Van Aert: “Mathieu was gewoon beter”

Van Aert: “Mathieu was gewoon beter”

foto: Jos Kafoe

zondag 23 oktober 2016 om 18:48

Wout van Aert moest zondagmiddag genoegen nemen met een tweede plek in de Wereldbeker-manche op de Cauberg in Valkenburg. Andermaal heette zijn kwelgeest Mathieu van der Poel, die hem tot het uiterste dreef. Na afloop was de wereldkampioen tegenover Belga eerlijk.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.
Valpartij
Een tuimelperte van Van Aert zorgde ervoor dat de toen al ontsnapte Van der Poel onbedreigd naar de zege kon soleren. “Ik gooide van bij het begin al mijn kaarten op tafel, maar Mathieu kwam alsnog terug. Hij was vandaag gewoon beter. Die valpartij kwam er niet toevallig hè, ik viel omdat hij mij onder druk heeft kunnen zetten. Ik zat op dat moment volledig à bloc. […] Maar ik ben blij dat ik door de tweede plaats mijn leidersplaats kon verstevigen”, haalt hij de positieve punten naar voren.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Beekman 23 oktober 2016 om 18:55

Een faire uitspraak.

0
Thijs E 23 oktober 2016 om 18:59

Ze zijn allebei ook lekker eerlijk. Geen gezever, gewoon zeggen hoe het zit

0
maklukzat 23 oktober 2016 om 19:03

Alsof eerlijk zijn niet vanzelfsprekend is. Iedereen kon toch zien dat Van der Poel beter was.

0
walkowiak 23 oktober 2016 om 19:25

vaak wordt een valpartij als excuus gebruikt maar bij deze kleppers niet, klasse

0
schipperaar 23 oktober 2016 om 19:29

Verschil in fysiek duidelijk zichtbaar, vdp holle buik waar Wout nog wat pondjes kwijt kan. Franse keuken tov de Belgische.

0
DeGroteMolen 23 oktober 2016 om 20:18

Klasse van WvA dit gewoon toe te geven. Sportman met een hoofdletter S.

0
F e r o x 23 oktober 2016 om 20:22

Er zijn er inderdaad genoeg die het niet zouden kunnen toegeven. 2 klasbakken.

0
jan jansen 23 oktober 2016 om 22:00

Mooie sportmannen, alle twee. Bravo.

0
girardengo 23 oktober 2016 om 22:02

Inderdaad sportief allebei. Het valt kennelijk wel op. Zou er zoveel gezeurd worden over externe factoren door andere sporters?;-)

0
Romāns Vainšteins 23 oktober 2016 om 22:13

Geef ze de nobelprijs, allebei, helden zijn het.

0
Kelder is de Man 24 oktober 2016 om 09:19

Alleen versprak hij zich, was moet natuurlijk is zijn ;p

0
Spinergy 24 oktober 2016 om 09:34

Ik ben fan van allebei, nooit smoesjes en slappe verhalen, maar gewoon hoe het is en dat al vanaf de junioren eigenlijk.

0
Romāns Vainšteins 24 oktober 2016 om 10:50

Ze zijn geweldig, ook qua kledingkeuze, beleefdheidsvormen en qua verdere hobbies topper breezer ananassen.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone