Vuelta-ritwinnaar Wallays provoceert Quick-Step Floors: “Losers!”

Vuelta-ritwinnaar Wallays provoceert Quick-Step Floors: “Losers!”

foto: Luis Ángel Gómez

donderdag 13 september 2018 om 19:35

Jelle Wallays won vandaag de achttiende etappe in de Vuelta a España, nadat hij op knappe wijze samen met medevluchter Sven Erik Bystrøm uit de klauwen van de sprinters bleef. Vlak na afloop liet de Belg zijn emoties de vrije loop en daarbij moest Quick-Step Floors het ontgelden, blijkt uit een video van de Vuelta-organisatie.

Na een opgelaten juichkreet, roept Wallays plots: “Losers! Jullie lachen maar met mij! Waar zijn de mannen van Quick-Step Floors?! Hè?!”. Vervolgens begeleidt een chaperon de 29-jarige coureur van Lotto Soudal naar het podium. In zijn tocht passeert Wallays de bus van de blauwhemden. De Belg richt zich op de bus en besluit nog eens uitgebreid te juichen in het zicht van de bus. Tijdens het flashinterview waren de emoties en mogelijke frustraties alweer bedaard. “Ik heb hard gewerkt voor de Tour de France, maar ik werd niet geselecteerd. Daarna heb ik hard gewerkt voor de Vuelta. Ik pak hier de zege en dat is geweldig.”

Dit artikel delen:

50 Reacties

WernerFranke 13 september 2018 om 19:38

Tja toch vooral Bora dan die de losers zijn vandaag.

Mwielerfan 13 september 2018 om 19:38

Haha grappig dat ie zich zo laat gaan. Onprofessioneel maar menselijk. Benieuwd waar de frustratie vandaan komt.
Verder denk ik dat wallays en zn ploeg heel wat meer verliest dan quickstep.

Casar 13 september 2018 om 19:44

Dit zit blijkbaar heel diep als je op zo’n moment je agressie laat prefereren boven blijdschap.

Stenalic 13 september 2018 om 23:06

mwah, adrenaline he. Valt allemaal wel mee.

Piet Lut 13 september 2018 om 19:45

17 van de 25 zeges van Lotto Soudal zijn van 8 verschillende Belgen

2 van de 63 zeges van Quickstep zijn van …. uh welgeteld één Belg

Mwielerfan 13 september 2018 om 20:08

Lotto heeft ook nogal wat meer belgen dus dat is niet zo gek. Overigens was het vorig jaar weer anders toen Gilbert meer won.
Wel veel Belgische overwinningen van lotto. Doen ze beter dan ik dacht. Veel kleine koersen daarbij naast de overwinningen van Wellens en degendt?

assen 13 september 2018 om 23:15

Leuke statistiek Piet Lut!

JayJay 14 september 2018 om 07:47

Man, man man en dan jongen?

theking 13 september 2018 om 19:48

Tja wat moet je daar van vinden. Zelf winnen door een inschattingsfout van de sprintersploegen en dan de ploeg die deze week het record aantal overwinningen heeft behaald, meerdere ritzeges in deze vuelta en een kandidaat voor het podium heeft uitmaken voor losers. Dan ben je een echte Calimero in mijn ogen. Ik zou hier als sponsor niet echt blij mee zijn.

Piet Lut 13 september 2018 om 19:56

welk record?

Maenhout 13 september 2018 om 21:03

Wallays is gewoon ouderwets eerlijk over zijn frustraties. Mooie afwisseling met de saaie voorgeprogrammeerde praatjes van tegenwoordig.

Jowinho 13 september 2018 om 21:40

Piet Lut: Hun persoonlijk record

kielabokki 13 september 2018 om 23:33

Zoals het alleen in België gaat. Calimero XXL.

betonmolen 13 september 2018 om 19:51

Ik vindt het er maar ..knullig uitzien. Al heeft hij een knappe zege behaald, als hij op zo’n manier juicht en zich uit kun je toch alleen maar je schouders ophalen en denken, jij spoort niet

Romāns Vainšteins 13 september 2018 om 19:57

Oneens. Die gasten knallen uiteen van de adrenaline na zo'n finish. Niet-veelwinnaar heel veel meer dan zij die regelmatig de victoriesnuffels mogen ophalen. Gast kookt echt helemaal, best mooi.

DonQuijote 13 september 2018 om 20:12

Betonmolen nee joh!
Fantastische reactie na zo´n overwinning. Beetje afreageren mag toch wel. Heerlijke beelden.

Ik vraag me trouwens af of het niet meer geluk dan wijsheid was, hij heeft niet 1x achterom gekeken om te zien dicht het peloton al was.

Romāns Vainšteins 13 september 2018 om 19:52

Zo'n reactie is niet uit niets geboren, hier zijn akkefietjes aan vooraf gegaan that's for sure. Benieuwd of Wallys hiermee het en masse afvallen van the Wolfpack binnen Vlaanderen alsmede een explosieve fangroei voor LottoBE binnen dezelfde contreien wordt ingezet.

LottoBE heeft iig geval een leuke ploeg dit jaar met veel Vlaemen die voor de winst mogen rijden ja, dat heeft Piet Lut mooi samengevat.

Joachim 13 september 2018 om 19:54

Oei, deze reactie vind ik nogal vreemd. Zou er een voorgeschiedenis zijn, bijvoorbeeld dat iemand van Quick Step zich laatdunkend uitliet over Wallays of zijn ploeg? Anders snap ik toch niet waarom Wallays het op Quick Step gemunt heeft.

Verweggistan 13 september 2018 om 20:01

Daar dacht ik ook al aan, Campenaerts en Wallays hebben het in andere vlakke ritten geprobeerd en wellicht is daar inderdaad wat smalend over gedaan. Of is Wallays ooit niet goed genoeg bevonden door Quickstep? Hij reed bij de beloften wel voor Beveren2000, de opleidingsploeg van Quickstep.

Stablinksy 13 september 2018 om 20:53

Wat jullie denken zou kunnen kloppen.
Voor de mensen die het West-Vlaams niet machtig zijn, hij zei : "Losers, heel de tijd lachen met mij." Heel de tijd = gheelt'n. Er zal dus wel een voorgeschiedenis zijn. Morgen zullen we in de krant wel lezen waarom hij dit zei.

Tippiemiljaan 14 september 2018 om 09:20

Lefevre heeft hem even aan het lijntje gehouden dacht ik.

tendam 13 september 2018 om 20:04

Het is een beetje Calimero-achtig, maar in Vlaanderen leeft dat volgens mij nog heel erg, Quickstep vs. Lotto. En dan is Lotto natuurlijk wel het kleine broertje.

Joachim 13 september 2018 om 20:09

Nee, een paar jaar geleden maakten de kranten nog wel eens Quick Step vs. Lotto vergelijkingen in het voorjaar, maar de laatste jaren is die (al dan niet door de media opgestookte) rivaliteit er niet echt meer. Vooral omdat de budgetten nu verder uit mekaar liggen (die indruk heb ik toch), en beide teams dus amper te vergelijken zijn.

Samlambeej 13 september 2018 om 20:45

Regels van de door de nationale loterij gesponsorde ploegen (lotto, fdj, once) schrijven voor dat voornamelijk de eigen kroost de dienst moet uitmaken. Verdiend meer respect wmb. Op dat vlak ook totaal niet te vergelijken met het Mapei-Billionaire Bakkala-Quickstep sterrenensemble waar de slagzin luidt: "wennen es wennen". Alhoewel zij ons natuurlijk ook vaak verwennen met prachtige staaltjes wielrennen.

xistnc 14 september 2018 om 08:38

@joachim
Geloof maar dat die tweestrijd er in de vele Vlaamse (wieler-)kroegen nog altijd is.

NDI22 13 september 2018 om 20:07

Misschien moeten ze deze cameraman de race laten filmen, dan zien we nog eens wat.

Samlambeej 13 september 2018 om 20:21

Enig mooi dit. Speedy Wally heeft het peloton in die laatste 5km uit elkaar getrokken als zijn mevrouwtje op huwelijks-Nacht. Daar heb je een ferme portie drift in de sodemieter voor nodig lijkt me. Hell, ik trek zo’n muil naar heel het peloton die mij even dachten in te rekenen à la dernière minute.

Jacco van Stierop 13 september 2018 om 21:03

Heb de koers niet gezien vandaag maar met jouw bloemrijke beeldende woorden krijg ik wel een helder beeld van de finale, ja. Dank.

josi 13 september 2018 om 20:25

Merkwaardige reactie, vraag me af wat daar nou precies achter zit. Hij lijkt meer bezig te zijn met zijn frustraties over QS dan met zijn mooie overwinning.

