Voorbeschouwing: Olympia’s Tour U23 2018
Het is september en sinds 2016 betekent dit dat in aanloop naar het WK een belangrijke Nederlandse beloftenkoers op het programma staat. Olympia’s Tour is sinds twee jaar namelijk alleen nog maar toegankelijk voor U23-renners. En daardoor vechten sindsdien de beste nationale talenten een felbevochten strijd uit met de grootste beloftevolle coureurs uit het buitenland in Nederlands oudste rittenkoers op de kalender. WielerFlits blikt vooruit.
Historie
Olympia’s Tour kent een rijke historie. Bijna 110 jaar geleden – in 1909 om precies te zijn – organiseerde wielervereniging A.S.C. Olympia uit Amsterdam de eerste editie. Nederlands kampioen Chris Kalkman wist in dat jaar de zege voor zich op te eisen. Dat deed hij in een ronde die drie etappes kende, met tussendoor een rustdag. In 1910 volgde de tweede editie, waarna de Eerste Wereldoorlog verdere doorgang van Olympia’s Tour dwarsboomde. In die tijd was het verboden om wielerwedstrijden op openbare wegen te organiseren.
Na een derde versie van Olympia’s Tour in 1927 (met de Duitser Rudolf Wolke als winnaar, voor Janus Braspennincx) werd OT pas na de vierde editie in 1955 een begrip. Sindsdien wonnen onder meer bekende namen als Henk Nijdam, Cees Priem, Fedor den Hertog, Gerrit Solleveld, Servais Knaven, Danny Nelissen, Matthé Pronk, Joost Posthuma, Thomas Dekker, Stef Clement, Tom Veelers, Lars Boom, Jetse Bol, Taylor Phinney, Dylan van Baarle en Cees Bol de oudste rittenkoers van Nederland. Jetse Bol is met drie eindzeges recordhouder.
Na de milleniumwissel was Olympia’s Tour vooral een Rabobank-feestje. Van de edities tussen 2002 en 2016 was een renner van die opleidingsploeg namelijk twaalf keer de beste. De winnaars in de laatste tien jaar werden bovendien allemaal beroepsrenners. Mede daarom is Olympia’s Tour een bakermat voor jong talent om aan te tonen dat zij klaar zijn voor het profbestaan. Die filosofie zette de organisatie in 2016 kracht bij, door de koers alleen nog maar voor beloften open te stellen. Vorig jaar zegevierde Pascal Eenkhoorn.
Laatste tien winnaars Olympia’s Tour
2008: Lars Boom
2009: Jetse Bol
2010: Taylor Phinney
2011: Jetse Bol
2012: Dylan van Baarle
2013: Dylan van Baarle
2014: Berden de Vries
2015: Jetse Bol
2016: Cees Bol
2017: Pascal Eenkhoorn
Parcours
Het parcours van Olympia’s Tour is weleens uitdagender geweest. Een aantal jaar geleden werd er zo nu en dan een uitstapje naar Vlaamse kasseien gemaakt en af en toe zat er ook een ietwat lastigere rit in Limburg tussen. Dit jaar niets van dit alles. Op voorhand lijkt de beslissing te vallen in de individuele tijdrit op de voorlaatste dag. Desalniettemin kunnen vluchters of waaiers roet in het eten gooien, maar aangezien de wind niet superhard waait deze week, valt ook dat te bezien. Niet getreurd: de renners maken nog altijd de koers!
Dinsdag 11 september – Etappe 1: Assen – Assen (124,7 km)
What’s new? Niets. Net al de voorgaande twee edities, huisvest Assen de start en finish van de eerste rit in lijn. Net als vorig seizoen gaat de eerste etappe in lijn van en naar de Drentse hoofdstad Assen. De start is traditiegetrouw voor het Dr. Nassau College. Bij Gieten – bekend van de Superprestige-veldrit in oktober – liggen wel de eerste bergpunten van deze ronde, ondanks dat het bijna geheel vlak is. Na een ommetje door de provincie is de finish in Assen op de openlucht wielerbaan van het Regionaal Wielercentrum Noord-Assen.
