Vuelta 2020: Thibaut Pinot stapt niet meer op

donderdag 22 oktober 2020 om 12:59
Vuelta 2020: Thibaut Pinot stapt niet meer op

foto: Cor Vos

Voor Thibaut Pinot houdt de Vuelta a España al na twee dagen op. De klimmer van Groupama-FDJ gaf voor de start van de rittenkoers al aan niet helemaal fit te zijn, en nu heeft hij besloten om na twee ritten af te stappen.

In de eerste twee etappes, met de nodige bergen in het Baskenland, speelde Pinot geen rol van betekenis. In het klassement stond hij 63ste op ruim 25 minuten van klassementsleider Primoz Roglic.

Eerder vandaag liet ook Matej Mohoric al weten niet meer van start te gaan in de derde etappe. De Sloveen liep woensdag een gebroken schouderblad op. Pinot is al de zevende uitvaller in de Vuelta.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Verweggistan 22 oktober 2020 om 13:07

Hij leek gisteren nog aardig fris boven te komen, ik had verwacht dat hij voor etappes zou gaan.

Tinus1984 22 oktober 2020 om 13:09

Verloren jaar voor deze man. Jammer dat het ieder jaar het net niet is

wielrenner 22 oktober 2020 om 15:44

Nou net niet? Helemaal niet!

Sammysosa 22 oktober 2020 om 14:19

Heeft Thibaut ook aangegeven waarom hij in vredesnaam is begonnen aan deze Vuelta?

Zwiebeln 22 oktober 2020 om 14:21

Het kan ook aan het feit liggen dat ik hem zowel voor mijn Tourpooltjes als voor mijn Vueltapooltjes geselecteerd heb, maar mijn sympathie is hij toch grotendeels kwijt…

Waarom is hij dan in godsnaam van start gegaan???

Lalsacien 22 oktober 2020 om 15:52

Jij baseert jouw sympathie op goed scorende renners in Tourpoultjes???

Zwiebeln 22 oktober 2020 om 16:38

Dan zou ik geen sympathie voor hem gehad hebben, want hij scoort zelden goed in de pooltjes… Het is gewoon belachelijk dat hij meedoet met de Vuelta en na rit 2 afstapt omdat zijn rug nog niet in orde is.

Romāns Vainšteins 22 oktober 2020 om 16:41

Haha, nee hij moet doorrijden met een kapotte rug omdat anders Zwiebeln wappie wordt, koekoek!

Zwiebeln 22 oktober 2020 om 16:44

Hij kan anders gewoon niet meedoen in de Vuelta en rust nemen?

Lalsacien 22 oktober 2020 om 16:51

Jij moet je poultje niet zo serieus nemen!!!

Zwiebeln 22 oktober 2020 om 16:53

Dat zal ik ook niet ontkennen :-)

VerstandOpNul 22 oktober 2020 om 18:45

Hee Romans, niet de eerste keer dat ik je iemand onjuist zie parafraseren en daar vervolgens commentaar op gaat leveren. Daar zou je best eens mee op mogen houden..

De terechte vraag is of Pinot wel op had moeten stappen deze Vuelta.

vincenzo 22 oktober 2020 om 14:21

Gaat hij volgend jaar nog fietsen?

doorak 22 oktober 2020 om 15:48

" De klimmer van Groupama-FDJ gaf voor de start van de rittenkoers al aan niet helemaal fit te zijn"
Had hij niet beter de kans gelaten aan een jonge ambitieuze renner en tijd genomen eerst weer in orde te worden?
Zijn manager krijgt een zware taak, er zal flnk ingeleverd moeten worden op de 2 mm € salaris.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair