervallen in heel iets anders. Ben er klaar mee.

Als je oppert dat het leuk zou zijn, als een in alle opzichten Nederlands team met dito licentie zou gaan rijden, en het vervolgens op zo'n volslagen idiote wijze uit z'n verband wordt gerukt en geassocieerd wordt met rechtse denkbeelden, dan kijk ik een deurtje verder.

04398 10 december 2019 om 12:51

en het hoofdkantoor van Sunweb zit in Zwitserland.

Apemantus 10 december 2019 om 12:59

Ik snap ook niet waarom ze de ploegpresentatie niet gewoon in Bern houden.

ChefSpijker 10 december 2019 om 13:16

Boeit het nou echt welk vlaggetje ervoor staat bij een ploeg? Alsof Astana destijds ook als Luxemburgse ploeg werd gezien… Of Katusha als Zwitserse de afgelopen jaren. En zo zijn er vast tal van voorbeelden.

oilsmoke 10 december 2019 om 13:16

Maar Triton de eigenaar van Sunweb is Zweeds..

Apemantus 10 december 2019 om 13:27

@Chefspijker Ja het maakt uit onder welk vlaggetje, dat zei ik net. Te meer omdat er geen necessiteit meer is om onder Duitse licentie te blijven rijden, en het feit dat dit nog niet teruggedraaid is zijn oorsprong vindt in pure laksheid.

Apemantus 10 december 2019 om 13:28

@oilsmoke Nog een keer mijn openingspost lezen, misschien begrijp je het na twee keer lezen.

Groningen 10 december 2019 om 14:56

Apemantus, waar maak je je druk om?

Barry Batsbak 10 december 2019 om 18:07

Zo is dat! Eigen ploegen eerst! Ook een Nederlandsche veldrit-serie in het leven roepen; de PVV-troffee. En een zuiver Nederlandsche rittenkoers, de Tour de Pays-Bas. Oh nee, de Ronde der Lage Landen. Buitenlandse renners doen mee buiten mededinging, sterker nog; ze mogen alleen knechten.

Eigenlijk zouden we Corendon ook moeten verplichten om als ploeg voor NL uit te komen… Het Vaderlandsche wielrennen zal heersen!!

Apemantus 10 december 2019 om 18:39

Wat een bijzonder trieste reactie. Te belachelijk voor woorden om zaken op deze wijze uit hun verband te rukken. Walgelijk gewoon.

Barry Batsbak 10 december 2019 om 19:01

Oh, de sarcasme-knop hapert.

Maar waar maak je je druk om. Een overwinning van Mollema in zijn Trek-shirtje doet mij meer dan een overwinning van Roglic in een Jumbo-shirt. Het vlaggetje achter de rijder zegt meer dan dat van de ploeg wat mij betreft.

Apemantus 10 december 2019 om 19:16

ik zal je één ding vertellen, dat sarcasme van jou is totaal geen gevat sarcasme. Volkomen misplaatst. Beetje ongefundeerd mensen ervan insinueren dat ze er extreem rechts gedachtengoed op na te houden. Fijne kerel ben jij.

SnellePelle 10 december 2019 om 19:24

@Barry batsbak……

Wat dat niet die personage uit New Kids?

Barry Batsbak 10 december 2019 om 21:17

Eerst zelf een sfeer van ultra nationalisme creëren en vervolgens janken als er gekscherend een rechtsdraaiende draak mee gestoken wordt. Wat een giller. Als ik een mooie rood-wit-blauwe pleister had zou ik hem je geven om de pijn te verzachten.

Nou pardon hoor, ik wist niet dat jij het monopolie had op gekheid op een stokje.

Apemantus 10 december 2019 om 23:30

Ultra nationalisme nog wel…

Barry Batsbak 11 december 2019 om 12:45

Lekker makkelijk, een ander van poep smeren beschuldigen en je eigen shit gauw wegvegen. Kansloos.

west 10 december 2019 om 19:01

Die polls moeten jullie ook eens wat meer tijd in gaan steken… Hoe kan je over een effen rood shirt en een zwarte broek nou zeggen dat het enkel “mooi” of “zooi” is? De woorden saai, oubollig, onherkenbaar of bv zelfs netjes komen eerder naar boven…

SnellePelle 10 december 2019 om 19:22

@west is meer van TJV geel…

west 11 december 2019 om 12:29

Daar zou het woord zooi meer van toepassing zijn. Gelukkig zie jij daar niks van want alles is immers toch zwart/wit.
Wel makkelijk hè? Lekker dingen maar aannemen om interessant te doen?

SteelHorseCowboy 10 december 2019 om 22:35

Heel goed dat ze tegen de trend in van die ‘geleidelijke overgang van zwart naar..’ zijn afgestapt.
De é op de schouders is ook mooi.
De streepjes.. hadden van mij niet gehoeven.