Start: 12.00 uur
Finish: 15.05 uur
Woensdag 12 september – Etappe 2: Emmen – Emmen (159,9 km)
Tijdens de tweede etappe blijft Olympia’s Tour in Drenthe. Emmen is dan het epicentrum. Een echte wielergemeente, die eerder al de Vuelta a España en het NK van 2015 welkom heette. Eerst maakt het peloton een lus in noordoostelijke richting langs de Duitse grens, om via Klazienaveen en Nieuw-Dordrecht terug te keren in Emmen. Daar passeren ze start-finish aan de Westenecherstraat voor de eerste van vier keer. Na een zuidoostelijke lus via Schoonebeek, rijdt het pak nog twee keer een finalecircuit aan de westkant van Emmen.
Start: 12.00 uur
Finish: 15.51 uur
Donderdag 13 september – Etappe 3: Gieten – Hellendoorn (184,4 km)
Op donderdag staat de langste etappe op het programma. In veldritplek Gieten vertrekt het peloton bij de Brink. Het gaat in zuidelijke richting van – opnieuw – Drents grondgebied naar Overijssel. Nadat Slagharen en Ommen gepasseerd zijn, kunnen de renners na tachtig kilometer bergpunten verdienen op de Lemelerberg. In de grote finale-lus (die de renners twee keer afleggen) rondom Nijverdal is er opnieuw eenmaal een bergsprint opgenomen. Het slotcircuit in Hellendoorn (drie keer 10 km) is verraderlijk en biedt kansen voor vluchters.
Start: 12.00 uur
Finish: 16.33 uur
Vrijdag 14 september – Etappe 4: Nijverdal – Duiven (156,8 km)
Nijverdal zorgt op vrijdag voor de start van de vierde rit. Behoudens de Holterberg is iedere kilometer in deze etappe zo vlak als een biljartlaken. Als de sprinters al huiverig zijn voor de etappes in Drenthe, dan zal het zeker voor rit vier niet het geval zijn. Een massasprint lijkt hier onafwendbaar. Van Overijssel trekt de meute nu in een rechte lijn en gestrekte draf naar Gelderland. In aankomstplaats Duiven wachten de renners nog drie lokale rondes, waarna de snelheidsduivels zich op een sprint kunnen voorbereiden in de Kastanjelaan.
Start: 12.00 uur
Finish: 15.35 uur
Zaterdag 15 september – Etappe 5a: Offenbeek – Offenbeek (100,9 km)
Offenbeek is ook weer van de partij in Olympia’s Tour 2018. Net als de voorgaande jaren, doet de organisatie opnieuw het Duitse Brüggen aan, met een passage door het Brachter Wald. Traditiegetrouw leggen de renners deze dik veertig kilometer lange lus twee keer af. Daarna wachten aan de noordkant van het Limburgse Offenbeek – het naburige Reuver was eveneens jarenlang start- en/of finishplaats in OT – nog twee lokale omlopen. Plaatsing is cruciaal, want er ligt op vierhonderd meter voor de meet nog een negentig-graden-bocht.
Start: 10.00 uur
Finish: 12.23 uur
Zaterdag 15 september – Etappe 5a: Offenbeek – Offenbeek (9,3 km, individuele tijdrit)
Zaterdagmiddag staat in het teken van een individuele tijdrit. Het startpodium is gesitueerd aan de Heystraat. Daarna loopt het parcours parallel aan de snelweg A73. Nadat de renners bij Belfeld komen, gaan ze rechtsaf in de richting van de Duitse grens en onder de snelweg door. Vervolgens kunnen de powerhouses hun kracht kwijt op de lange, rechte Polderweg. Daarna volgt nog de laatste van slechts vijf haakse bochten, waarna het via de Keulseweg teruggaat naar het centrum van Offenbeek. Hier neemt de leider een optie op eindwinst.
Start: 15.00 uur
Finish: 17.00 uur
Zondag 16 september – Etappe 6: Dreumel – Beneden-Leeuwen (182 km)
Het land van Maas en Waal is het decor van de slotrit in Olympia’s Tour. Na de start in Dreumel trekt het peloton via Alphen, Maasbommel, Appeltern en Altforst naar Boven-Leeuwen. Via finishplaats Beneden-Leeuwen gaat het via Wamel terug naar Dreumel. Deze ronde leggen ze twee en een half keer af, voordat het peloton begint aan het finale circuit rondom Beneden-Leeuwen. Deze rijden de coureurs vijf keer. Met nog een chicane in de slotkilometer is positionering ook tijdens deze finish het verschil tussen winst en verlies.
