Van der Poel begint mountainbike-campagne met derde plaats in Zuid-Afrika

Door , zaterdag 3 maart 2018 om 10:28

foto: Orange Pictures

Een week na zijn 32e en laatste veldritzege in de Sluitingsprijs van Oostmalle, heeft Mathieu van der Poel al zijn eerste podiumplaats van het seizoen te pakken in het mountainbiken. De Nederlander van Corendon-Circus mocht in een Zuid-Afrikaanse mountainbikewedstrijd als derde man mee het eindpodium op.


Van der Poel is op dit moment in Zuid-Afrika om zich voor te bereiden op de eerste wereldbekermanche van het seizoen, die op 10 maart zal worden gehouden in Stellenbosch. In de Cape Town Cycle Tour Mountainbike Challenge moest hij alleen de Nieuw-Zeelander Sam Gaze en de Amerikaan Howard Grotts laten voorgaan.

Dit artikel delen:

39 Reacties

Baik-Baik 3 maart 2018 om 10:30

Matthew van der Poel?

Kan iemand deze prestatie op waarde schatten?

Jowinho 3 maart 2018 om 10:41

Matthieu is te moeilijk voor die Engelstaligen? Laten we er dan maar Matthew van maken :p

winningmood 3 maart 2018 om 10:43

Sam Gaze is de huidige wereldkampioen mountainbike bij de belofte.
Howard Grotts is de huidige mountainbike kampioen van de VS.
Rijden niet voor niets bij Specialized dus.

WernerFranke 3 maart 2018 om 10:44

De winnaar is wereldkampioen XC bij de beloften, plek twee ken ik niet.

Borsje 3 maart 2018 om 10:44

Sam Gaze is dacht ik (2x) wereldkampioen u 23.

Mbogers 3 maart 2018 om 10:45

Prima uitslag! Sam gaze is wereldkampioen onder 23. En Grotts de sunshine cup gewonnen.

BAM 3 maart 2018 om 10:47

Wanneer gaat VdP temporiseren dit seizoen? Lijkt mij een aanslag voor het lichaam te worden.

west 3 maart 2018 om 10:47

Wat misschien interessanter is; wie liet hij wel achter zich?

horsm 3 maart 2018 om 10:54

Ik has hem liever vandaag Wout uit het wiel zien rijden in Toscane

ronddraaien 3 maart 2018 om 10:57

Gaze is een jong talent, maar we moeten Grotts ook niet groter maken dan hij is.
Ik heb hem eerlijk gezegd moeten opzoeken want ik kende hem niet: 39e op het WK en 13e en 26e in de wereldbekermanches die hij reed.

Romāns Vainšteins 3 maart 2018 om 11:01

Coole podiumceremonie !

Fort 3 maart 2018 om 11:11

Keurige Miss ook!

AZH 3 maart 2018 om 11:37

@BAM: volgens mij heeft ie het hele veldritseizoen al getemporiseerd

EmPeHa 3 maart 2018 om 11:38

@BAM: na dit weekend zal VDP gas terug nemen. De volgende wereldbeker wedstrijd is over ruim een maand.

JaBo 3 maart 2018 om 11:54

Mooi hoe deze jongen gewoon zijn eigen weg kiest en zijn oren niet laat hangen naar allerlei goed bedoelde adviezen.

Emergo 3 maart 2018 om 12:31

@EmPeHa Wat dacht je van de wedstrijd op 10 maart ????

Paul81 3 maart 2018 om 12:38

Fiets mee op de podium-foto.. Mooie reclame

Romāns Vainšteins 3 maart 2018 om 13:21

‘Mooi hoe deze jongen gewoon zijn eigen weg kiest en zijn oren niet laat hangen naar allerlei goed bedoelde adviezen’

Idd! Staan tussen Kwiat & Sagan op een persconferentie voor een van de meest spectaculaire koersen eat your heart out !

LaurentJalabert 3 maart 2018 om 13:28

Ook niet onbelangrijk. Matthew Is al in vorm, de andere starten hun seizoen.

chiller87 3 maart 2018 om 13:34

Mathieu is nog maar twee dagen in zuid Afrika. Die andere jongens mss al enkele weken. Gaze is normaal wel goed voor top 10 in worldcup. We zullen zien wat hij volgend weekend kan. Top 10 zou mooi zijn. Temperatuur is ook net iets hoger dan in Be of Nl.

Kelder is de Man 3 maart 2018 om 13:54

West
Wie weet ik niet, maar aan M z’n nr te zien toch 27345 achter hem.

schipperaar 3 maart 2018 om 14:04

@jalabert
Alsof er geen mtb wedstrijden zijn in de zomer in zuid afrika, staat er gewoon weer met een een big smile en waar ie rijdt lijkt het podium.

teunster 3 maart 2018 om 14:19

Ik zal het wel niet mogen zeggen maar ik vind dit ontzettend non nieuws. Een of ander wedstrijdje op een vrije tijds fiets ergens in Afrika… het zal wel.
Cyclocross nieuws gedoog ik maar dit is wat mij betreft teveel. Ook al doet Matthieu mee voor plek 1.

Guushovd 3 maart 2018 om 14:41

Had hem veeeeel liever met Van Aert in de kopgroep van de strade bianche gezien. Als dit nog een tijdje duurt ga ik ook voor de Belg met de 'Nederlandse vader' supporteren ipv de Nederlander die voor de centen van zijn pa in België is opgegroeid

EmPeHa 3 maart 2018 om 15:50

@Emergo: ik bedoelde na de Zuid Afrika wedstrijden.

  • 1
  • 2