Titaantje 13 september 2018 om 21:01

Wielrennen is emotie. De 1 (woods) wint door de motivatie om zijn doodgeboren zoon te eren, de ander (Jelle) wint door motivatie te halen uit zijn woede jegens QS, waar die ook vandaan moge komen.

Kelder is de Man 13 september 2018 om 21:02

Leuk.. dit maakt wielrennen mooi.

Samlambeej 13 september 2018 om 21:11

Beetje kämpfgeist is menig tante nonneke vreemd? Kun je nagaan wat er door dat lijf is gegaan nadat Bolletje eraf werd gekletst en ze vervolgens een wilde groep buffelaars moesten afhouden? Ook weer zo trutterig om dan met verwijten te komen van 'onprofesioneel' tot 'gefrustreerde gek'. Wat maakt het uit. Tis Koers! Niet dat er daarbuiten nog repraisailles zullen volgen hoor… Rivaliteit doet leven PEREN!

ah-ja 13 september 2018 om 21:19

Wat jaloezie, nijd en afgunst niet al doen. Hij zou zo waar een lid op wielerflits kunnen zijn

Geraint 14 september 2018 om 08:14

Mja, vind toch dat het eerder Quick-Step is die hier slap uit komt. Waarom moet je een renner gaan treiteren uit de vroege ontsnapping? Waarom die arrogantie?

Als die zelfde renner dan zoiets uit zijn benen schudt sta je gewoon te kijk. Ok, het woordje Losers had niet gemoeten maar dat zal eerder in de adrenaline geweest zijn.

zipp404 13 september 2018 om 21:25

Hopelijk rijd Mas hem morgen buiten tijd :)

xistnc 14 september 2018 om 08:39

Of eventueel zaterdag. Dat zou het verhaal afmaken. Al hoop ik het niet.

Kosmonaut 13 september 2018 om 21:31

Tja, je kan en mag veel van Quick-Step zeggen….maar ze losers noemen is wel echt potsierlijk.

borg 13 september 2018 om 21:32

Op de site van een Belgische krant lees ik dat de ploegleider van Quick Step hem tijdens de etappe zou hebben toegeroepen “waar hij naar toe reed”. Komt van de site van hln.be als ik me niet vergis.
Kan de reactie al iets kaderen.

Hiddenz1 13 september 2018 om 21:55

Hoe dan? Naar ik begrijp zijn ze uit het vertrek vertrokken. Hoe wil een ploegleider van QS hem dat dan na 20 km toe roepen?

Romāns Vainšteins 13 september 2018 om 23:05

Suffe reactie van Lefevere die hem in deze kwestie idd het predikaat loser oplevert.

Keisse begrijpt het beter.

superbove 13 september 2018 om 21:54

van slycke heeft na 20km aan wallays gevraagd waar hij naar toe reed…dus wallays was gewoon ziedend tov van slycke niet quikstep in hun geheel

Fassa Bortolo 13 september 2018 om 22:06

Deze jongen zit precies op zijn plaats bij Lotto Soudal. Met Campenaerts en de Gendt hebben ze daar wel meer rare vogels. Eigenlijk is er zo over nog wel meer Lotto Soudal renners wat te zeggen

Craig Vanderswag 14 september 2018 om 08:59

We luisteren

Polleke 13 september 2018 om 22:57

De 2’ ploegleiderswagen gaat soms het peloton vooraf om het parcours te bekijken tot het nodig is om weer in te pikken achter een ontsnapping of geloste groepen… die arrogante Van Slijcke heeft dat ws vanaf de kant geroepen, die zal nu wel twee keer nadenken voor hij nog een keer een misplaatste grap uithaalt…

Kdockx 13 september 2018 om 23:07

Opmerking van Van Slycke of niet, Quick-Step ‘losers’ noemen na een seizoen als dit, zeker als je even Lotto en Quick-Step naast elkaar, is jezelf een beetje belachelijk maken naar mijn mening.

west 14 september 2018 om 07:17

Die jongen heeft een jaar lang in de ontsnapping gezeten en dan op km 15 teruggehaald door de trein van Gaviria of Viviani . Die zullen em wel eens een “leuk geprobeerd, vriend” hebben toegeroepen..

Japsie 14 september 2018 om 08:06

Haha fantastisch!

Headlines

Materiaalzone

Populair