Wesley Kreder voor twee jaar naar Cofidis

dinsdag 28 september 2021 om 12:03
Wesley Kreder voor twee jaar naar Cofidis

foto: Cor Vos

Wesley Kreder koerst vanaf komend seizoen in Franse loondienst. De 30-jarige Nederlander heeft namelijk zijn krabbel gezet onder een tweejarige verbintenis met Cofidis. Kreder komt over van Intermarché-Wanty-Gobert.

Kreder, die na enkele jaren op het continentale niveau in 2013 prof werd bij Vacansoleil-DCM, zal bij zijn nieuwe ploeg onder meer worden gekoppeld aan klassementskopman Guillaume Martin. De twee kennen elkaar nog van hun gezamenlijke periode bij Intermarché-Wanty-Gobert. “In de wedstrijden die we toen samen reden, klikte het meteen”, aldus Kreder. “Guillaume weet dat hij toen onder alle omstandigheden op mij kon rekenen.”

Kreder hoopt bij zijn nieuwe ploeg ook van goudwaarde te zijn voor de kopmannen. De Nederlander wil ook graag deelnemen aan grote rondes. Dit jaar maakte hij zijn debuut in de Giro d’Italia en Vuelta a España en dat smaakt naar meer. “Het is een droom om voor Cofidis uit te komen. Ik ben erg blij dat ik nu deel uitmaak van deze prestigieuze ploeg. Alles is nieuw, maar ik ben klaar om de uitdaging aan te gaan. Ik geef altijd 200% voor een ploeg.”

Veelzijdig 
Teammanager Cédric Vasseur is ook erg enthousiast. “We zijn erg blij met de komst van Wesley. Hij is een veelzijdige en toegewijde coureur. Hij zal meteen een belangrijke rol spelen in de klassiekers en voor onze kopmannen in rittenkoersen.” Kreder, die zeker niet traag is aan de meet, won in zijn carrière al een keer de Ronde van Midden-Nederland, de Tour de Vendée en een etappe in de Ster ZLM Tour.

Dit artikel delen:

20 Reacties

platteprijs 28 september 2021 om 12:13

Verrassend. Benieuwd wat Cofidis in Kreder ziet. Volgens mij eerste Nederlander ooit bij Cofidis.

hjvd1982 28 september 2021 om 12:24

Michiel Elijzen ? (2006 en 2007)

platteprijs 28 september 2021 om 12:53

Klopt ja, en Mathieu Heijboer ook volgens PCS.

Scott Sunderland 28 september 2021 om 13:22

Vergeet Jans Koerts niet. Die was één jaar persoonlijk knecht van O’Grady. Hij mocht aanvankelijk ook nog bij Cofidis blijven, maar toen besloot O’Grady te vertrekken daar.

Sagan=hulk 28 september 2021 om 12:23

Cofidis nu al 27 renners onder contract voor 2022, vorig jaar hadden ze er 28.

E. Viviani, A. Viviani, Drucker, Haas, Sabatini, Berhane, Barcelo en Morin nog geen contract, heel wat kunnen dus niet blijven.

Magician 28 september 2021 om 12:55

Viviani zal uiteindelijk nog wel vertrekken met zijn broertje, Sabatini idem al is voor hem de tijd misschien rijp om er lekker mee te kappen. Net zoals voor Drucker. En wat er dan nog overblijft, tsja. Opvulling.

Scott Sunderland 28 september 2021 om 13:24

Nathan Haas lijkt me ook een zekerheid qua vertrekken. Wat rijdt die al jaren slecht zeg. Einde carrière lijkt logischer.

De Cabybara van de Conradkade 28 september 2021 om 14:01

Hoop die weg gaan dan inderdaad.

Italianen zullen wel een package deal hebben ergens.
Hopelijk komt Berhane wel nog ergens aan de slag.

de adelaar 28 september 2021 om 12:31

Die zag ik niet aankomen

Turtlehead 28 september 2021 om 12:57

Nee, heel vreemd. In die twee grote rondes onzichtbaar maar nuttig werk gedaan ‘in de schoot van het peloton’?

Ik wist niet eens dat ie er in twee gestart was dit jaar.

the student 28 september 2021 om 13:10

Het wielergeslacht Kreder sla je niet zomaar het peloton uit. Maar hij is toch nagenoeg onzichtbaar als renner.

Scott Sunderland 28 september 2021 om 13:27

Op voorspraak van Guillaume Martin dus. Die krijgt het privilege om zelf knechten van buitenaf te vragen. Martin weet wat hij aan Kreder heeft, ook al is dat voor mij bijvoorbeeld niet zichtbaar. Ik vond hem niet zo geweldig rijden bij Wanty dit jaar hoor, maar schijn bedriegt kennelijk.

VerstandOpNul 28 september 2021 om 13:30

Wel bijzonder, direct een klik tussen Wesley en Guillaume.. Benieuwd wat ze voor gemeenschappelijke interesses hebben..

De Cabybara van de Conradkade 28 september 2021 om 13:59

Immanuel Kant misschien?

VerstandOpNul 28 september 2021 om 16:07

Wesley lijkt me idd wel iemand met verlichte idealen..

Lalsacien 28 september 2021 om 17:08

Kabouter Wesley was wel diepzinnig…

Scott Sunderland 28 september 2021 om 18:45

Zou het niet zoiets zijn als sportauto’s ofzo… Misschien doe ik ze beide tekort. Misschien lezen ze allebei Houellebecq.

wielrenner 29 september 2021 om 07:34

Ich denke also bin ich…