Van Avermaet twijfelt over Clásica San Sebastián

maandag 29 juli 2019 om 15:02
Van Avermaet twijfelt over Clásica San Sebastián

foto: Cor Vos

Het is nog niet zeker of Greg Van Avermaet aan de start verschijnt van de Clásica San Sebastián. De olympisch kampioen van CCC zegt dat de wijziging in het parcours van de Baskische klassieker hem niet goed uitkomt. “Deze ingreep doet mijn kansen toch weer slinken”, aldus Van Avermaet.

“De Jaizkibel wordt slechts één keer beklommen en er komt een nieuwe, zware helling bij, wat de finale nóg lastiger maakt dan ze al was”, vertelt Van Avermaet tegen HLN. “San Sebastián is voor mij altijd kantje boord geweest, ook al zette ik er op een mooi klassiek parcours op mijn maat vaak goeie resultaten neer. Ik moet er nog eens goed over nadenken.”

Van Avermaet eindigde in 2011 al eens als tweede in het Baskenland. Ook in 2014, 2016, 2017 en 2018 eindigde de Belg bij de beste tien. Op het programma van Van Avermaet staan nog wel de BinckBank Tour, de Canadese WorldTour-koersen en het WK in Yorkshire.

Dit artikel delen:

12 Reacties

freirefreire 29 juli 2019 om 15:10

Ik denk dat hij bij de drie laatstgenoemde koersen meer te zoeken heeft dan bij dit (inderdaad relatief zware) Baskische parcours. Dan kun je je beter focussen op waar je de meeste kans hebt, want tot nu toe is het niet zijn jaar en ook niet dat van zijn ploeg.

Mathieu Moller 29 juli 2019 om 15:12

Welk jaar was dat dat hij door een motor ten val werd gebracht? 2014 ofzo?

LucasR 29 juli 2019 om 15:28

Ja, toen één van die Yatesjes won.

LucasR 29 juli 2019 om 15:33

2015 was het.

Wheely 29 juli 2019 om 15:58

Hij kan toch mee in de Mickey Mouse vlucht, was in de Tour ook geen probleem.

KnightBiker 29 juli 2019 om 16:05

zijn manier van rijden is ook niet overtuigend meer: hij weet niet of hij het moet doen met een ontsnapping of een sprint. Op beide manieren komt hij tekort en een afval wedstrijd wint hij ook niet meer.

VerstandOpNul 29 juli 2019 om 16:15

Ik denk dat de parcourswijziging niet zn grootste probleem is..

Hollow Knight 29 juli 2019 om 17:54

Toch wel beduidend minder bij GVA de laatste 2 seizoenen. Hij leek een inhaalbeweging te maken tegenover zijn grote rivaal Philippe Gilbert, maar het verschil in palmares is toch enorm groot tussen beide renners. Enkel in de Tour de France kan Greg een beter palmares voorleggen. Voor de rest komt hij nog niet tot aan de enkels van Gilbert.

Vincent Lacressonniere 29 juli 2019 om 18:27

Sja… In bijna alle gevallen is er altijd wel eentje beter.

rennerske 29 juli 2019 om 18:19

De jaren gaan tellen bij Greg. Maar heeft inmiddels al wel een machtige palmares bij elkaar gestoempt. Voor een mooi slotakkoord van een prachtige carrière nu slimme keuzes maken. Zou derhalve die Clásica laten schieten.

KnightBiker 29 juli 2019 om 18:22

Het EK kan een prima parcours zijn voor Greg. Daar zou Ik me op richten.

thorsen 29 juli 2019 om 18:26

Of de orde in de wereld is hersteld en den Greg rijdt gewoon weer alles top10 zonder ooit te winnen :)

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair