Wielertenues 2018: Sunweb kiest voor subtiele wijzigingen

vrijdag 15 december 2017 om 14:04

Sunweb heeft het shirt onthuld waarin onder andere Tom Dumoulin, Wilco Kelderman en Sam Oomen in 2018 zullen schitteren. Het design dat enkele subtiele wijzigingen kent ten opzichte van dit jaar zal door zowel de WorldTour-ploeg, de vrouwenploeg als het opleidingsteam gedragen worden.


Voor het vijfde jaar op rij staan op het shirt twee grote strepen, de zogenoemde Keep Challenging-strepen die een staan voor de continue ontwikkeling van de renners en voor de continue groei in een professionele sportomgeving.

Op de rug is het rode woordlogo van Sunweb vervangen voor de rode Spark, het icoontje van hoofdsponsor Sunweb. Op de borst prijkt bij zowel de mannen als vrouwen het UCI-logo van het wereldkampioenschap ploegentijdrit.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Patat Lefevre 15 december 2017 om 14:13

Blijft afschuwelijk en saai.

HoofdIsVrij 15 december 2017 om 14:19

En het dan via de sociale kanalen presenteren als een radicaal ander shirt. Haha…

Romāns Vainšteins 15 december 2017 om 14:19

Zo subtiel dat je het totaal niet opmerkt kennelijk. Ook ik vind het een draak van een shirt.

Samlambeej 15 december 2017 om 14:20

Wat ik nu niet snap. Als je hoofdsponsor witte stranden en blauwe lucht verkoopt dat je in een zwart-wit tenue gaat rijden

Arema Pro Cycling Team 15 december 2017 om 14:21

Prima. Niet gaan lopen klooien met kleuren zoals o.a. Katusha!

Koel 15 december 2017 om 14:39

Het is in ieder geval een shirt waar je hard mee gaat…..

Ivan 15 december 2017 om 14:58

Uiteindelijk is die van Tom toch geel.

west 15 december 2017 om 14:59

“Keep challenging” (bleh, nat), geldt blijkbaar niet voor de ontwerpafdeling…

Vlinder 15 december 2017 om 15:33

Ik vind het een mooi shirtje hoor. Herkenbaar en met een frisse kleursamenstelling.

Veloburto 15 december 2017 om 15:54

Blijft een spuuglelijk shirt.

Chassepatatte 15 december 2017 om 16:02

Weinig innovatief maar met de herkenbare strepen en geen gebruik van vloekende kleurencombinaties vind ik het best een goed shirt. Zou liever hierin rondrijden dan dat vreemde shirt van BMC.

schipperaar 15 december 2017 om 16:36

Mooi strak en dynamisch zonder toeters en bellen in afgetekende lijven, die eten niks teveel.

ikbenprocycling 15 december 2017 om 17:13

Ze vergaten er ‘Kiss my’ boven te zetten

SteelHorseCowboy 15 december 2017 om 18:50

Twee zwarte strepen op een flets shirts blijven twee zwarte strepen, ook als de marketingafdeling er een zwetsverhaal omheen verzint.

west 15 december 2017 om 18:56

2 bruine strepen. Dat is pas een uitdaging.

vanSpringel 15 december 2017 om 20:55

Prachtig shirt !
Ik kan het weten omdat ik esthtica heb gestudeerd.

Tinkerbell 15 december 2017 om 21:00

Blijft een van de lelijkste tenues in de World Tour.

Jungle Man 16 december 2017 om 00:53

Samen met het sky shirt afgetekend de lelijkste

KnightBiker 16 december 2017 om 01:32

@vanspringel – maar je kan de naam van je studie niet goed spellen? Er is een opleiding Esthetica maar die leidt je op tot plastisch chirurg… denk niet dat dat je kwalificeert om over het ontwerp van dit shirt te oordelen.
(mijn opleiding grafisch vormgeven daarentegen…)
Moet zeggen dat ik aan dit design 'gewend ben geraakt' Maar de behandeling van de S op de rug is echt heel erg cheap en het rood valt weg tegen het contrasterende zwart (op deze foto's dan) en ik vind zoals anderen al opmerken dat je hiermee niet de belevingswereld van het merk Sunweb uitdraagt, zelfs al zijn de geometrische vormen mooi en evenwichtig te noemen (het shirt hoeft geen oefening in esthetica te zijn, het moet de sponsor, het team vertegenwoordigen en opvallen, dat laatste lukt enigszins door de hoge contrasten).
Verder vind het shirt eigenlijk best mooi, maar dat is niet hetzelfde als goed of functioneel, het vasthouden aan dit ontwerp doet me denken aan de ruitjes van SlipStreamSports (Vaughters) die moesten er ook in maar leiden alleen maar af van de stijl van de sponsor.

Sebas 16 december 2017 om 08:01

Het blijft een mening, ongeacht je studieachtergrond.