Wanty-Gobert blijft Corendon-Circus voor in UCI-ranking

woensdag 23 oktober 2019 om 17:10
Wanty-Gobert blijft Corendon-Circus voor in UCI-ranking

foto: Cor Vos

Wanty-Gobert is Corendon-Circus voorgebleven in de UCI Europe Tour-ranking. Wanty-Gobert eindigde achter Total Direct Energie op de felbegeerde tweede plaats, die recht geeft op een gegarandeerde wildcard voor alle eendaagse wedstrijden in de WorldTour.  


Verder is het nog onzeker of Wanty-Gobert ook recht heeft op een gegarandeerde wildcard in de grote rondes en meerdaagse WorldTour-wedstrijden. In de hervormingsplannen van de UCI staat dat bij achttien WorldTour-teams (zoals nu het geval is), de beste twee ProContinental-ploegen van het jaar ervoor een gegarandeerde wildcard voor alle WorldTour-wedstrijden krijgen, maar aankomend jaar ziet het er naar uit dat er meer dan achttien teams in het bezit zullen zijn van een WorldTour-licentie.

Worden er meer dan achttien teams toegelaten tot de WorldTour, dan vervalt de gegarandeerde wildcard voor de grote rondes en de overige WorldTour-etappekoersen voor Wanty-Gobert. De UCI zal woensdag bekendmaken welke teams een WorldTour-licentie verkrijgen.

Uitslag Europe Tour Ranking
1. flag-fr Total Direct Energie (5152.67 punten)
2. flag-be Wanty Gobert (5086 punten)
3. flag-be Corendon-Circus (4898 punten)
Volledige uitslag


Meer over de strijd tussen Corendon-Circus en Wanty-Gobert:

Dit artikel delen:

23 Reacties

Yeez 23 oktober 2019 om 17:14

Woensdag als in vandaag?

A.M.M. Jonkers 23 oktober 2019 om 17:17

Correct!

Arema Pro Cycling Team 23 oktober 2019 om 17:36

Jammer, denk dat vele organisatoren liever de Cor en Don boys zien starten.

Turtlehead 23 oktober 2019 om 17:39

alleen als MvdP meedoet denk ik. En die gaat zeker niet overal starten volgend jaar, met het oog op de Olympische Spelen.

Dumoulist 23 oktober 2019 om 18:11

MvdP kan toch al overal starten waar hij z'n zinnen op heeft gezet. Voor Nederland is het beter dat Wanty tweede is geworden. Van Poppel zie ik namelijk nog wel een paar mooie uitslagen rijden met die extra wildcards.

Franco Ballerini 23 oktober 2019 om 18:20

Dan ben jij één van de laatsten die nog vertrouwen heeft in van Poppel.

Thoin 23 oktober 2019 om 18:27

MVDP krijgt elke wildcard die hij wil, dat zal het probleem niet zijn.
Daarnaast doe je Correndon ook geen plezier met Dauphiné en dat soort koersen.
Wanty hunkert daar meer naar.

Tour 2020: Cofidis, TTDE, Arkea en Wanty? wss wel zeker

Panache 23 oktober 2019 om 18:27

Die organisatoren die Corendon liever aan de start zien, hebben alle vrijheid om Corendon een wildcard te geven, dus er is geen probleem (bij 18-19 WT ploegen).

@Thoin: die 2e plek betreft enkel gegarandeerde WT eendagskoersen. Voor alle WT wedstrijden moest je 1e worden.

Vinyakke 23 oktober 2019 om 17:42

Hilaire weet jaar na jaar heel goed waar hij mee bezig is. Chapeau voor die oude rot!

Barry Batsbak 24 oktober 2019 om 09:01

Hilaire is een held. Ik gun hem dit van harte.

Vinyakke 23 oktober 2019 om 17:47

Ik weet niet waar anders posten dus doe ik het maar hier. Chapeau voor LTJ & DQS, ze zijn elkaar waard wat dat betreft. Maar wat ik vooral opvallend vind: hoe komt het dat de meesten op dit forum wat lacherig doen over de leiding van LTS, inclusief Thijs Zonneveld in zijn podcast terwijl ze meer WT-ploegen achter zich laten in de ranking dan voor zich moeten dulden? Het waren toch flaterende knarren van de oude stempel die niets van koerstactiek kennen? En je kunt ze ook al niet werwijten zich weg te stoppen, zijn zowat het meest in de aanval geweest!

Panache 23 oktober 2019 om 18:32

Geen idee, vraag het Thijs Zonneveld via Twitter, of reageer ‘op de man’ wanneer iemand een in jouw ogen onnodig denigrerende opmerking over het team maakt. Dan krijg je (trol of niet) antwoorden.

FDJ 23 oktober 2019 om 18:00

Zal voor beiden weinig uitmaken denk ik zo. Wat Mathieu van der Poel wil rijden zal de ploeg een Wildcard opleveren en Wanty had omgekeerd ook zijn wildcards wel gekregen.

koos verrek 23 oktober 2019 om 18:05

Jammer wel leuk voor hilair

xistnc 23 oktober 2019 om 19:00

De zogenaamd felbegeerde 2e plek, die hetzelfde waard is als de 3e plek. Tenzij er alsnog 18 WT-ploegen zijn volgend jaar, maar de kans daarop is marginaal.

Maillot à Pois 23 oktober 2019 om 21:15

is ook mijn conclusie, die strijd om de 2de plek was met grote waarschijnlijkheid een strijd zonder doel.

EmPeHa 23 oktober 2019 om 19:13

Heeft MvdP voor niets de MTB try out in Tokyo laten schieten :(

Covadonga 23 oktober 2019 om 19:24

Ik denk niet dat Correndon overal zo maar een wildcard krijgt. Dat hangt heus niet altijd alleen maar af van MvdP.

Silent Hill 23 oktober 2019 om 20:40

In vorige artikels hierover (vooral deze) leek Wanty een vogel voor de kat – dat was toch de toon in die artikels. Dupont deed het nu toch niet zo fantastisch, en toch eindigt Wanty comfortabel 2de. Vanwaar die wending ?

Maillot à Pois 23 oktober 2019 om 21:18

2 zaken volgens mij:
Eiking heeft in de eindstand in Guangxi redelijk wat punten gepakt
Wanty had veel punten te verdedigen in Taihu Lake, maar bij nader onderzoek in de UCI ranking werden de punten van vorig jaar in Taihu Lake om een of andere reden niet bijgeteld bij Wanty. Die van dit jaar wel, dus in plaats van punten te verliezen hebben ze daar pure winst gescoord.

Romāns Vainšteins 24 oktober 2019 om 07:21

Mbt reden 2, Waarom is over die schokkende gebeurtenis geen artikel langsgekomen?

thorsen 24 oktober 2019 om 09:39

@Romans, en een begeleidend filmpje met de beweegredenen van MvdP om dit zo te organiseren.

Silent Hill 24 oktober 2019 om 00:33

Top info, Maillot à Pois.
Super bedankt !