Start: 12.30 uur
Finish: 16.49 uur
Favorieten
Koersdirecteur Thijs Rondhuis zal tevreden zijn met het deelnemersveld in zijn Olympia’s Tour. Er staan vier Nederlandse Continental-ploegen aan de start, alsmede zes buitenlandse opleidingsploegen. Onder meer de gerenommeerde teams Lotto Soudal U23, Sunweb Development en UNO-X geven acte de présence. Die formaties heeft de organisatie aangevuld met de beste clubs van vaderlandse bodem. Hoewel de échte crème de la crème van het beloftencircuit ontbreekt, blijven er nog genoeg toekomstige sterren over.
Een van hen is zonder twijfel Edoardo Affini. De 22-jarige Italiaan van het Nederlandse SEG Academy Racing is bezig aan een uitstekend seizoen. Hij kroonde zich tot Italiaanse U23-kampioen op zowel de weg als in de tijdrit. Daarnaast won hij de proloog in de Giro d’Italia voor beloften en werd hij ook Europees U23-kampioen in de individuele race tegen de klok. Insiders voorspellen een grote toekomst voor Affini in het Noord-Europese eendagswerk. Dat, en het feit dat hij hier de beste tijdrijder is, bombarderen hem tot topfavoriet.
Het grootste gevaar voor de Italiaan schuilt in de vier jaar jongere Julius Johansen. De 18-jarige Deen van ColoQuick viert tijdens de derde etappe zijn verjaardag. Wie weet kan de sterke krachtpatser daar al eens proberen om een gooi naar de leiderstrui te doen middels een mooie solo. De regerend wereldkampioen bij de junioren én Deens U23-kampioen op de weg, werd vorige maand heel knap vijfde tussen de profs in de PostNord Danmark Rundt. Met zijn tijdrijderscapaciteiten lijkt Johansen de grote uitdager van Affini te zijn.
Maar wellicht lukt het ook een van onze landgenoten om zich ertussen te gooien. De meest kansrijke renner die daartoe in staat moet zijn, rijdt echter niet bij een van de Continental-teams. Sterker nog, eigenlijk was Hartthijs de Vries al profrenner geweest. Zijn verhaal is inmiddels bekend. Desondanks kroonde de 22-jarige Fries van de NWVG zich tot Nederlands U23-kampioen in het tijdrijden. In nationale wedstrijden weet hij zich bovendien goed te plaatsten, waardoor hij niet veel averij hoeft op te lopen in de vlakke etappes.
We blijven een beetje hangen in de nationale kampioenen. Olympia’s Tour verwelkomt namelijk ook de Duitse U23-kampioen op de weg: Max Kanter. De 20-jarige coureur van Sunweb Development maakt komende winter de stap hogerop naar het WorldTour-team van de Duitse formatie. Kanter is een heel getalenteerde sprinter, iets dat hij liet zien met ritwinst in de Ronde van de Toekomst. Hij kan daarnaast – net als Marcel Kittel – een behoorlijke tijdrit afleggen. Met de bonificatieseconden kan Kanter een heel eind komen.
Robert Gesink, Wilco Kelderman, Sam Oomen. Drie namen die één zaak gemeen hebben: bij de beloften behoorden zij tot de beste klimmers ter wereld. Iemand die zich daar de komende drie seizoen kan bijvoegen, is Thymen Arensman. Onze nog altijd slechts 18-jarige landgenoot verraste vriend, vijand én zichzelf met zijn tweede plek in het eindklassement van de Ronde van de Toekomst. Hij werd ook al derde in Parijs-Roubaix U23. Bovendien beschikte hij bij de junioren over een goede tijdrit. Wat is dat waard in Olympia’s Tour?
Bij Sunweb Development bouwen ze op een sterke ploeg. Het Duitse talent Niklas Märkl zou zich in de debatten kunnen mengen en ook veldrijder Joris Nieuwenhuis wil zich ongetwijfeld laten zien. Datzelfde geldt voor Jarno Mobach. De 20-jarige coureur uit het Zeeuwse Philippine liet vorig seizoen met ritwinst op ’t Mheerelindje zien dat hij ook in dit soort wedstrijden zijn stempel kan drukken. Met zijn sterke tijdrit kan hij dit jaar wellicht nog beter doen. Eerder werd hij al achtste in Le Triptyque en vijfde tijdens Tour de Bretagne.
Affini en Arensman passeerden reeds de revue, maar het SEG Racing Academy van teammanager Bart van Haaren heeft nog meer moois in de aanbieding. Ook eerstejaars belofte Daan Hoole zal met veel ambitie aan het vertrek staan. De 19-jarige Zuidlander is tussen de regels door bezig aan een heel steady eerste seizoen bij de beloften. Wellicht dat hij die prestaties kracht bij kan zetten door een sterke Olympia’s Tour af te leveren. Met brons op het NK tijdrijden U23 liet hij zien dat hij het werk tegen de klok niet schuwt.
De gehele selectie van Lotto Soudal U23 bestaat uit zuiderburen. Zij nemen een tweetal sterke spurters mee, maar ook voor het eindklassement hebben zij een belangrijke kandidaat in de gelederen. Ruben Apers weet door zijn deelname in 2017 (29ste) hoe het is om in Olympia’s Tour te koersen. Wanneer hij tijdens de vlakke ritten bij de pinken blijft en niet veel tijd verliest, kan hij het de overige favorieten behoorlijk lastig maken in de tijdrit. Vooral in relatief korte races tegen de klok blinkt Apers uit. Laat die nu net in deze OT zitten.
Al jarenlang staat Sjoerd Bax te boek als een van de sterkere talenten in het Nederlandse Continental-circuit. Aanvankelijk deed hij dat in dienst van Rabobank, de laatste twee seizoenen in het shirt van Delta Cycling Rotterdam. Hij is de ‘oudste’ deelnemer in Olympia’s Tour. Met een vierde plek in de Carpathian Couriers Race (2.2U) en een zevende plaats in de Rás Tailteann (2.2) toonde Bax dit voorjaar al aan dat dit soort rittenkoersen hem goed liggen. Hij heeft daarnaast een redelijke tijdrit in de benen. Vorig jaar werd hij twaalfde.
UNO-X maakt de laatste twee seizoenen een enorme opmars. Waar Joker-Icopal de laatste jaren een enorme kweekvijver aan talent bleek, maken steeds meer Noorse beloften de overstap naar UNO-X. Hoewel toptalent Andreas Leknessund slechts reserve is, heeft het team met Erik Nordsæter Resell een renner die een flinke duit in het zakje kan doen. De 21-jarige Noor won dit jaar Omloop Het Nieuwsblad voor beloften en werd vorig jaar veertiende in Olympia’s Tour. Hij zal de aanval moeten kiezen, want in een tijdrit komt hij net tekort.
Outsiders
In deze zo goed als vlakke rittenkoers, is de kans vrij groot dat de individuele tijdrit het verschil maakt. Maar Olympia’s Tour is geen Olympia’s Tour zonder dat een kopgroep te veel ruimte krijgt of dat waaiers ervoor zorgen dat er slechts een select groepje overblijft voor de eindzege. In beide gevallen kan het daardoor voorkomen dat een outsider er met de eindzege vandoor gaat. Die huizen vooral bij de Nederlandse teams, maar ook enkele buitenlandse coureurs mogen zeker niet te veel ruimte krijgen met het oog op de eindzege.
Bij SEG Racing Academy beschikken ze namelijk ook nog over Marten Kooistra en Ide Schelling. Beiden zijn rap in een klein groepje en beschikken over een redelijke tijdrit. Bij Metec-TKH is het uitkijken naar Lars van den Berg. De 20-jarige renner trapt indrukwekkende wattages weg, maar stond dit jaar lang langs de kans met een blessure. Van der Berg toonde zich in de Eurode Omloop echter de sterkste renner van het peloton, door achter vier vroege vluchters als vijfde te eindigen. Dat belooft voor Olympia’s Tour!
