Van Avermaet klopt landgenoten: “Sterkste drie op het podium”

Van Avermaet klopt landgenoten: “Sterkste drie op het podium”

foto: Marcel Koch (archief)

vrijdag 24 maart 2017 om 17:38

Greg Van Avermaet vindt dat de sterkste drie renners vandaag op het podium staan in de E3 Harelbeke. Dat zegt de olympische kampioen in het flashinterview nadat hij Philippe Gilbert en Oliver Naesen verslagen had. “Spijtig genoeg kan maar één iemand winnen”, aldus de gelukkige winnaar.

“Phil heeft ook een sterke sprint, die ik niet moest onderschatten”, reageert Van Avermaet. “Ik was Ollie even kwijt, dus het kwam er op aan om goed te timen. Ik moest in de slipstream geraken.”

“De koers was plezant, we hebben ons geamuseerd. De sterkste drie staan op het podium. We verdienden het eigenlijk alle drie om te winnen, maar spijtig genoeg kan maar één iemand winnen”, zegt de BMC-kopman, die Naesen goed kent. “Het was wel leuk om met Oliver op kop te rijden, omdat we bijna elke dag samen trainen. Dit geeft veel vertrouwen voor de Ronde van Vlaanderen. Ik heb er al twee op zak (Omloop Het Nieuwsblad en nu E3 Harelbeke, red.) en hoop volgende week mijn derde zege te pakken.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

PatrickLefevreisking 24 maart 2017 om 17:56

Klopt aangezien sagan is gevallen. Desalniettemin mooie koers van deze 3 Belgen met Greg als terechte winnaar naar mijn mening

klootje kriekeljon 24 maart 2017 om 18:19

Nou ik waag het te betwijfelen. Dit was geen koersverloop waarin de sterkste renners vooraan overbleven.

LucasR 24 maart 2017 om 18:48

Gilbert was duidelijk de sterkste in koers.

Geraint 24 maart 2017 om 18:48

Er waren er wel enkele die pech konden inroepen. Benoot en Stannard hadden misschien wel mee geweest. Maar achter de drie kon echt geen vuist meer gemaakt worden waardoor het wel grotendeels klopt dat de beste drie vooraan reden. En Sagan toch moeilijk te zeggen… We weten niet wat hij nog in petto had op de pater-kwaremont maar ik weet niet of hij nog terug had gekomen. Hij kreeg niks van steun. Misschien toch iets teveel met overmacht en nonchalance gekoerst.

TykkeThor 24 maart 2017 om 19:25

Daar is na deze koers sowieso weinig van te zeggen. Sagan is gevallen en de overige mannen van QS zaten vast in het ploegenspel. “De sterkste in koers” is sowieso een lege huls van jewelste die wat mij betreft zo snel mogelijk uit het wieler vocabulair dient te verdwijnen.

Kreiger 24 maart 2017 om 20:30

Als je met drie van ver wegrijdt en de verzamelde tegenstand komt geen meter dichter, is dat nochtans zo gek niet gesteld.

assen 24 maart 2017 om 20:32

War mij betreft weer een saaie koers. En of de sterkste gewonnen heeft – hoe weet je dat nu als Etix niet rijdt en Sagan niet kon rijden. En Boom had pech, anders had ie iedereen naar huis gereden!

nederbelg 24 maart 2017 om 20:57

@Klootje
You’re using the lord’s name in vain. (Ik was erbij in ’88. We weten allebei wie de sterkste man in koers was)

klootje kriekeljon 24 maart 2017 om 21:13

Ik heb gewoon niet een koersverloop gezien dat een typisch eerlijke afvalrace was, zodat je dit met zekerheid kunt zeggen. Maar vooruit, details.

Wheely 24 maart 2017 om 21:35

Deze drie hadden zomaar ploegmakkers kunnen zijn als bepaalde kwartjes net iets anders waren gevallen.

ShutUp 24 maart 2017 om 22:48

Nou kijk, zoals ik had voorspel gaat idd Greg met de bloemen looen en niet Sagan. Volgende week zondag verwacht ii Sagan zeker op podium maar opnieuw worden Greg én Phil de concurrenten. Hoe mooi zou het zijn dat Phil in die trui Vlaanderens mooiste wint!!!

VDB44 24 maart 2017 om 23:05

Gilbert duidelijk de man die momenteel top is, als je 2 koersen op rij de de boel aan flarden kunt rijden op 70km van de streep, dan is er geen twijfel over wie momenteel de sterkste is. Al wie vandaag weer niet mee was met Gilbert, heeft geen excuses, Greg was dat wel en maakt het af, dus terechte winnaar.

nederbelg 25 maart 2017 om 08:45

@shutup
Inderdaad, de enigen die daar na WOII in slaagden: Vansteenbergen, Vanlooy, Vanderaerden, Museeuw en Devolder. Slaagden er niet in: Boonen, Devlaeminck, Maertens, Merckx…
@Klootje
Ik zou gezworen hebben dat Claudy ook een Belgische kampioenentrui aanhad toen hij naar winst reed in (toen nog) Meerbeke. Vreemd… Hoe dan ook, de sterkste man in koers, ook toen ;-)

Headlines

Materiaalzone

Populair