Van Aert hoopt na stage op nieuwe start in Antwerpen en Namen

Door , donderdag 14 december 2017 om 14:55

foto: Orange Pictures / Sportfoto.nl

Na twee weekenden afwezigheid keert Wout van Aert zaterdag terug in competitie. De 23-jarige wereldkampioen van Veranda’s Willems-Crelan werkte de voorbije twee weken een trainingsstage af in het Spaanse Calpe. Die heeft hij goed verteerd en met goede moed blikt hij op de site van de Wereldbeker-cross in Namen vooruit op het komende weekend.


“Twee weekends zonder cross, dat voelt wel heel lang aan”, bekent de Belg. “Maar de stage heeft wel deugd gedaan. Ik heb mijn schema volledig kunnen afwerken, het weer was goed en ik ben volledig gezond. Een perfecte voorbereiding dus. Het is toch altijd wat makkelijker om in de zon te trainen. Ik heb nu nog een paar dagen om terug aan te passen aan de kou en de crossfiets.”

‘Zo slecht was het niet’
Van Aert begint meteen met een dubbelprogramma: zaterdag start hij in de Scheldecross te Antwerpen om daags nadien in Namen aan het vertrek te verschijnen. “In een jaar waar alles goed was verlopen zou dit voor mij gewoon deel twee van mijn seizoen zijn, nu voelt het aan als een nieuwe start. Al werden mijn prestaties en resultaten de voorbije maanden wel een beetje gedramatiseerd. Ik heb nooit ontkend dat ik onder de verwachtingen bleef, maar zo slecht als sommige commentaren die ik las, was het ook niet. De komende weken hoop ik terug een constante in mijn prestaties te krijgen.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

Jandepandaman 14 december 2017 om 15:21

Dat zei je ook na de vorige stage….

Henk 14 december 2017 om 15:51

Ja, contstant tweede achter Mathieu.

52voor11achter 14 december 2017 om 16:13

Misschien wat meer op de tegenstand focussen? Hij noemt geen enkele andere renner, maar wel de Wout van vorig jaar.. “De Wout van vorig seizoen was gewoon beter dan die van de voorbije maanden”

ah-ja 14 december 2017 om 16:14

Enkel kunnen winnen als een ander pech heeft. Toch best dramatisch seizoen tot hier toe

teunster 14 december 2017 om 16:21

Laten we het aub hopen, dan krijgen we nog spannende maanden. Op deze manier vergaat mij het plezier van het kijken een beetje. Kom op Wout jij crossert, nu ff kappen met je boekjes, vriendin, Roubaix-dromen en stages, peper in je kont en gaan met die banaan!

west 14 december 2017 om 17:01

Die heeft allang geen zin meer in crossen, het is dat het zo lekker betaald.
Die denkt nu al alleen nog maar aan Roubaix, waar ik nog moet zien of ze uberhaupt worden uitgenodigd…

Zjoske 14 december 2017 om 17:12

Dat wordt weer een opsomming van jank-reacties hier (dat is het al).
Succes Wout, ik hoop op een stel spannende crossen!

WPdR 14 december 2017 om 17:31

Altijd nog goed genoeg voor plaats 2, maar let op Corné van Kessel

delgado 14 december 2017 om 19:21

Heel benieuwd naar zijn vorm, maar twee weekends niet crossen is inderdaad niet bepaald voordelig. Tegen dat ie zijn ritme gevonden heeft zaterdag, is Mathieu alweer de pijp uit. In Namen verwacht ik hem dan weer wel dichter bij Mathieu.

teunster 14 december 2017 om 20:02

@Zjoske het gejank om het gejank is ook behoorlijk voorspelbaar hoor. En voor de goede orde ik had geen jankreactie maar ik hoop dat hij zijn benen terugvindt en echt gaat wedijveren.

schipperaar 14 december 2017 om 20:04

@delgado
De pijp uit lukt normaal maar een keer, benieuwd hoe jullie dat doen maar wat je zegt ritme houden lijkt moeilijk bij sterk wisselende weersomstandigheden.

Thijs E 14 december 2017 om 23:51

Misschien ook nog even een voorstelrondje doen voor de start.

titanio82 15 december 2017 om 00:17

Drie weken je fond trainen was het toch? En dan denken dat je de explosiviteit van Van der Poel kunt beantwoorden. Moet nog uitkijken dat Sweeck niet aan z’n achterwiel blijft hangen, al kan die die in een sprint altijd wel hebben.