Vuillermoz wint op Olympisch parcours Rio na Franse dominantie

Door , zondag 16 augustus 2015 om 17:59
Vuillermoz wint op Olympisch parcours Rio na Franse dominantie

foto: Sirotti

Alexis Vuillermoz heeft het Test Event van de wegwedstrijd van de Olympische Spelen in Rio de Janeiro gewonnen. De Fransman ontsnapte in de slotfase uit een kopgroep en kwam solo over de meet. De Belg Serge Pauwels en Vuillermoz’ landgenoot Romain Bardet eindigden op de plekken twee en drie.

Deze testwedstrijd volgde het Olympische parcours, maar kende een minder aantal kilometers dan volgend jaar. De plaatselijke circuits werden wel verreden, al zullen deze in 2016 vaker worden aangedaan.

Op het lastige gedeelte van het parcours werd het kaf van het koren gescheiden. De gehele Franse ploeg (Romain Bardet, Tony Gallopin, Alexis Vuillermoz, Warren Barguil en Thibaut Pinot) reed op kop, en zij kregen Serge Pauwels, Valerio Conti, Yuri Trofimov en twee thuisrijders (Kleber da Silva en João Gaspar) met zich mee.

De Fransen wisten de overtalsituatie uit te spelen. Vuillermoz ontsnapte in de finale en soleerde naar de overwinning aan de Copacabana.

flag-br Rio – International Road Cycling Challenge (Test event) (1.2)
Uitslag: Rio de Janeiro – Rio de Janeiro (164,3 km)
1. flag-fr Alexis Vuillermoz
2. flag-be Serge Pauwels op 22s
3. flag-fr Romain Bardet z.t.
4. flag-fr Tony Gallopin
5. flag-ru Yuri Trofimov
6. flag-fr Thibaut Pinot op 24s
7. flag-br Kleber Ramos op 3m42s
8. flag-fr Warren Barguil op 4m24s
9. flag-gb Ben Swift op 6m56s
10. flag-au Simon Clarke z.t.

15. flag-nl Sjoerd van Ginneken op 10m29s

Dit artikel delen:

22 Reacties

SSJGohan 16 augustus 2015 om 18:02

Quelle équipe!
Fransen blijkbaar gemotiveerd richting RIO 2016 :-)

mackie 16 augustus 2015 om 18:16

@ssjgohan,

Was ook wel een van de weinige landen die een wt waardige selectie afstuurde. Ned b.v. stuurden zelfs amateurs naar dit event

Prima Facie 16 augustus 2015 om 18:22

voor het eerst sinds 2001 dat een Fransman een eendaagse koers buiten eigen land weet te winnen.

nickdt 16 augustus 2015 om 18:32

Helaas voor de Fransen, telt deze niet meer, omdat het een testevenement was.

Sammysosa 16 augustus 2015 om 18:32

@PF; haha, geniaal!

@Mackie; je hebt de toekomstige tijd en verleden tijd in één zin, dat is lastig lezen.

LyndaLid 16 augustus 2015 om 18:33

@ PF

Wat zeg jij nou..? Gallopin won uit mijn hoofd recent nog San Sebastian. Of was het een grapje en snap ik hem niet?

Sammysosa 16 augustus 2015 om 18:37

@LL; het laatste.

xistnc 16 augustus 2015 om 18:46

Fransen winnen vooral in eigen land, maar ik kan me bijvoorbeeld ook van Voeckler, Chavanel en Demare wat zeges buiten Frankrijk herinneren. Dus ik laat me de grap ook graag uitleggen.

Prima Facie 16 augustus 2015 om 18:55

Als het klopte wat ik zei was het geen grap geweest maar een feitelijke opmerking. Het was voor de grap dus noodzakelijk dat de opmerking niet helemaal correct was. Dank xtc voor het voltooien van m’n grap.

xistnc 16 augustus 2015 om 18:56

@PF
niet helemaal => helemaal niet

Turtlehead 16 augustus 2015 om 19:12

@PrimaF: echt waar? Dat is bijna niet te geloven.

edit: haha.

Prima Facie 16 augustus 2015 om 19:41

@xtc
Ik kan hem ook uitleggen als je het echt heel graag wil

Wigo 16 augustus 2015 om 19:48

Mackie, als de amateurs NA het event gestuurd zijn zullen ze wel niet gestart zijn ;-)

Thoin 16 augustus 2015 om 21:57

Er was ook Jalabert in San Sebastián was volgens mij 2002

Quick step minded 17 augustus 2015 om 00:23

Is er ergens op het wereldwijde web een volledig uitslag te vinden?

xistnc 17 augustus 2015 om 00:45

Ja hoor! Gewoon bij de UCI.

NairoQ 17 augustus 2015 om 00:46

Kom, leg uit. Iedereen wacht erop PF. Alsjeblief.

Wheely 17 augustus 2015 om 01:04

Ik mis hier ook de clue geloof ik…

rahimns 17 augustus 2015 om 05:43

@PrimaFacie nou wordt ik zelfs nieuwsgierig

Wim Kruithof 17 augustus 2015 om 07:01

Sammysosa schijnt hem acuut aangevoeld te hebben, maar mij bedrukt de gedachte dat de clue nog wordt uitgestippeld.

DeLuiaardVanLimburg 17 augustus 2015 om 08:50

Sjoerd van Ginneken verdienstelijk 15e op 10 minuten!

Zjoske 17 augustus 2015 om 14:27

Lichtelijk overdrijven is humor, vraag maar aan Zonneveld. Hij verdient er geld mee in zijn columns.

Headlines

Materiaalzone

Populair