DESTIL-Parkhotel Valkenburg hoopt op Robin Blummel. De eerstejaars belofte toont zich vooral in nationale wedstrijden, maar eindigde ook als zevende op het NK Tijdrijden U23. Daarnaast is het interessant om te zien hoe Jeen de Jong (NWVG) zich staande houdt. De 22-jarige Fries stond dit jaar enige tijd aan de leiding van de Wattmeister Challenge. Hij eindigde uiteindelijk op een derde plaats tijdens de finale, maar hij liet ermee zien dat hij de nodige kracht op zijn pedalen te kunnen uitoefenen. Brengt hij dat tijdens OT in de praktijk?
De buitenlandse outsiders komen vooral uit de Deense hoek. Denk bijvoorbeeld aan LottoNL-Jumbo-aanwinst Jonas Vingegaard (ColoQuick). Hij is niet te onderschatten en heeft een redelijke tijdrit in zijn benen, al is hij wel meer klimmer. Zijn land- en ploeggenoot Johan Price-Pejtersen is een heel talentvolle tijdrijder, maar beperkte zich dit jaar vooral tot wedstrijden in Scandinavië. Ook Matteo Bellia (IAM-Excelsior) en Lionel Taminiaux (AGO-Aquaservice) mogen we niet vergeten. Hij is dit najaar ook actief als stagiair bij WB-Veranclassic-Aqua Protect.
Sprinters
Aangezien de vijf vlakke ritten in deze Olympia’s Tour, mogen de sprinters glimlachend in hun handen wrijven. Max Kanter (Sunweb Development) en Belgisch U23-kampioen Gerben Thijssen (Lotto Soudal) zijn de twee topsprinters aan het vertrek. De voornaamste concurrentie heet Rasmus Bøgh Wallin (ColoQuick) en Alfdan De Decker (Lotto Soudal). Wellicht dat Jordi Meeus (SEG Racing Academy), Dennis van der Horst (Metec-TKH), Chiel Breukelman (NWVG) en Daan van Sintmaartensdijk (Het Snelle Wiel) zich kunnen meten.
Favorieten volgens WielerFlits
**** Edoardo Affini
*** Julius Johansen, Hartthijs de Vries
** Max Kanter, Thymen Arensman, Jarno Mobach
* Daan Hoole, Ruben Apers, Sjoerd Bax, Erik Nordsæter Resell
Website organisatie
Deelnemerslijst
Weer en tv
Er wacht de beloften in Nederland de komende week relatief goed weer. Het kwik stijgt in de middaguren tot maximaal 23 graden Celsius, terwijl de minima blijven hangen rond de negentien graden. Hoewel er dagelijks bewolking optreedt, valt er volgens de weerstations amper regen. De windkracht trekt bovendien niet verder aan dan windkracht vier op dinsdag. De openingsrit is te zien op Podium TV; over de rest van de dagen is dat nog niet duidelijk. WielerFlits biedt een Volg Hier van de koers en er is dagelijks een verslag.
[poll id=”930″]
De klassieke opvatting en uitleg van projectie is dat het een afweermechanisme is tegen negatieve emoties. Projectie neemt nervositeit weg over zaken die men in zichzelf niet graag erkent door ze aan anderen toe te schrijven. Dit gebeurt vaak onbewust zodat het ego niet met deze zaken hoeft om te gaan.’
Uiteraard gaat Roglic sneller zijn in een sprint van 4 a 5 man en Boni's pakken.
Evenepoel heeft nog nooit een straffe sprint gereden dus poept nu regenboog kleuren.
Overigens Kooij prima als jonge Nederlander. Net als Uijtebroeks en van Eetvelt in Catalonie.
@mede-Evenepoel-fans: doe toch wat kalm, leer jezelf ook eens te relativeren, heel de wereld zag dat Roglic de overwinning aan Evenepoel liet en aan de manier waarop Evenepoel die sprint aanging te zien wist hij het zelf ook al lang.
Het is heel logisch met de wetenschap wetende uit hoe een lange, belastende periode hij komt en hoe weinig hij thuis is geweest bij gezin. Mentaal en fysiek weer opladen is belangrijker en slimmer naar de toekomst toe. Onbegrijpelijk als jullie dat als zelfbenoemde experts dat niet snappen.
Ik zou Roglic ook wel graag in de Tour zien maar realistisch is het allerminst. Die zou daar dan enkel tweede plan kunnen rijden. Beter volgend jaar met een goed plan ten strijde trekken.
