Wie moet Wilco Kelderman vervangen in de Giro?

Door , zaterdag 6 april 2019 om 08:30

Wilco Kelderman moet een kruis maken over zijn deelname aan de Giro d’Italia. Voor Sunweb-kopman Tom Dumoulin is het ontbreken van de 28-jarige Kelderman een aderlating. Wie moet hem vervangen? WielerFlits ging op zoek naar de alternatieven.

Voorlopige Giro d’Italia-selectie Team Sunweb 2019
flag-be Jan Bakelants
flag-nl Tom Dumoulin
flag-us Chad Haga
flag-au Chris Hamilton
flag-nl Wilco Kelderman
flag-au Robert Power
flag-nl Martijn Tusveld?
flag-be Louis Vervaeke


Dit artikel delen:

17 Reacties

Ab Normaal 5 april 2019 om 16:10

Dit is funest voor Tom.
Het devies wordt dus: zo laat mogelijk het roze pakken.

debbie1998 5 april 2019 om 16:15

Gezien de historie van Kelderman, heeft de ploegleiding hier uiteraard rekening mee gehouden.

Marcel1112 5 april 2019 om 16:16

Toch maar Roche

Blaudzun 5 april 2019 om 16:23

Dit is het beste wat Tom kon overkomen. Een knecht die geen gevaar is om bij in het wiel te zitten.

Brummel 5 april 2019 om 16:27

Misschien dat Ten Dam vergeet dat hij inmiddels een ander shirt aanheeft…

Mathieu Moller 5 april 2019 om 17:03

En Oomen en Kelderman wisselen, dus Oomen naar de Giro en Kelderman naar de Tour? Of zou Kelderman sowieso al naar de Tour gaan?

Swielerfan 5 april 2019 om 17:29

Kelderman zou al naar de Tour gaan

Gilberto 5 april 2019 om 19:10

Kelderman gaan natuurlijk nooit ‘sowieso’ ergens heen…

bartje 5 april 2019 om 17:35

Als ik Tom was zou ik de hele Giro overslaan nu de ondersteuning er simpelweg niet is, en de ploeg Oomen voor de leeuwen laten gooien.. Alles op de tour en Vuelta..

montventoux 5 april 2019 om 17:38

Bij McKinsey en KPMG zijn ze vanavond nog druk aan het rekenen wie volgens de modellen vervanger zal zijn.

Ondertussen schreeuwt alles dat met gevoel te maken heeft: allemaal naar de Tour. Froome naar de vaantjes rijden. Go Dumoulin. Go Kelderman. Go Oomen.

Verweggistan 5 april 2019 om 18:54

Roy Curvers zal wel weer komen opdraven.

Jan Blokland 5 april 2019 om 18:55

Roche ligt voor de hand. Maar de planning gaat zo wel naar de vaantjes.

Gilberto 5 april 2019 om 19:12

Ik schaam mij er een beetje voor dat ik me er op betrap dat ik me begin te irriteren aan van die renners die altijd maar vallen, alsof ze dat met opzet doen…

Poeksel 5 april 2019 om 20:11

“Maar net daar [De Tour] gaat Dumoulin niet voor een klassement”

Ik vroeg me af of dit echt al bekend was. Gelukkig kwam daarna het antwoord:

“Omdat nog niet duidelijk is of Dumoulin in de Tour ook voor een klassement gaat of niet.”

LightPhoenix 5 april 2019 om 22:02

Tusvald er ook uit, Oomen en Roche erin.

Viktrodriguez 6 april 2019 om 10:25

Dit is natuurlijk wel je reinste wanbeleid. Gokken op een erkende brokkenpiloot als meesterknecht in een toch al smalle selectie.

sooike 8 april 2019 om 23:57

Kelderman lijkt zijn credits verspeeld te hebben bij heel veel ploegen en ploegleiders. Niemand wil meer bij hem in de buurt rijden !