‘Vini Zabù en Intermarché-Wanty-Gobert dicht bij overeenkomst’

zaterdag 16 oktober 2021 om 11:27
‘Vini Zabù en Intermarché-Wanty-Gobert dicht bij overeenkomst’

foto: Cor Vos

De toekomst van Vini Zabù is nog altijd onzeker. Nadat gisteren bekendgemaakt werd dat het voortbestaan van de ploeg in gevaar is, meldt TuttoBiciWeb vandaag dat sponsor Vini Zabù zeer dicht is bij het sluiten van een overeenkomst met Intermarché-Wanty-Gobert.

Vini Zabù neemt volgens bronnen een beperkt bedrag mee naar de Belgische WorldTour-ploeg “Maar om hoeveel het gaat en welke plek de sponsor op het tenue krijgt, is nog niet duidelijk”, schrijft het.

Dat het ProTeam zijn licentie op het op een na hoogste niveau zal kwijtraken, lijkt onvermijdelijk. De mogelijkheid om een doorstart te maken als continentalteam of beloftenteam is er volgens het medium nog altijd.

Bekende renners bij het Italiaanse ProTeam zijn Jakub Mareczko, Marco Frapporti en Edoardo Zardini. Wout van Elzakker en Etienne van Empel zijn de twee Nederlanders bij Vini Zabù. Wat er met hen gaat gebeuren, is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

13 Reacties

dit is mijn voorwiel 16 oktober 2021 om 12:20

Dit snap ik niet…

Limal 16 oktober 2021 om 12:27

Bizar, wat heeft Wanty hier nu bij te winnen?

Polleke 16 oktober 2021 om 12:37

Voor een paar kratjes wijn aan tafel sta je bij Hilaire op de trui, dat niveau dus…

Steven_E 16 oktober 2021 om 13:08

Een opleidingsploeg/satellietploeg en enkele contracten overnemen?

Drossard Kudus 16 oktober 2021 om 13:28

Wat ik eruit opmaak is het gewoon een extra sponsor. Jammer voor de renners van Vini Zabu maar voor Hilaire zijn het gewoon extra centen. Wellicht dat Van Empel of een Mareczko nog mee mogen

Turtlehead 16 oktober 2021 om 16:12

Precies. Niet de ploeg, maar de sponsor doet zaken met Wanty.

Chippen 16 oktober 2021 om 14:36

als intermarche weg wil uit de laagste regionen van de world tour, dan is dit gewoon een extra sponsor en nemen ze geen enkele renner over.

daar zit echt niets waar je iets mee opschiet als wt-ploeg, met 87 straatlengtes voorsprong het meest waardeloze procontinentaal team

Cochise 16 oktober 2021 om 15:58

Klopt. Tot de top 10-plaats van Marecko in de Gran Piemonge vorige week stonden ze amper in de top 100 van de ploegenranking. Inmiddels op plek 80. Dus meer dan 40 continentale teams die beter doen.

Kopinkas 16 oktober 2021 om 16:25

Wanty in de waan dat het met die wijn wat gaat zijn?
Ik voorspel: azijn.

Turtlehead 16 oktober 2021 om 17:36

Self-fulfilling proficy?

Wat n kul, een sponsor is een sponsor en betekent alleen wat centjes.

platteprijs 16 oktober 2021 om 18:41

Gaan ze toch een grote kraag aan de shirts moeten vastmaken, want elders is geen plaats meer voor nog een sponsornaam.

nickdt 16 oktober 2021 om 19:10

En wordt het de ploeg of alleen de sponsor. Ik bedoel, de ploeg zal lastig worden (Wanty heeft al 28 renners vooor volgend seizoen).

Dayer Quintana 17 oktober 2021 om 14:15

Jakub Mareczko ipv Riccardo Minali, dat is in het beste geval een lichte verbetering. Verder zullen er geen renners meegenomen worden lijkt mij. Normaal gezien hebben Stojnic, Schneiter en Van Elzakker wel nog een contract voor volgend seizoen, die zullen dan wel ergens in een continentaal team ondergebracht worden.

Headlines

Materiaalzone

Populair