Van Asbroeck vervangt Van Winden in Kuurne

Door , zondag 28 februari 2016 om 10:12
Van Asbroeck vervangt Van Winden in Kuurne

Tom Van Asbroeck - foto: Sirotti

Dennis van Winden kan niet starten in Kuurne-Brussel-Kuurne. De belangrijke pion in de sprintvoorbereiding van LottoNL-Jumbo liep bij een val in de Omloop Het Nieuwsblad een ontwrichte pink op. Tom Van Asbroeck is opgetrommeld om hem te vervangen, laat de ploeg weten.

In Kuurne-Brussel-Kuurne zet de Nederlandse WorldTour-formatie alles in op Dylan Groenewegen. Saillant detail, Van Winden was in de Omloop de vervanger van Jos van Emden, die op zijn beurt ziek was geworden de week voorafgaand aan het openingsweekend.

Naast Groenewegen en Van Asbroeck staan ook Twan Castelijns, Tom Leezer, Bram Tankink, Maarten Tjallingii, Robert Wagner en Maarten Wynants aan het vertrek in Kuurne namens LottoNL-Jumbo.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Jandepandaman 28 februari 2016 om 10:16

Verstandige wissel denk ik. Vermoed zelfs dat als de koers te hard wordt Van Asbroeck zelfs wel eens langer zou kunnen overleven dan Groenewegen. En dan zou hij ook nog een goeie sprint kunnen rijden.

Romāns Vainšteins 28 februari 2016 om 10:37

Weet je wie ook wel wat kans gehad zou hebben hier …….. ?

snellerfietsen 28 februari 2016 om 10:44

Degenkolb?

Silent Hill 28 februari 2016 om 10:52

Hofland natuurlijk. Echt geen idee waarom hij hier niet start.

wulu 28 februari 2016 om 11:06

@silent Hill,

Hofland was gisteren de gewezen kopman voor LottoJumbo en die ploeg kiest vandaag bewust voor Groenewegen als kopman. En dan snap ik wel dat van Asbroeck beter past in een ploeg dan Hofland.

Daarnaast kan van Asbroeck in een kopgroep mee en het eventueel afmaken.

aardappeljager 28 februari 2016 om 11:23

De pink is wel favoriet slachtoffer dit weekend

Hengacity1 28 februari 2016 om 11:35

Van Asbroeck en Hofland horen allebe in dit team. Als Groenewegen zich halverwege misschien moet top voelt is je kans verkeken. Rare keuzes

Belkinrabo 28 februari 2016 om 11:36

doet dat zoveel pijn dat je niet kam fietsen?
ik heb zelf geen idee

addo83 28 februari 2016 om 11:42

Groenewegen heeft al gewonnen dus meer vertrouwen dan hofland

wulu 28 februari 2016 om 11:50

@Hengacity1, als(…) Groenewegen door een goede lead out door van Van Asbroeck straks wint…

Wellicht heb je gelijk dat Hofland er ook bij hoort, maar LottoJumbo zal wel een reden hebben om niet beide sprinters in 1 team op te stellen.

xistnc 28 februari 2016 om 12:54

Volgens LottoNL-Jumbo is de pink van Van Winden ‘vervangen’. Ik kan me best voorstellen dat je even minimaal een dagje nodig hebt om van zo’n operatie te herstellen.

achtpuntzes 28 februari 2016 om 13:28

@ xistnc:
nog sterker, volgens bovenstaand bericht heeft van Asbroeck de pink van Van Winden vervangen. ;)

xistnc 28 februari 2016 om 13:43

Haha ja, hier kan de Speld onderhand een puntje aan zuigen!