Vuelta 2021: Robert Gesink heeft last van schouderblessure

donderdag 26 augustus 2021 om 08:42
Vuelta 2021: Robert Gesink heeft last van schouderblessure

foto: Cor Vos

Robert Gesink rijdt momenteel niet helemaal fit rond in de Vuelta a España. De ervaren klimmer van Jumbo-Visma heeft namelijk last van zijn schouder, die hij eerder dit jaar brak bij een valpartij in de Tour de France.

“De ploeg is on fire hier in de Vuelta, met een geweldige ritzege van Primož Roglič”, blikt Gesink op sociale media terug op de elfde etappe naar Valdepeñas de Jaén. “Maar persoonlijk ben ik mijn schouderblessure uit de Tour heel erg aan het uittesten. Al tien dagen lang. Hopelijk kan ik mijn schouder de komende dagen wat rust geven en de ploeg verder helpen in de zware dagen die nog komen.”

De 35-jarige Gesink moest in de Ronde van Frankrijk al na drie dagen afstappen na een valpartij. Aanvankelijk leek het gewricht tussen het sleutelbeen en het schouderblad ontwricht, maar later bleek de Varssevelder toch een breuk te hebben opgelopen in zijn sleutelbeen.

Na een lange revalidatie maakte Gesink een kleine twee weken geleden in de Vuelta weer zijn eerste koerskilometers sinds die val. In het algemeen klassement bezet hij na elf dagen de 90ste plaats.

Dit artikel delen:

12 Reacties

pirazzi 26 augustus 2021 om 08:46

Revalidatie niet lang genoeg dus. Beter was om hem niet te selecteren voor deze Vuelta.

A.M.M. Jonkers 26 augustus 2021 om 08:54

Ach, een dokter in de zaal…….

Casar 26 augustus 2021 om 09:12

Met de kennis van nu is het altijd makkelijk praten. En misschien komt Gesink er doorheen en rijdt hij een geweldige 3e week.

Sowieso is zijn bijdrage tot nu toe niet gering geweest.

Turtlehead 26 augustus 2021 om 10:14

Hij heeft zijn werk al gedaan, dus wat dat betreft niks mis gegaan.
Misschien iets te hard vertrokken, bij ‘afwezigheid’ Bouwmans en Hofstede in week 1?
Hopelijk komt hij er wat door.

YogiBear 26 augustus 2021 om 10:17

Want dit is niet gecheckt met de ploegarts en daar zal vooraf niet goed naar gekeken zijn? Een koe in de kont kijken is, zeker vanaf de bank, lekker makkelijk.

Jean Dumas 26 augustus 2021 om 08:52

Aan de bijdrage van Gesink tot nu toe zal het zeker niet liggen. Bikkel.

Chasse_patate 26 augustus 2021 om 10:02

Hij doet het heel goed. Maar zou me niet verbazen als zijn contract af loopt dat hij zegt te stoppen met fietsen. Heeft echt al veel meegemaakt.

Yeez 26 augustus 2021 om 10:07

Dat is gelukkig pas in 2023

YogiBear 26 augustus 2021 om 10:21

Het zou mij inderdaad ook niet verbazen als hij over ruim twee jaar op zijn 37e doet.

Turtlehead 26 augustus 2021 om 11:14

Ik moet er nog niet aan denken. #heldopeenzamehoogte
#WF-servercrasher!

AnderJ 26 augustus 2021 om 11:52

Gesink verdient een standbeeld in plaats van dat geklaag (uit het verleden) over zijn vermeende mentale gesteldheid. Het is een bikkel.

fietsvriend 26 augustus 2021 om 12:46

Niet alleen een keiharde maar ook vooral de klasse en labeur waarmee hijj die nieuwe rol geaccepteerd heeft. Velen oud-kopmannen zeggen het ongetwijfeld te doen als ze ergens een contract tekenen in het tweede deel of herfst van hun carrière, slechts weinigen vervullen het en al helemaal niet met zoveel labeur.

Kom er maar in Franco (is dat eigenlijk de nieuwe alias van de man voorheen bekend als Sooike?)

Headlines

Materiaalzone

Populair