Het is wel duidelijk dat er nog maar 1 echt gat in Roglic zijn palmares zit, en dat is een Tour de France, maar om daarmee te zeggen dat hij maar moet gaan om er dan in week 3 achter te komen dat het toch op is, is ook niet eerlijk tegenover Roglic, hij moet alleen gaan als hij zelf wil en kan, en niet aan het team zoals het artikel suggereert dat ze dat wel even kunnen regelen, zo werkt het niet.
Op het wel of niet luisteren heeft het bij mij geen invloed. Ik vind het een onzinnig medium, maar ieder zijn ding. Voor mij is het niet weggelegd.
Dat weten ze bij WF toch ook wel, waarom dan weer die clickbait kop. Stop daarmee ajb anders haak ik en met mij ook anderen vre3s ik, toch langzaam af bij WF.
Misschien is het Open-Deur-Week ?
Niemand van zijn concurrenten wijst naar UAE, behalve Evenepoel, dat is een zwaktebod
Wat andere ook al gesuggereerd hebben, druipt de subjectiviteit van dit artikel eraf. Hoop niet dat Wielerflits hier voor het karretje van Kerckhoffs en zijn vriendjes wordt gespannen om naam en faam in de wielersponsoring te krijgen.
Valt me erg tegen van de redactie.
Geen dank…
De Saoedische discussie even terzijde: ik vind het kwalijker dat een medium dat zich voordoet als journalistieke site hier toch een onvervalste advertorial plaatst zonder het te vermelden. Ik weet niet of de schrijver hiervan ook daadwerkelijk een journalistieke opleiding heeft gevolgd, maar ik hoop eigenlijk van niet: anders heb je toch bijzonder weinig eergevoel bij het beroep dat je uitoefent.
Er waren eens van die "kleedkamerbeelden" waarvan je verwacht dat die door een interne JV man kunnen geschoten worden.
Dat werden ze inderdaad, alleen liep die net in beeld voor de neus van de WF cameraman.
Exclusieve access en scoops in ruil voor gunstige stukjes en sluikreclame.
Zou je er marketingmannetje Plugge en R. Kerckhoff$ niet van kunnen verdenken?
Volgens mij halen ze juist veel extra kracht, ijver en plezier uit elkaar. Er is echt wat te strijden en allebei hebben ze het al eens gehaald die gele trui. Mooie tegenstanders die gelukkig voor ons er een tof spektakel van weten te maken.
En die hele ‘psychologische oorlogsvoering’ zie ik geen moer van terug eigenlijk. Sommige media, waaronder deze, en veel voorkeursfans zijn de tour aangevlogen met een oeoeoe-bitchy ondertoon welke ze graag aan de rest van de wereld pogen op te dringen. De teams van Jumbo en UAE komen op mij volkomen geanticipeerd en geconcentreerd over, ik denk niet dat ze er mee zitten in welke zin dan ook.
Tenslotte: Pogacar ‘extravert’, mweuhnee. T’is een leuk joch die aardig met camera’s weet om te gaan en in vergelijking met Vingegaard verhoudingsgewijs opener ja. Maar en fond is het ook een rustig type.
Niet-gelukte stookpoging die nergens aan gaat komen los van de reeds gelovigen. Dit.
We kunnen goed zonder.
Je verwoordt imo perfect waar het hier om gaat: een mislukte stookpoging. Ook ik zie gewoon een gezonde rivaliteit, en tegelijkertijd een bak respect tussen deze twee. Niet meer en niet minder. En dan denk ik onder meer terug aan de valpartij van Pogi vorig jaar in de afdaling, waar Jonas netjes even wachtte. Of zou dat destijds ook psychologische oorlogsvoering geweest zijn?
En dan Andy Slik. Die is vast en zeker ook benaderd door Pogacar om een leuk stukje te schrijven over Vingegaard.
Raymond is duidelijk van de oude stempel en denkt dat het in het hedendaagse wielrennen er nog zo aan toe gaat als 50 jaar terug, maar volgens mij ziet iedere volger dat dat absoluut niet zo is. Beetje vreemde column ook dit daarom. Strookt niet met de werkelijkheid.
