Vuelta 2022: Primoz Roglic gaat niet meer van start na zware val

woensdag 7 september 2022 om 09:36
Vuelta 2022: Primoz Roglic gaat niet meer van start na zware val

foto: Cor Vos

Een bittere pil voor Jumbo-Visma: Primož Roglič zal vandaag niet meer aan de start verschijnen van de zeventiende etappe van de Vuelta a España. De nummer twee in het voorlopige klassement kwam dinsdag in de finale van de zestiende etappe hard ten val.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

Er leek gisteren niets aan de hand voor de Sloveense klassementsrenner van Jumbo-Visma op weg naar Tomares. Hij plaatste in de laatste drie kilometer een demarrage, die door slechts vier sprinters gevolgd kon worden. In de laatste rechte lijn ging Roglič echter op aparte wijze hard onderuit, waarna hij onder het bloed en flink geschaafd de finish bereikte.

Jumbo-Visma liet in de uren na de val weinig los over de schade bij Roglič. “Hij is gehavend”, kon ploegleider Addy Engels wel vertellen na de finish. “Dat is duidelijk, maar het is nu zaak om alle wonden schoon te maken. Dan kunnen we zien hoe erg het nu is.” Roglič heeft geen breuken overgehouden aan zijn val, maar blijkt te gehavend om zijn weg nog te vervolgen in de Vuelta.

Geen duel met Evenepoel
“Jammer genoeg zal Primož Roglič niet kunnen starten in de zeventiende etappe als gevolg van zijn valpartij van gisteren”, meldt zijn Nederlandse werkgever. “Word snel beter kampioen! Dankjewel voor alle mooie momenten in deze Vuelta. Je had ambitieuze plannen voor de laatste dagen, maar jammer genoeg mag het niet zijn.”

Met het uitvallen van de drievoudige Vuelta-winnaar ligt de weg voor Remco Evenepoel plots open. De renner van Quick-Step-Alpha Vinyl gaat na zeventien etappes aan de leiding in het klassement en heeft een voorsprong van 2m01s op Enric Mas, die nu zijn grootste uitdager is voor de eindzege. De pas 19-jarige Juan Ayuso schuift nu op naar een (virtuele) derde plaats, op 4m49s van Evenepoel.

Uitvallers

Etappe 2
Etappe 3
Etappe 5
Etappe 6
Etappe 7
Etappe 8
Etappe 9
Etappe 10
Etappe 11
Etappe 12
Etappe 13
Etappe 14
Etappe 15
Etappe 16
Etappe 17
Etappe 18

Dit artikel delen:

174 Reacties

LDV 7 september 2022 om 09:41

Enorm spijtig. Wens je niemand toe!

6
uit de waaier 7 september 2022 om 15:53

Dat bluffertje zou nu de Vuelta wel winnen, bij gebrek aan tegenstand.

0
Dikke Vrouw 7 september 2022 om 09:41

:( :( :( weg spanning , arme primoz

9
Dr. Pozzo 7 september 2022 om 09:42

Wat een pech deze man. Hopelijk kan hij snel weer iets moois winnen

2

Die baal hooi en de bodycheck van Colbrelli in de TdF waren pech. Dit was m.i. gewoon slecht sturen.

17
RLM 7 september 2022 om 10:47

Roglic is mentaal ijzersterk, en is de koers na een pechgeval altijd goed. Zelfs nu won hij nog half gebroken van de Tour een rit en was op weg naar podium. Zie hem dus wel nog Il Lombardia winnen.

1
Geel Zwarte Bril 7 september 2022 om 09:42

Meeste kutte nieuws van de dag. Vallen hoort erbij, maar hij ligt er wel vaak bij.

1
Willem170 7 september 2022 om 09:43

De Vuelta is ontschouderd. Zonde.

2
Wim Kruithof 7 september 2022 om 09:49

precies, zo droevig dit. Hoop dat hij in de Giro huis zal houden en wellicht nog een mooie Italiaanse najaarsklassieker meepakt.

0

Rusten lijkt me beter voor hem Wim. dat lichaam heeft twee zulke mega klappen gehad dit jaar dat haasten om klaar te zijn voor Italië over een maand mij ongezond lijkt.

1
Wim Kruithof 7 september 2022 om 10:52

dat is ook zo, heb je gelijk in. Maar ik mis hem nu alweer op de fiets en het is pas net september. Echt zo hard balen.

0
martini151 7 september 2022 om 09:43

Gaat deze grote ronde nu de boeken in als de ronde met de meeste renners uit de top-10 die uitvallen? Of heeft de Giro van 2020 die eer nog steeds?

0
Cycling 7 september 2022 om 09:46

Of de Vuelta van de jonkies.

11
sooike 7 september 2022 om 10:08

Nee, deze grote ronde gaat de boeken in als de ronde waarin de 3 km-regel grof is misbruikt door de rode truidrager !

-35
Krist The Vanma 7 september 2022 om 10:11

Deze ronde gaat hopelijk de ronde in als de definitieve ontbolstering van Remco als ronderenner. Jammer van Roglic evenwel.

13
Sjonge Jonge 7 september 2022 om 10:14

De Vuelta van de jonkies (Evenepoel, Ayuso, Rodriguez) inderdaad, kijk nu al uit tussen confrontatie tussen deze renners en daarnaast nog Pogacar, Vingegaard, Bernal(?)

11
Stabanger 7 september 2022 om 12:52

sooike, cry me a river

4
11 na 11 7 september 2022 om 15:25

Sooike, UCI spreekt over een geverifieerd incident. Dus hij had wel degelijk een lekke band. Dan kan je je afvragen of hij niet voordien lek reed, maar zijn Strava toont dat hij vlak voor de wissel nog sneller omhoog reed dan Wright waar Roglic later tegen zou botsen. Lijkt me sterk dat hij op een lekke band (geverifieerd) dus sneller omhoog zou rijden (wanneer er meer druk komt op de band) dan een kerel die op dat moment weg aan het rijden was van het peloton.

0
Mooie Sjors 7 september 2022 om 15:30

Sooike is niet echt van de feiten, vrees ik. :D

0
Angelo Pauwels 7 september 2022 om 09:43

Was te verwachten, risico’s nemen met je gezondheid moet je niet doen. Er komen nog genoeg kansen in je carrière. Goed herstel toegewenst Primoz.

-1
FDJ 7 september 2022 om 09:45

Enorm balen. Had echt het gevoel dat dit zijn week zou worden. Drie dagen op rij tijdwinst en bijna 1.20 teruggepakt. Het is hem niet gegund helaas.

9
Wheely 7 september 2022 om 09:50

Of het hem gelukt zou zijn zullen we dus nooit weten maar ik had er ook nog goede hoop in.

8
zietemgaan 7 september 2022 om 10:12

Het zou hoe dan ook n thriller geworden zijn

4
kleomantre 7 september 2022 om 11:46

Lijkt er in ieder geval niet op dat Remco echt goed over drie weken kan zijn. Nou is Roglic ook niet altijd even sterk op dat vlak maar toch. Hopelijk gaan Mas en Lopez nog eens op avontuur om het niet in een sof zonder strijd te laten eindigen.

-3
Mooie Sjors 7 september 2022 om 11:51

Wanneer je na 2,5 week nog ruim een minuut voor hebt op je eerste achtervolger, valt dat wel mee toch met dat niet goed zijn? Binnen een halve week kan het er natuurlijk vollédig anders uitzien.

5
Laurens snauwaert 7 september 2022 om 14:00

Volgens mij ging/gaat Remco niet veel tijd meer verliezen.

Remco was onverslaanbaar voor zijn val.
De dag erna verloor hij 3/4 minuut tegenover Roglic en de zondag verloor hij +/- 13 seconden op Roglic.

Volgens mij is de derde week niet zwaar genoeg om veel tijd te verliezen.
In de tijdrit verloor Mas bijzonder veel tijd, daar waren er ook een aantal oplopende stukken.

Het enige wat volgens mij de spanjaarden kunnen doen is proberen ervoor te zorgen dat Evenepoel snel geïsoleerd is zodat de spanjaarden elk een demarrage kunnen plaatsen en met teamgenoten in een volgend groepje dan het tempo voor hun kopman verhogen of instandhouden. Want laat Angel Lopez en Mas alleen rijden tegen Evenepoel en Evenepoel haalt ze gewoon terug.

0
F4L 7 september 2022 om 09:45

Ongelofelijk jammer, in de eerste plaats voor hemzelf. Hopelijk kan hij nog een keer vlammen in het najaar.

0
Dikke Vrouw 7 september 2022 om 09:46

Get well soon champ , beterschap toe gewenst

1
Peetvader 7 september 2022 om 09:47

Zeer spijtig.

0
Wheely 7 september 2022 om 09:47

Nou daar gaat de Vuelta, wat enorm zonde dit zeg.

3
hjjanssen1973 7 september 2022 om 09:48

Zeer spijtig. Hij heeft kleur gegeven aan de koers, en leek nog echt kans te hebben om te winnen. Agressief gekoerst, mooi voor het publiek, en helaas ook een brokkenpiloot. Beterschap, Primoz, en hopelijk nog iets mooi in het najaar, maar ik denk beter einde seizoen voor hem.

5
Dikke Vrouw 7 september 2022 om 09:49

Remco zal dit vast ook erg jammer vinden

2
Wheely 7 september 2022 om 09:53

Een dubbel gevoel zal die hebben, sportief gezien nooit leuk dit maar de kans dat hij de Vuelta wint is nu wel mega groot geworden. Dat laatste zal snel overheersen.

8
De Štangelj Fanclub 7 september 2022 om 09:56

Winnen is winnen, maar een overwinning is veel meer memorabel als je sterke tegenstanders in een rechtstreeks duel verslaat. Dat blijft echt hangen bij de mensen. Evenepoel kan uiteraard niets doen aan de val van Roglic.

10
De zeekomkommer van Zevenbergen 7 september 2022 om 10:33

Dat denk ik ook, je wilt als kampioen je rechtstreekse opponenten verslaan op de fiets en niet op deze manier. Aan de andere kant denk ik dat Rev ook met Roglic de Vuelta zou gaan winnen.

5
AdZ 7 september 2022 om 11:01

Met Mas op plek 2 moet Remco niet nog een keer vallen of pech krijgen.

Ik denk dat men dan niet meer braaf wacht, maar de koers dan ontploft en alle Spaanse ploegen in de slag gaan om hem alsnog uit die rode trui te rijden.

Ik verheug mij al op nog een paar spannende dagen.

-3
VerstandOpNul 7 september 2022 om 09:49

Gestart in 2 grote rondes, beide keren voortijdig uitvallen.. Ik denk dat zelfs Roglic hier wel even van moet bekomen..

0
FDJ 7 september 2022 om 09:57

In echte Roglic stijl wint hij nu Lombardije nog ook… het is een keiharde.

1
vincenzo 7 september 2022 om 09:52

Dat zat er dik in, afgaande op de zwaarte van de crash en de beelden van Roglic daarna. Evenepoel krijgt de eindzege zo in de schoot geworpen.

-2
GerminalJerre 7 september 2022 om 09:55

Hahahaha in de schoot geworpen. Doe effe rustig.

5

Germinaljerre die iemand vertelt rustig te doen… De Droeftoeter van het Jaar award is dit jaar van alle spanning ontdaan.

Maar de woorden "in de schoot geworpen" zijn m.i. ook wel enigszins een miskenning van REV's rijden.

3
GerminalJerre 7 september 2022 om 10:04

De Ezel Van Leiden award in ieder geval ook

-4

Wow, burn. Oei, daar heb ik het niet van terug. Waar zijn je andere charmante bijdragen eigenlijk gebleven? Was je zelf verstandig of heeft WF je een handje geholpen?

0
De zeekomkommer van Zevenbergen 7 september 2022 om 10:34

In de schoot geworpen is wel erg kort door de bocht. Hij is niet zomaar leider in het AK geworden natuurlijk. De strijd zal wel minder spannend zijn nu.

5
Posterix 7 september 2022 om 10:47

Grimmig :)

0
RLM 7 september 2022 om 10:49

Bwa, Mas en derde week gaan vaak goed samen. Het is niet echt zwaar maar er kan nog wat gebeuren.

0
Marcus Aurelius 7 september 2022 om 12:04

Excuseer ? De enige manier waarop Roglic dichterbij kon komen was door een valpartij van Remco en onsportief rijgedrag (geen verantwoordelijkheid nemen en tien km in het wiel gaan hangen op momenten van de waarheid). Dat Remco zich nu nog zou moeten gaan verantwoorden voor onverantwoord rijgedrag van Roglic is het toppunt. Het was klaar en duidelijk in de tijdrit. Remco reed man tegen man elke km meer dan dertig meter weg, of elke dertig meter een meter … ! Dat is meer afgaan als een gieter. Remco stak er kop en nek bovenuit deze vuelta.

