Volta Limburg Classic vergroot aantal beklimmingen naar 43

maandag 11 februari 2019 om 13:08

foto: Cor Vos

De organisatie van de Volta Limburg Classic (UCI 1.1) heeft het parcours voor de aanstaande editie bekendgemaakt. De Nederlandse heuvelkoers doet dit jaar onder meer tweemaal het drielandenpunt aan en kent vijf beklimmingen meer dan vorig jaar.


Vorig jaar ging het parcours over 38 beklimmingen, dit jaar zijn dat er dus 43. Een debutant in de Volta Limburg Classic is de Flabberberg. In totaal moet er 192 kilometer afgelegd worden, ruim vijf kilometer minder dan vorig jaar.

Een ander verschil is nog dat vorig jaar de gemeente Gulpen-Wittem centraal stond en dit jaar wordt de gemeente Vaals voor lange tijd aangedaan.

De zege ging vorig jaar naar Jan Tratnik die nipt voor Marco Tizza en Jimmy Janssens over de finish kwam in de Diepstraat. Ook dit jaar finisht de koers weer op de kasseienstrook in de Diepstraat in Eijsden.

De Volta Limburg Classic vindt plaats op zaterdag 6 april.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Jelmer-038 11 februari 2019 om 13:16

Was vorig jaar toch ook een zeer mooie koers, ben benieuwd!

FDJ 11 februari 2019 om 15:32

Altijd maar dat willen veranderen. Vorig jaar was een prima parcours met 4x Gulperberg vlot achter elkaar.

Brabander 11 februari 2019 om 15:51

Vind ik ook een dingetje hoor. Als het goed is, is het goed. Laat het dan ook zo. Bepaalt toch voor een groot deel de identiteit van een koers, een herkenbare omloop.

wielrenner 11 februari 2019 om 16:11

Zou nog leuker zijn met een aankomst bergop.

Zjoske 11 februari 2019 om 16:48

Daar issie weer, Jimmy Janssens.

chasse patat 11 februari 2019 om 17:00

Ander parcours is geen enkel probleem omdat de finale hetzelfde is als andere jaren. De provincie Limburg is samen met een aantal gemeenten mede-sponsor. De aandacht en pr voor de gemeenten moet dus goed worden verdeeld.

stoempen op de pedalen 11 februari 2019 om 18:20

Flabberberg=flabberweg? Dat donkere lokale weggetje zga boven op de loorberg

Bikeage 11 februari 2019 om 18:22

Ja, die komt er in geloof ik. Vraag me af of het verstandig is om een klim in je parcours op te nemen die verboden is op te rijden. Je weet maar nooit hoeveel mensen hem dan daarna ook gaan doen.

vanSpringel 11 februari 2019 om 20:31

Is dat verboden? Nooit geweten. Hoe kun je dat zien dan ?

Bikeage 11 februari 2019 om 20:53

Eenrichtingsweg, je mag alleen naar beneden. Ook voor fietsen. Ben hem een keer opgereden, maar is niet heel fijn als je afdalende auto’s tegenkomt.

Sjoerd102 11 februari 2019 om 20:16

@Bikeage goed punt inderdaad.

Iemand overigens een kaartje van de nieuwe route? zie alleen de plattegrond van 2018 op de site

sooike 12 februari 2019 om 10:01

In Nederland geven ze een weggetje omhoog al snel de aanduiding “beklimming” mee. Zo kom je iets gemakkelijker aan 43 !