Stel dat het in de laatste 8 km van de race gebeurt en Vollering tijd zou kunnen verliezen, dan is het ergens nog begrijpelijk als ze dit proberen. Maar het was niet eens nodig wat ze deden. En dan zo reageren.... Man man man . Goede actie wegwezen en bij geen excuces hem nooit meer laten rijden ergens.
Wellicht, als er iets meer geclusterd wordt, scheelt dat een hoop energie bij redactieleden. En kon er tenminste een fatsoenlijk voorbeschouwing van de Cro Race, Tour d'Isard, Coppa Agostini enzo vanaf. Het wielrennen verdwijnt en verdrinkt in het moeras van non-nieuws.
U heeft meer dan 100% gelijk!
Zelf zou ik graag nog meer aandacht voor kleinere races zien, maar ik ben dan ook een beetje een wielernerd en ik kan me voorstellen dat er ook een groot deel van het publiek is wat dat niet zo boeit.
Clusteren is een goed idee, maar dat moet dan even uitgewerkt worden. Alles in één topic verder updaten zal tot ellenlange topics leiden. Een optie is misschien om één hoofdtopic te maken (Dossier Evenepoel-Ineos) van waaruit je naar subtopics kan doorklikken, en reacties enkel onder het hoofdtopic openzetten.
Een andere optie is wat langer wachten en het topic pas brengen als er wat meer duidelijkheid is. Dat doet Sporza bvb, die gaan pas iets schrijven over transfergeruchten als er wat meer body aanzit. Maar zij zijn natuurlijk als site van de publieke omroep iets minder afhankelijk van scoops en clicks.
Ik lees steeds vaker berichten die een update zijn van een vorig bericht waarbij 2/3e van het vorig bericht wordt hernomen in het nieuwe bericht.
Een site als deze moet het van de reclame hebben.
Wie zou bereid zijn om pakweg zo'n 5 euro per maand te betalen om de artikels te zien en te kunnen reageren? Jij niet ==> stop dan met zagen.
Waarom zou Wielerflits maken dat je minder zou klikken en in hun eigen vel snijden?
@fastfreddy, ook het bene vuurtje opstoken zorgt gegarandeerd voor meer clicks, dus ook deze is voor hen pure winst.
Weet je wat, ik lanceer hieronder mijn eigen poll...
En dan moet ik persoonlijk jeugd- en dameswielrennen ook nog overslaan.
Denzel Washington heeft hierover ooit een mooie quote gegeven:
“The truth doesn’t matter anymore, being first does. Is doesn’t matter if it’s true, just sell it”
Maar blijkbaar verwacht zijne hoogheid, de Feniks van Schepdaal, dat hem geen strobreed in de weg wordt gelegd op weg naar een 3e etappezege.
Wel eens een groep meiden, dames in de kroeg etc over mannen en sex horen praten...
Onderling fatsoen in heterogene omgeving is iets anders dan in de homogene groep wat altijd zal blijven.
Wat denk je waarom vaak ca 1.000.000 mensen, mannen en vrouwen, afstemmen op Vandaag Inside?
Omdat bepaalde praat gewone praat is zoals kleedkamerpraat. Hoe platcdat ook kan zijn.
In dit geval is de keuze om iemand te treiteren (en het ook nog eens te filmen). De consequentie is dat je daarmee het risico loopt dat iemand boos wordt en je een draai om de oren geeft. Dat maakt het vroeger ook zo spannend om belletje trek te doen of ergens sneeuwballen tegen het raam te gooien. Het kwam niet in mijn hoofd op om thuis te vertellen dat ik een draai om mijn oren had gekregen van de buurman, laat staan dat ik naar de politie zou stappen.
Terwijl ik de onvoorwaardelijke liefde van mijn ouders had, maar daarmee zeker niet alles werd goedgevonden wat ik uitspookte.
Er rijden een stuk of zes vluchters weg, Tudor, Eolo een mannetje van Wanty eentje Arkea en misschien een renner die je toch graag ziet. Pascal Eenkhoorn dit jaar?
Stiekem hoop je toch op wat bijzonders.
Maar tegen beter weten in weet je dat het slaapverwekkende wachten begint. En je dommelt weg.