2
De zeekomkommer van Zevenbergen 7 september 2022 om 12:39

Waar lees jij dat anderen dit zeggen Marcus? Ik lees dat nergens namelijk…?

0
De zeekomkommer van Zevenbergen 7 september 2022 om 12:39

Van Mas verwacht ik eerlijk gezegd weinig. Die lijkt vooral het behoud van een podiumplaats te verdedigen, plus dat het voor Movistar blijkbaar belangrijker is dat Lopez en Carapaz niet mogen winnen cq. het podium halen..

0
De zeekomkommer van Zevenbergen 7 september 2022 om 14:06

Haha geen inhoudelijke reactie maar wel duimpje naar beneden. Zieligerd..

0

Iemand enig idee op wie Marcus A. hier reageert?

0
Sjonge Jonge 7 september 2022 om 16:13

Ach ja, Marcus schijnt ook te denken dat een grote ronde alleen uit 1 tijdrit bestaat.

0
De Štangelj Fanclub 7 september 2022 om 09:52

Rustig herstellen dan maar. En de focus op volgend seizoen. Zowel uit de Tour als uit de Vuelta crashen als favoriet gaat je niet in de koude kleren zitten. Fysiek, maar ook mentaal hoor. Laat dit seizoen verder voor wat het is.

0
Romāns Vainšteins 7 september 2022 om 09:55

Aan de ene kant : ontzettend jammer dat dit gebeurt, zonde voor de koers
Aan de andere kant : Dit is er wel onderdeel van. Vaak is het Roglic, iets minder een ander, nagenoeg nooit Pogacar. Net zoals een mooie tijdrithouding of lekker functioneren boven de 2000 meter een eigenschap waar je het mee te doen hebt.

13
zietemgaan 7 september 2022 om 10:17

Ja, en deze specifieke val was écht helemaal volledig zijn eigen schuld, hij was wellicht opgewonden en onder adrenaline over zijn geslaagde coup, maar hij kan het enkel zichzelf verwijten …

7
Japiejo 7 september 2022 om 09:55

Gunstig voor de fans van Remco. Balen voor de neutrale kijker.

(aangepast)

-9
Krist The Vanma 7 september 2022 om 09:56

Als Belg vind ik dit helemaal niet leuk.

19
Wheely 7 september 2022 om 10:04

Als Belg vind ik dit ook niet zo leuk maar als Nederlander vind ik dit toch minder op een of ander manier, als Sloveen vind ik dit helemaal kut en als Chinees doet het me niet zoveel.

13
RLM 7 september 2022 om 10:51

Als koersliefhebber vind ik dit een gigantische zonde. De Vuelta is nog niet gedaan, en we gaan nog strijd krijgen (toch zeker voor etappes) maar voor het algemene klassement is dit een aderlating. Hopen dat de Spaanse enclave goed de derde week aanpakt.

0
Marcus Aurelius 7 september 2022 om 12:26

Weet niet zo zeker of de gemiddelde Nederlandse wielerliefhebber zich een neutrale kijker mag noemen. De verheerlijking van het Jumbo team nam in het verleden al eerder Verstappense allures aan. Een Verstappen die er met zijn speciaal accentje tijdens Zandvoort er alle moeite aan deed om zijn dubbele nationaliteit en zijn Belgische heimat te verdoezelen … Tot spijt van wie het benijdt is Max net zoals de dochter van Kim Clijsters een Limburgse Belg, een ietwat apart Nederlands of Amerikaans accentje niet te na gesproken. Net zoals met de grootvader van Wout die een Nederlander was, moet er nog hier wat ‘doorgekweekt’ worden. Zeven generaties blijkbaar eer je terug mag spreken van een volbloed. :-) En verder vind ik formule 1 de grootste ordinaire troep die er is om heel veel redenen en lees ik wel eens rustig een krantje met een tasje koffie over de grens bij de olifant, waar ik graag vertoef.

-1
De zeekomkommer van Zevenbergen 7 september 2022 om 13:05

Joh ga wat zinnigs doen Marcus. Met je zielige Calimero attitude.

0

Verpleging!! Opa Aurelius is weer ontsnapt en struint nu kwijlend door de buurt! Kunnen jullie hem zsm ophalen? Dank!!!

0
Sjonge Jonge 7 september 2022 om 16:19

Marcus, ik denk dat het merendeel van zowel de Nederlandse als de Belgische wielerliefhebber op deze site niet echt objectief zijn, dus je hoeft echt niet slechts 1 kant te belichten.

Het aankaarten van F1 fans is ook compleet uit de lucht gegrepen.

0
Adrianus 7 september 2022 om 09:56

Verstandige beslissing.
Te veel pijn, verwondingen en bloedverlies, ben je vrijwel niet in staat om binnen een dag een bergetappe te rijden en al helemaal niet voor de overwinning mee te doen.
Spijtig, want hij leek op weg de genadeklap uit te delen aan de huidige rode trui drager.

-4
Steven_E 7 september 2022 om 10:00

Op basis van wat leek ie daarnaar op weg? Het beloofde spannend te worden, maar je had nou toch echt niet het gevoel dat het een kwestie van tijd was vooraleer Roglic minuten ging pakken op Evenepoel?

3
Sjonge Jonge 7 september 2022 om 10:17

Ik betwijfel of Roglic het nog in zich had om 1,5 minuut te pakken op Evenepoel, maar het is wel zo dat als iemand het kon hij het waarschijnlijk was, daarvoor is het wel zonde.

8
Het Belgische Jachtluipaard 7 september 2022 om 10:45

Zondag was dé kans en toen had hij de benen niet. Remco zat nog altijd duidelijk in de pole position. Wel weet ik dat Roglic het ons kijkers zeer amusant had gemaakt met bommetjes zoals gisteren. Doodzonde dat hij er nu uit is. Benieuwd wat Mas nog kan?

4
Selmar 7 september 2022 om 11:03

Of het echt 1.5 minuut nog zou zijn geworden waag ik te betwijfelen, maar dat er nog een mooie strijd zou komen leek mij een zekerheidje. Bij Mas en consorten twijfel ik daar over.

1

Mas wordt helemaal niks. Naja, niks, Netjes tweede, maar hij gaat het REV echt niet moeilijk maken. Maa is simpelweg een niveautje minder dan REV.

0
Wildebert 7 september 2022 om 10:00

Elke keer denk je weer het kan hier niet dieper zinken. Maar sommige posts bewijzen dat het wel kan op wielerflats, waar je er maar van van alles uit kan gooien. Ooit was dit antisupporteren.

Aanvulling, zie dat die post dat het heerlijk nieuws betrof verwijderd is. Toch begrijp ik het ban beleid niet meer. Als dit geen rode kaart is, wat dan nog wel?

6
zietemgaan 7 september 2022 om 10:22

Je hebt gelijk, er verschenen gisteren plots wel heel wat lelijke trollen pro zowel als contra Roglic en Evenepoel, namen die ik hier nog nooit gezien heb. Er waren plots héél wat nare scheldpartijen hier. Ik begrijp WF niet dat ze er niet in slagen wat meer respect en digitale hygiëne op haar site te houden …

5
RLM 7 september 2022 om 10:53

Heel veel namen zijn ook veranderd in “Het drietrapsstokpaardje van Ditdatdetdutdotstad”, maakt het niet makkelijk.

1
Romāns Vainšteins 7 september 2022 om 11:54

Ik vraag me ook af waarom de redactie die achterlijke naamsveranderingen steeds toestaat. Megasimpele kwaliteitsinjectie om dat vast te leggen.

4
Baardmans 7 september 2022 om 10:01

Dubbel geluk voor Evenepoel. Lek in laatste 3 km en grootste concurent valt. Evenepoel heeft in deze Vuelta geluk aan zijn zijde. Concurenten vallen af en als hij valt is het zonder erg

-6
Sjonge Jonge 7 september 2022 om 10:19

Je kan zijn leidende positie toch niet op enkel geluk baseren?

Het heeft inderdaad niet tegen gezeten, maar de eerste 1,5e week was hij duidelijk de sterkste en daarom verdient hij de leiderstrui

10
Rondje 25 7 september 2022 om 10:21

Ik kan mij niet voorstellen dat Evenepoel dit leuk vind. Het geeft uiteindelijk ook een kleine smet op zijn prestatie, die natuurlijk ook supergoed zijn. Want wat was er gebeurt als Roglic er nog bij was geweest. We zullen het nooit weten. Wel een kleine kanttekening bij Roglic: Hij valt ook wel erg veel net als Kelderman. Ongelooflijk jammer wat er nu met deze twee is gebeurd. Ook Kelderman was aan het verbeteren in de Vuelta en gaat dan op een lullig moment onderuit. Met de coronaregels erbij heeft de Vuelta veel ingeboet dit jaar.

3
Krist The Vanma 7 september 2022 om 10:45

Wat als Pogacar wel genoeg eet en geen hongerklop krijgt in de TDF dit jaar?
Die ronde zal nu voor altijd te boek staan als de ronde waar Pogacar verloor door een hongerklop. Mensen, hou toch op.

Dat Roglic uitvalt is jammer, maar doet toch absoluut niet af aan de verdienste van REV (als ie de Vuelta al wint).

6
De Dikbilgorgel van Dorestad 7 september 2022 om 11:01

Mocht REV winnen, dan zal de zege herinnerd worden als eentje met een parkoers op maat, geblesseerde of anderszins matige tegenstand, diverse Covid-opgaves (ja die waren er ook nog), de grootste concurrent die zichzelf uitschakelt en daar bovenop discutabel gebruik van de 3km-regel.

Maar winnen is winnen. En verder: Madrid is nog ver.

-10
Krist The Vanma 7 september 2022 om 11:15

Een parcours op maat… Jongens toch…. hoe dik kunnen je billen zijn?

5
meqadon 7 september 2022 om 12:19

Parcours op maat!? Dan denk ik onmiddelijk aan de gemakkelijke dumoulin parcoursen waar elke ronde 2 individuele tijdritten bevatte en 50+ Individuele tijdritkms

4
horsm 7 september 2022 om 10:02

Ach wat jammer. Roglic was erg goed op weg en ik had hem graag tegen Evenepoel zien strijden.

Bij mij overheerst nu wel echt de kater. Voorlopig heb ik even genoeg vd koers.

0
meqadon 7 september 2022 om 10:02

Spoedig herstel gewenst vanwege een remco fan! Hopelijk zijn de gevolgen voor de rest van het seizoen niet te erg. Remco verliest 1 van zn grootste concurrenten. Dit wens je niemand toe en je wint toch het liefst tegen de sterkste renners.
Maar best nog niet te vroeg victorie kraaien. Mas was sinds dit weekend de beste klimmer in de vuelta. Hieraan zal remco ook nog een vette kluif hebben.

1
jv88 7 september 2022 om 10:43

Het is vrij explosief wat komen gaat. Daar was Roglic de grote kanshebber geweest. Mas zie ik op aankomende etappes niet veel tijd pakken!

1
meqadon 7 september 2022 om 12:22

Mas leek mij toch de beste klimmer van de drie. In het begin was dat remco, maar de laatste bergritten was mas sterker en mss zelfs de beste klimmer van allemaal. Roglic heeft maar 1 bergrit van 6-7 voor de andere 2 kunnen eindigen.

0
Japsie 7 september 2022 om 10:03

Zeer jammerlijk voor hem en de spanning. Je zou zeggen uitrusten en fris de winter in. Het zou me echter niet verbazen wanneer hij gewoon nog gaat deelnemen aan het Italiaanse najaar, de man heeft een extreme mentale weerbaarheid.

1
ken dcq 7 september 2022 om 12:02

Roglic moet gewoon stoppen met koersen voor dit jaar want ze lappen hem al heel het jaar op. Dat hij de tijd maar eens neemt om alles echt helemaal te laten herstellen, en dan opnieuw opbouwt naar een GT waar hij als kopman kan/mag starten. :-)

0
Jacob Lohof 7 september 2022 om 14:32

Roglic gewoon weg bij Jumbo !!!! Ploeg waar Nederlanders slechter worden (Dumoulin,Geesink,Oomen en Kruiswijk!!)
Met veel arrogante en strak. Zie weinig renners met plezier. Wat je wel ziet bij van der Poel , Mollema ,Poels en van Baarle ( maakt verkeerde keuze)

-2

Headlines

Populair

Materiaalzone