Wesley Kreder wint in Oss

donderdag 16 juni 2016 om 16:26
Wesley Kreder wint in Oss

Foto: Wouter Roosenboom

Wesley Kreder heeft in de Ster ZLM Toer de etappe naar Oss gewonnen. De 25-jarige renner van Roompot Oranje Peloton was na een rit van 186 kilometer de sterkste renner in een kopgroep die het peloton voorbleef. De zege van Kreder is de vijftigste Nederlandse UCI-zege dit seizoen.

De rit werd gekleurd door een vlucht van vier renners. Wesley Kreder (Roompot Oranje Peloton), Jasper Hamelink (Metec-TKH), Twan van den Brand (Jo Piels) en Merijn Korevaar (Rabobank) wisten een voorsprong uit te bouwen van vier minuten en veertig seconden. In de slotfase kwam het door LottoNL-Jumbo aangevoerde peloton dichtbij, maar de vluchters zouden over de dagzege beslissen. Daarin klopte Kreder Van den Brand en Korevaar.

Jos van Emden blijft aan de leiding van het algemeen klassement. Morgen gaat de rittenkoers verder met een etappe met start en aankomst in het Limburgse Buchten.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Mooie_Mario 16 juni 2016 om 16:28

Groenwegen 2e of 3e in peloton sprint.

katerkop 16 juni 2016 om 16:28

Hahaha en dat in deze sprinterskoers. Gefeliciteerd Kreder

Moi 16 juni 2016 om 16:28

Mooi dat de vluchters op dit parkoers vooruit bleven! Sprinters kwamen net een paar seconde te kort, Kittel 4e, Groenewegen 5e

xistnc 16 juni 2016 om 16:29

Hè hè, eindelijk weer een Kreder die wat wint. Feli! #Roompotttttttt

vlek 16 juni 2016 om 16:30

Leuk! Raymond was goed bezig dit seizoen, maar Wesley is de Kreder die het ijs breekt.

AZH 16 juni 2016 om 16:32

Wordt zo toch een leuk seizoen voor Roompot! Raymond verdient ook nog wel een zege

arviidd 16 juni 2016 om 16:32

Lotto Jumbo trein? waar waren de andere Lotto’s en Etixx dan?

MME 16 juni 2016 om 16:33

Netjes, mooie overwinning voor Roompot! Lekker bezig de laatste tijd

Chrys 16 juni 2016 om 16:35

@arviidd
Die waren vast aan het klagen dat Lotto-NL niet hard genoeg doorreed. ;)

Speedy 16 juni 2016 om 16:38

Leuk voor Roompot. Kreder in Nederland en straks Weening in Zwitserland!

Chrys 16 juni 2016 om 17:31

Wel heel erg beschamend dat een fatsoenlijke top 10 gewoon meer dan een uur op zich laat wachten.

Laatste man 16 juni 2016 om 17:32

Hup Holland :)

@Chrys,
Eens!

xistnc 16 juni 2016 om 17:47

Dus door die kopgroep van 3 houdt Van Emden de leiderstrui.

katerkop 16 juni 2016 om 17:51

die Zonneveld gewoon in het peloton terwijl de helft eraf ligt.

Bulcke 16 juni 2016 om 18:02

@ xistnc : sterke tactiek van de jumbo mannen. Behoud van de trui en de trein goed getest

Joachim 16 juni 2016 om 18:13

@ katerkop, huh ja hoe kan dat? Ik ken hem enkel als columnist en via twitter, ik wist niet dat hij zelf fietste en op dit niveau mee kon. En ik zie dat hij dit jaar voor het eerst in 13 jaar een contract bij een ploeg heeft, vreemd.

Verweggistan 16 juni 2016 om 18:59

@Joachim: Voor het eerst in 8 jaar. Hij reed eerst voor Lowik op CT niveau, ging naar het Spaanse amateurcircuit in de hoop prof te worden, dat lukte niet; reed toen nog een jaar in Azie bij MarcoPolo. Werd daarna journalist en koerst sinds vorig jaar weer (vooral strandraces) werd NK strandracen en kon op die manier een contract krijgen bij Parkhotel. Reed dit jaar ook al goed in oa Drenthe.

Wheely 16 juni 2016 om 19:02

Is dit ooit eerder voorgekomen op 1 dag? Twee renners van Roompot winnen een rit en twee renners van TLJ krijgen de leiderstrui omgehangen. Bizar leuk dit!

ghostwriter 16 juni 2016 om 20:53

Geweldig voor Roompot dat ze vandaag twee keer winnen maar mooi ook dat Groenewegen in de sprint alleen Kittel beter zag zijn.

AZH 16 juni 2016 om 21:26

@Wheely: vorig jaar wonnen Groenewegen en Lammertink ook op dezelfde dag. Geen leiderstruitjes voor lotto toen denk ik

Headlines

Materiaalzone

Populair