Op de Capos is de voorsprong van de kopgroep natuurlijk nog geen 1.30 minuut meer over. En de renners in de kopgroep gaan strijden om de eer de laatst overgebleven renner te zijn. Op de Capo berta blijven er twee over, maar net over de top rijdt de laatste weg. Eenzaam gaat hij op weg naar de Cipressa. hopend op een wonder. Het peloton in de achtervolging raast over de Capo's alsof ze niet bestaan. En verschillende treintjes beginnen zich te vormen.
In het dorpje San Lorenzo al Mare rijdt gegarandeerd een van de favorieten lek. Gefrustreerd gooit die renner zijn fiets in de goot. Het peloton raast door naar de Cipressa. Kansloos is hij, achtervolgen is zinloos, mokkend stapt hij toch op de reservefiets.
Ik schrik ondertussen eens wakker uit mijn dutje! Shit, al vlakbij de Cipressa, nog maar snel een koffie inschenken! Lekkere koek erbij, eindelijk begint het.
De eenzaam overgebleven vluchter krijgt de eer om 14s voor het peloton als eerst de Cipressa op te draaien. Echter wordt ook hij al snel in de kraag gegrepen. Onder strak tempo van UAE of jumbo visma raast het peloton over de cipressa. 1km van de top demarreert een van outsiders en twee anderen storten zich samen met hem de afdaling in. Beneden blijken de drie ondanks hun doodsverachting net aan 19s voorsprong te hebben.
Het uitgedunde peloton dendert ongemindert door naar de Poggio, waar de drie weer zullen worden gegrepen. Op de cipressa zullen de favorieten zich tonen, maar meestal loont het om te wachten tot de laatste km. Over de top van de Poggio lijkt de groep zwaar verbrokkeld. De regie toont een overzichtsshot van de renners die de bochtige afdaling tot hun circuit maken. Gevolgd door beelden vanaf de Motard die zich niet rap genoeg uit de voeten kan maken. Een groep of acht renners draait samen beneden de hoofdweg richting San Remo op. Met een grotere groep daar vlak achter. In de groep van acht botert het niet, waardoor een groep van 12 terugkomt. Per direct wordt er gedemarreerd! Wie heeft er nog ploegmaats? Wie heeft de snelste sprint? Vanaf dit moment is de voorspelbaarheid verdwenen, het juiste moment, de juiste timing is nu bepalend.
...
En uiteindelijk wint er een Sloveen....
Hoe is t mogelijk!
Dat is wel de trend van dit voorjaar.
Maar wat een mooie uiteenzetting.
Die koers van Milaan naar San Remo
Na uren daarvan
Wie wint die prijs dan?
Toch weer een Sloveen in extremo.
Dit is hoe kinderachtige meisjes aandacht zoeken van een jongen die ze aantrekkelijk vinden.
Er is vast wel een wet die je overtreedt als je op iemand zijn hoteldeur gaat staan beuken laat in de avond.
Je veroorzaakt sowieso al overlast.
De Cauwer zei het goed. Dit heeft invloed op een carrière, ook Pedersen, Stuyven ook natuurlijk in huidige vorm. In topvorm zijn, grote kanshebber zijn en dan 1 of 2 grote kansen weer moeten missen.
Voor de scoreboard volgers zijn dit dan uiteindelijke mindere renners.
Alle ander opmerkingen zoals jij aangeeft zijn lachwekkend en zeggen vooral eea over diegene die zo reageren.
Dat is zondermeer waar. Diegene die veel winnen zijn uiteraard goed, vaak toppers. Echter er zijn er die minder winnen, vooral door verschillende valpartijen etc waarbij vaak ook herstel een half jaar of langer een terugkeer op niveau verhindert. Dan ook nog eens op e n cruciaal moment een Covid besmetting en tijdje minder en is het gevolg voor een mogelijk Palmares funest.
Kan Alpecin wel eens stoppen met álles te winnen?
(Kuiper in Parijs-Roubaix, ook zo ingebrand).
Jonas zal hem één keer iets in die trant hebben gevraagd en dan waarschijnlijk ook nog als grap.
Wellicht spreekt hier meer Remco’s verlangen dat JV hem nog belangrijk vindt.
Verder vind ik het trouwens erg gaaf van en voor Plapp en Buitrago.